Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Filmplannen...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv,films en Social Media Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Von Pratt

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2007 18:59    Onderwerp: Filmplannen... Reageer met quote

Ik heb enkele jaren geleden met een groepje kameraden een amateurs oorlogsfilm gemaakt over de Tweede Wereldoorlog, 'Back to Hell' genaamd. (zie mijn site www.ressurektjon.be.tt)
Momenteel zijn we nog steeds op zoek naar nieuwe filmverhalen...
Ik zou nu graag een film willen maken over de Eerste Wereldoorlog en ben op zoek naar goede verhalen.
Op dit ogenblik denk ik erover na om de memoires te verfilmen van mijn overgrootoom
(zie ander topic www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=8085)
Maar ik zou graag ook andere verhalen willen bekijken, want het verhaal van mijn overgrootoom vind ik juist iets té uitgebreidt...
Heeft er iemand een verhaal dat geschikt is om een (amateur)film van te maken?

Alvast bedankt,
Von Pratt
derwisj

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2007 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Von Pratt, het hangt er denk ik vanaf hpemang het maf duren...Er zijn boeken waarin de meoires van een persoon in gans de oorlog staan, en er zijn ook boeken waarin 1 actie wordt beschreven...
pascal
Von Pratt

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2007 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het liefst een film maken over één actie ( gewoon omdat het anders meer tijd in beslag zou nemen om het te verwerken tot scenario...)
Als we de film zouden maken, willen we toch zeker een film maken van minstens 60 minuten lang...
patten

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2007 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

von pratt kan je dan geen film maken over een dag uit het leven van raoul snoeck uit gent
op een bepaalde dag hielden ze klopjacht op de duitsers in de dodengang voor diksmuide enhij vertelt dat zo prachtig in een boek over hem
zo van en met de dolken in de hand sprongen we in de dodengang en we hadden geen enkel respijt met hen , toen we terugkeerden hadden we er meerdere gemolt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv,films en Social Media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: