Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

onderzeeŽr

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Zeeoorlog Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mafketel

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2006 15:07    Onderwerp: onderzeeŽr Reageer met quote

hallo!

ik ben jaap zwam, ik ben 15 jaar oud, en ik zit op het maasland college in oss. ik zit hier al een tijdje te kijken op dit forum en ik heb al veel nuttige informatie gelezen. maar nu zit ik met een klein probleempje... ik moet een werkstuk maken over de eerste wereldoorlog, opzich is dat dus niet zo'n probleem, er is veel informatie over te vinden. maar nu heb ik een onderdeel, en dat gaat over de onderzeeŽr van voor, tot tijdens te eerste wereldoorlog. Ik heb op de engelse wikipedia een nuttig stukje gevonden, maar aangezien mijn engels niet echt jofel is, begrijp ik maar ongeveer de helft. zou iemand mij een beetje kunnen vertellen waar het ongeveer over gaat?

dit is het stuk dat ik bedoel:

The turn of century era marked a pivotal time in the development of submarines, with a number of important technologies making their debut, as well as the widespread adoption and fielding of submarines by a number of nations. Diesel electric propulsion would become the dominant power system and things such as the periscope would become standardized. Large numbers of experiments were done by countries on effective tactics and weapons for submarines, all of which would culminate in them making a large impact on coming World War I.

In 1895, the Irish inventor John Philip Holland designed submarines that, for the first time, made use of internal combustion engine power on the surface and electric battery power for submerged operations. In 1902, Holland received U.S. Patent 708553. Some of his vessels were purchased by the United States, the United Kingdom, the Imperial Russian Navy, and Japan, and commissioned into their navies around 1900. The US Navy commissioned its first submarine, the USS Holland in 1900, and the Imperial Japanese Navy purchased five similar designs in 1904.

The 1900 French submarine NarvalCommissioned in June 1900, the French steam and electric submarine Narval introduced the classic twin-hull design, with an inner hull inside an outer hull. France was "undoubtedly the first navy to have an effective submarine force" (Conway Marine "Steam, Steel and Shellfire"). These 200 tons ships had a range of over 100 miles on the surface, and over 10 miles underwater. The French submarine Aigette in 1904 further improved the concept by using a diesel rather than a gasoline engine for surface power. Large numbers of these submarines were built, with seventy-six completed before 1914.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Emiel

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2006 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

welkom hier,

op http://taal.linq.nl/index.htm kan je online gratis teksten vertalen, mischien dat je hiervan iets wijzer wordt?
Naar boven
mafketel

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2006 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

ik had dat al gedaan, maar weet u wat het is... de grammatica klopt als je het vertaalt voor geen meter, waardoor het nog steeds vrij onduidelijk is
Naar boven
Ieperiet

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2006 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

http://babel.altavista.com/tr Lijkt mij toch redelijk niet....
Naar boven
Ieperiet

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2006 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

De draai van eeuwera merkte een centrale tijd in de ontwikkeling van onderzeeŽrs, met een aantal belangrijke technologieŽn die hun debuut maken, evenals de het wijdverspreide goedkeuring en afhandelen van onderzeeŽrs door een aantal naties. De diesel elektrische aandrijving zou het dominante machtssysteem worden en de dingen zoals de periscoop zouden gestandaardiseerd worden. De grote aantallen experimenten werden gedaan door landen op efficiŽnte tactiek en wapens voor onderzeeŽrs, die in hen die een groot effect op komende Oorlog van de Wereld I maken zouden culmineren. In 1895, ontwierp de Ierse uitvinder John Philip Holland onderzeeŽrs die, voor het eerst, interne verbrandingsmotor van macht op de oppervlakte en elektrische batterijmacht voor ondergedompelde verrichtingen gebruik maakten. In 1902, ontving Holland V.S.- Octrooi 708553. Sommige van zijn schepen werden gekocht door de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, de Keizer Russische Marine, en Japan, en werden opgedragen in hun marine rond 1900. De Marine van de V.S. droeg zijn eerste onderzeeŽr, USS Holland in 1900 op, en de Keizer Japanse Marine kocht vijf gelijkaardige ontwerpen in 1904. 1900 Franse onderzeese NarvalCommissioned in Juni 1900, de Franse stoom en elektrische onderzeese Narval introduceerde het klassieke tweeling-schilontwerp, met een binnenschil binnen een buitenschil. Frankrijk was "ongetwijfeld de eerste marine om een efficiŽnte onderzeese kracht" te hebben (Mariene "Stoom Conway, Staal en Shellfire"). Deze 200 ton schepen had een waaier van meer dan 100 mijlen op de oppervlakte, en meer dan 10 mijlen onderwater. Franse onderzeese Aigette in 1904 verbeterde verder het concept door een diesel eerder dan een benzinemotor voor oppervlaktemacht te gebruiken. De grote aantallen deze onderzeeŽrs werden gebouwd, met zesenzeventig voltooid vůůr 1914.

" Staat nog wel wat haar maar is toch wel te knippen denk ik" Wink Wink
Naar boven
mafketel

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2006 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

het is toch ook zo dat Duitsland met hun U-boten, Amerikaanse passagiersschepen aanvielen, en dat mede daardoor Amerika de oorlog aan duitsland verklaarde?
Naar boven
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2006 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

mafketel @ 05 Feb 2006 11:32 schreef:
het is toch ook zo dat Duitsland met hun U-boten, Amerikaanse passagiersschepen aanvielen, en dat mede daardoor Amerika de oorlog aan duitsland verklaarde?

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=598

Die hadden we al Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Zeeoorlog Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: