Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Falkenhayn, Die Oberste Heeresleitung 1914 - 1916

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2006 19:25    Onderwerp: Falkenhayn, Die Oberste Heeresleitung 1914 - 1916 Reageer met quote

Na lang zoeken is het me gelukt Die Oberste Heeresleitung 1914 - 1916 van generaal Erich von Falkenhayn op de kop te tikken. De man was verantwoordelijk voor de Duitse aanval bij Verdun en geeft in dit boek o.a. details over zijn plan en uitvoering. Het bijzondere is dat het boek ongelezen en bijna nieuw lijkt, terwijl het een uitgave is van Mittler und Sohn uit Berlijn, 1920. Opgenomen zijn zeven grote uitklapbare kaarten en het boek is veelgezocht en behoorlijk zeldzaam.

Wat de aankoop extra leuk maakt is dat er een los krantenartikel in zat waarin wordt beschreven hoe de Vrijmetselaars de schuld zijn van de nederlaag tijdens de Slag aan de Marne en een kleiner knipsel met verlaat redactioneel commentaar en een ingezonden brief. Ik weet niet of het lukt, maar ik ga proberen de kinipsels elders op dit forum te plaatsen en heb daarvoor de hulp van Yvonne ingeroepen. Niet dat ze veel historische waarde hebben, maar wat betreft tijdsbeeld zijn ze prachtig.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2006 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zie hier:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?p=82746#82746

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2006 0:03    Onderwerp: Re: Falkenhayn, Die Oberste Heeresleitung 1914 - 1916 Reageer met quote

Richard @ 08 Apr 2006 20:25 schreef:

Wat de aankoop extra leuk maakt is dat er een los krantenartikel in zat waarin wordt beschreven hoe de Vrijmetselaars de schuld zijn van de nederlaag tijdens de Slag aan de Marne en een kleiner knipsel met verlaat redactioneel commentaar en een ingezonden brief.

Met 'hoe de Vrijmetselaars de schuld zijn', bedoel ik - wellicht ten overvloede - hoe ze de schuld kregen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: