Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Is het nu gelukt of niet???

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TYPHOON

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 19:07    Onderwerp: Is het nu gelukt of niet??? Reageer met quote

Hij rept er geen woord over,maar zou het Lingekopf gelukt zijn de top van de Tęte de Faux te bereiken???? Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Reiné

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hč. hč....., inderdaad angstvallig stil. speechless
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
puck

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij zit ie nog uit te hijgen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Tja... ik vraag het hem niet meer hoor Yvonne blik
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nee jongens, ik ben al lang uitgehegen. Droevig feit is dat ik dit jaar de top niet gehaald heb. Ik vertel waarom, en ook hoe je er wel op kan geraken:
Je kunt natuurlijk sportief zijn en beginnen in het dorp Le Bonhomme dat op ongeveer 800 meter ligt. Dat is een klim van ruim 400 meter. Niet zo handig voor de meesten onder ons Evil
De handigste weg is vanaf de Col du Calvaire. Die ligt in de buurt van het Lac Blanc. tussen Orbey en de Col du Bonhomme. Koop de blauwe wandelkaart van het IGN, nummer 3718 OT (Ook de Lingekopf staat daarop) op een schaal van 1:25000 (250 meter per cm, met hoogtelijnen).
Vanaf de Col du Calvaire volg je de route aangegeven door een gele cirkel. Dat is een tamelijk vlakke weg waar je zou kunnen rijden, maar het mag niet! Na ongeveer een uur wandelen, met mooie uitzichten, kom je bij het Franse soldatenkerkhof Duchesne. Een tamelijk klein kerkhof, maar prachtig gelegen in een bos. De graven zijn met mos bedekt en ik heb nog nooit zo'n sfeervolle begraafplaats gezien. Indrukwekkend. Als je niet verder gaat is dit al de moeite waard!
Vanaf eze begraafplaats is het nog een klim van ongeveer een kilometer naar de top, met een stijging van ongeveer 100 meter. Er zitten behoorlijk steile stukken in en het voetpad is bedekt met grote en onregelmatige stenen. Hier zat het probleem: mijn vrouw had geen schoenen aan die daarop konden lopen. We moesten dus na een paar honderd meter terugkeren, na een paar Franse loopgraven te zijn overgestoken (half ingestort, maar nog goed zichtbaar).
Volgend maal ga ik dus alleen, of ik koop een paar goede schoenen voor mijn vrouw!
Foto's van de begraafplaats zal ik binnenkort potsen in de juiste rubriek.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Niet getreurd je mag nog eens naar mijn foto's kijken Evil Evil
Naar boven
puck

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet je vrouw ook niet op naaldhakken de bergen insturen Confused Cool Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Reiné

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 24 Sep 2007 21:33 schreef:

Graag!!!
TYPHOON

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 24 Sep 2007 21:33 schreef:
Nee jongens, ik ben al lang uitgehegen. Droevig feit is dat ik dit jaar de top niet gehaald heb. Ik vertel waarom, en ook hoe je er wel op kan geraken:
Je kunt natuurlijk sportief zijn en beginnen in het dorp Le Bonhomme dat op ongeveer 800 meter ligt. Dat is een klim van ruim 400 meter. Niet zo handig voor de meesten onder ons Evil
De handigste weg is vanaf de Col du Calvaire. Die ligt in de buurt van het Lac Blanc. tussen Orbey en de Col du Bonhomme. Koop de blauwe wandelkaart van het IGN, nummer 3718 OT (Ook de Lingekopf staat daarop) op een schaal van 1:25000 (250 meter per cm, met hoogtelijnen).
Vanaf de Col du Calvaire volg je de route aangegeven door een gele cirkel. Dat is een tamelijk vlakke weg waar je zou kunnen rijden, maar het mag niet! Na ongeveer een uur wandelen, met mooie uitzichten, kom je bij het Franse soldatenkerkhof Duchesne. Een tamelijk klein kerkhof, maar prachtig gelegen in een bos. De graven zijn met mos bedekt en ik heb nog nooit zo'n sfeervolle begraafplaats gezien. Indrukwekkend. Als je niet verder gaat is dit al de moeite waard!
Vanaf eze begraafplaats is het nog een klim van ongeveer een kilometer naar de top, met een stijging van ongeveer 100 meter. Er zitten behoorlijk steile stukken in en het voetpad is bedekt met grote en onregelmatige stenen. Hier zat het probleem: mijn vrouw had geen schoenen aan die daarop konden lopen. We moesten dus na een paar honderd meter terugkeren, na een paar Franse loopgraven te zijn overgestoken (half ingestort, maar nog goed zichtbaar).
Volgend maal ga ik dus alleen, of ik koop een paar goede schoenen voor mijn vrouw!

Jammer....teveel Westmalle gedronken vooraf.. Evil Wink
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

puck @ 24 Sep 2007 21:40 schreef:
Je moet je vrouw ook niet op naaldhakken de bergen insturen Confused Cool Smile

Nou, het waren eigenlijk een soort mocassins. Daarmee loop je ook zo'n pad niet op als je geen Indiaan bent... Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Nu ik de titel van het onderwerp weer lees kom ik erachter dat deze vraag ook aan de Belgen gesteld kan worden Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Mario

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2007 7:18    Onderwerp: Reageer met quote

Je uitleg waarom het niet gelukt is, is wel geheel in Svejk stijl. Evil
Naar boven
love4history

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2007 7:26    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Nu ik de titel van het onderwerp weer lees kom ik erachter dat deze vraag ook aan de Belgen gesteld kan worden

Eh... ben niet 100% zeker waar je op doelt maar België kennende zal het wel (nog niet) gelukt zijn.... Wink

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2007 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Je kunt natuurlijk sportief zijn en beginnen in het dorp Le Bonhomme dat op ongeveer 800 meter ligt. Dat is een klim van ruim 400 meter. Niet zo handig voor de meesten onder ons

Als je de Duitse zijde van de Buchenkopf wilt zien moet je die, naar het schijnt, wel van deze kant aanvallen.

Jammer voor Lingekopf. Het is juist dat het eerste stuk vanaf de Col du Calvaire tot aan de begraafplaats wel mooi met de wagen te doen is, maar verboden. Toen ik er was, waren er Engelsen tot daar doorgedrongen met een 4x4.
Het laatste stuk is inderdaad een nijdige klim, en als je iets van (of vanop) de top wilt zien moet wel je wel meer aanhebben dan een paar sloefkes aan je voeten.

Wat niet wilt zeggen dat we niet zitten te wachten op de rest van het verhaal...
Hoe was het weer daar in die periode, de foto's, het kommer en kwel tijdens de tocht van de familie Sweik op weg naar de oorlogsrelicten,.... yummie
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2007 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt vanaf de top doorlopen naar het Blockhaus, en dan verder naar de voormalige Duitse begraafplaats. De Oostkant van de berg is gemeen steil, en aan de Duitse kant zit je wel heel veel lager. Het beste kun je ervoor zorgen dat je beneden weer wordt opgehaald.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: