Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Belgisch wo1 infanterieboekje?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verzamelen en verzamelingen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arneken

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 14:13    Onderwerp: Belgisch wo1 infanterieboekje? Reageer met quote

ik heb enkele dagen geleden dit boekje gekocht en op een abbl forum wist men niet de periode waarin dit gedrukt was maar men dacht wel dat het wo1 gedateerd was. klopt dit?

(de verkoper kon het mij niet zeggen maar persoonlijk gok ik de jaren 50)

owja het boekje behoorde toe aan 2e division d'armee,8e division d'infanterie, 8e brigade d'infanterie,2e compagnie.

het werd gedrukt in Calais Imprimerie Bonnet 17 Rue des soupirants. dit zou een hint kunnen zijn maar zeker ben ik het ook niet.

alvast bedankt

greets arneken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
oudgidske

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

de opstelling in lijnen en de planche doet me vermoeden pre 1914.stuur me de fotos door naar mijn persoonlijke mail huysmansw@hotmail.com en dan vergelijk ik ze met mijn exemplaren
mvg
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
etappe gent

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

De vermelding : Calais Imprimerie Bonnet 17 Rue des soupirants
is volgens mij toch duidelijk genoeg. Tal van publicaties tijdens WO1 werden in Calais gedrukt. Het hele achterland van de westhoek vnl. in frankrijk tot in Normandy was bezaaid met opslagplaatsen, opleidingskampen en andere.
Ik kan zo enkele scans maken van boekjes en andere uit wo1 die in calais werden gedrukt.

na wo1 werden dergelijke publicaties gedrukt door het belgisch cartografisch instituut te brussel.

Het belgisch leger had enkel noodzaak om tijdens wo1 zijn publicaties te laten drukken in bv Calais welke een belangrijke basis was voor het belgisch leger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arneken

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2007 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

etappe je helpt me alweer uit de nood Smile

alvast hartelijk bedankt daarvoor.

oudgidske ik zal u de foto's doorsturen.

greets arneken
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verzamelen en verzamelingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: