Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

[Film] The American Knight - nog een WO I film

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv,films en Social Media Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2006 13:16    Onderwerp: [Film] The American Knight - nog een WO I film Reageer met quote

Bij UPP zijn er plannen voor een film onder de titel An American Knight. Volgens mijn oude vriend Greg vanWyngaerden gaat het hierover :

"An American pilot in a British air squadron who is torn between fighting for the good cause of the war and vying for the love of a French woman, the latter of which leads to an air combat confrontation with the Red Baron. Roberts, Duke Selley and Joshua Rubin scripted the project."

Producer en Director zou Chris Roberts zijn die vooral actief is in de gamewereld en die we misschien best kennen vanwege het spel en film Wing Commander die beide van zijn hand zijn...

Het geheel is in preproductie, wat niet veel wil zeggen buiten het feit dat er dus plannen voor zijn... Of hij er komt zal wel afhangen van het feit of ze geld weten te vinden...

In ieder geval werden er reeds een aantal experimentele shots genomen in Engeland die je hier op klein formaat kan zien :

http://www.upp.cz/new/showroom/movie.php?mov=en_AmKnight&parent=&backurl=&lang=en

Ik heb trouwens al een heel klein stukje film gezien hiervan via de helicoptercrew die voor hen werkte, maar de kwaliteit hiervan is nietszeggend, veel statische beelden en op het einde een voorbeeld van hun CGI.

Ondertussen vond ik dit nog :

Blijkbaar gebeurden deze opnames reeds in 2004. Volgens Roberts zelf gaat de film hierover :

AMERICAN KNIGHT is a tale of manís nobility and honor while fighting one of the bloodiest wars of all time. Tom Bishop, a brash, young American pilot, searches for meaning and adventure in the turmoil of embattled Europe and the aerial dog fights of World War I, where men battled in planes that were nothing more than glorified lawnmowers with wings.
Baron von Richthofen, the Red Baron, is one of the last of his kind ó a loyal and lethal soldier with the nobility and chivalry of the Old World. Both willing to die for their country, these men find something worth fighting and ultimately living for in the love of a beautiful French woman.

AMERICAN KNIGHT combines high-flying action with grand romance in a tale of courage and love.

In een ander communique uit 2004 las ik trouwens dat de film in productie zou gaan. Blijkbaar hebben ze wel heel veel tijd nodig om zover te raken. Vandaar mijn twijfels of ze wel aan het geld geraken...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv,films en Social Media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: