Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Beenkappen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lest we forget

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 9:32    Onderwerp: Beenkappen Reageer met quote

Kan er mij iemand iets meer vertellen over deze 2 paar beenkappen ?
Ik vermoed dat het eerste paar Brits wo1 is, maar van het tweede paar heb ik geen flauw idee.

Paar 1:

Paar 2:

Mvg,
Jelle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
etappe gent

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

De bovenste is een model welke typisch engels WO1 is. Je ziet ze wel ook op belgische en ook US soldaten. Ik kocht een lot US uit amerika en deze type-beenkappen zaten bij het lot. Ik vond er ook al op rommelmarkten hier in onze eigen streek. Ik bezit ook een korter model.
Soms staat er een firma in. Het is een model dat voornamelijk privť aangekocht werd . Je ziet ze op officieren, maar ook af en toe op de gefortuneerde soldaten.

De onderste is eigenlijk gelijklopend. Deze zag ik bijkomend op franse officieren . Dit model zie je ook veel bij belgische soldaten in het interbellum. Bv ruiterregimenten.

Als ze niet ingevet zijn, hebben ze meestal een mooie bruine lederkleur.

Staan er markeringen in?

Je kan ze allebei ook zien op foto's voor en na de oorlog bij jagers, wandelaars en werkers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: