Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Fotootjes van de Marine vliegers zijn niet goedkoop

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verzamelen en verzamelingen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2007 22:54    Onderwerp: Fotootjes van de Marine vliegers zijn niet goedkoop Reageer met quote

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=008&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=180138117093&rd=1&rd=1

Om niet te zeggen dat ze verdomd duur aan het worden zijn ! Yvonne blik puke Mad

Was een album over een piloot uit Vlaanderen, Zeebrugge en Seefrontstaffel waarop o.a. zichtbaar te herkennen de aas Karl Meyer...
leibhusar

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Een waar woord,Johan......

Zelfs voor mij,die in de "handel" zit,zijn de prijsstijgingen niet bij te houden..
Kreeg laats een Sanke -kaart van Von Richthoven aangeboden,gesigneerd."Mocht" ik slechts 800 euro voor betalen.....

Dankzij sites als Ebay word alles zeer vlot duurder.Er zijn altijd wel 2 malloten die elkaar "de strot afbijten" voor een bepaald item.Omdat heel de wereld meekijkt word de behaalde prijs gelijk als nieuwe prijs gebombardeerd voor gelijke stukken.....

Het is momenteel zelfs zo bizar,als voorbeeld,dat pinhelmen die ik vorig jaar verkocht voor een x-bedrag, ik op dit moment voor meer terug moet kopen als inkoopsprijs.......

Prijsstijgingen van 20-30 % op jaarbasis zijn geen uitzonderingen meer.
Vorige week nog in Frankrijk op de beurs in Biding geweest en gewoon NIETS kunnen inkopen daar de prijzen gemiddeld anderhalf maal zo duur waren als wat ik ervoor vraag....

Materiaal genoeg maar het word een elite-hobby,lijkt wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
arneken

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

EUR 1.047,00 speechless speechless

jeezes man niet te doen.

maar soms moet je ook een beetje geluk hebben.

kijk maar op rommelmarkten daar zijn nog steeds de beste koopjes te maken.

greets
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik blij dat ik indertijd toch een paar zaken heb kunnen kopen wat marine betreft. Prijzen beginnen inderdaad de pan uit te swingen. Toch kan je wel eens geluk hebben, zelfs op e-bay. Best !
Jempie

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2007 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het eens met Johan, maar je moet soms geluk hebben!

halfweg 2003 bood ik op een fotoalbum..;werd het slachtoffer van een "sniper" op 8seconden voor de deadline!

ik heb zelf cvastgesteld dat bij buitenlandse ebay's 'USA en UK) men daar kan inloggen op zo een systeem...

Het ging om een fotoalbum met o.a de zeppelinloodsen van Maubeuge (met ook zeppelin(s) erop en Duitse vleigtuigen) en over die van Namur-Cognelée!

de "sniper" was een Amerikaan!

Ik heb deze week een kataloog gekocht van een Frans metaalconstructie bedrijf...die bouwde o.a de Vaniman-tentloodsen voor de Franse luchtschepen...zelfde verkoper bood ook een lpt foto's aan van de oprichting (verschillende fasen) van zo'n loods te Albi!

Wou die ook hebben maar de prijs swingde de pan uit , uiteindelijk verkocht voor 348 €...

De bieder en uiteindelijke koper is echter iemand die ik persoonlijk heb gekend tot de jaren 2000...daarna ging het contact verloren...

Maar ik overbood hem voor die kataloog!
Hij leverde een bikkelharde strijd voor die foto's van Albi!
Zijn tegenstrever had ook al twee keer geboden op de kataloog!

Omdat er tussen beide loten een deadline lag van slechts een 2 à 3 minuten heb ik die kans gegrepen om een bod te doen in de laatste minuten op de kataloog...zij waren beideop dat ogenblik nog aan het nakijken wie het had gehaald denk ik !

Maar ik heb direct na het winnen van de kataloog contact gezocht met Philippe....hem medegedeeld dat ik zeker wou zijn dat "wij" die kataloog hebben!

Toevallig vermeldde ik daarbij wat me in 2003 was overkomen...reactie :

Dat album heb ik samen met een andere vriend uit Maubeuge gekocht...die vriend heeft in Amerika een correspondent die via dat snipersysteem het voor ons heeft gekocht!Dit om de prijs te drukken..had ik dat toen geweten had hij dat boek nog GOEDKOPER kunnen kopen!
De fotos heb ik gebruikt voor mijn boek!

het gaat om Philippe Nicodème -Rousies-Maubeuge..;
Hij heeft inderdaad een boek geschreven (in het Frans natuurlijk) over Les ballons et dirigeables de Maubeuge....

Morgen stuur ik je die foto's van de zeppelinloodsen op Cd-rom!
Mailde hij me!

Ik zou ze mogen gebruiken mits natuurlijk hun het fotokrediet te geven ,met vermelding van de namen van zijn vriend en hemzelf!
uiteraard is het niet de bedoeling dat iemand ze voor publicatie zou gebruiken zonder hun toestemming en mits eventueel een vergoeding te betalen!

Het kan soms raar lopen in een mensenleven...

doordat de zgn. koper uit Amerika was , wist ik uiteraard helemaal niet dat hij daarachter stak!

ik kende al jaren zijn pseudo en onthield me van bieden wanneer hij bood...een soort "hoffelijkheid" van mijnentwege...maar omgekeerd, hij kende mijn pseudo niet!
mvr

Jempie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Zo zie je maar, het kan verkeren op het internet !
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verzamelen en verzamelingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: