Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2592 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 22 Jan 2018 11:01 Onderwerp: Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson maar WO docu |
|
|
Eigenlijk ligt dit wel in de lijn. Was het niet zo dat Lord of the Rings weer geënt was op WO1 door de schrijver? En nu de regisseur van die films gaat over WO1 een docu maken.
https://www.ad.nl/show/lord-of-the-rings-regisseur-jackson-maakt-docu-over-eerste-wereldoorlog~ab51bc11/
Lord of the Rings-regisseur Jackson maakt docu over Eerste Wereldoorlog
Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson gaat een documentaire maken over de Eerste Wereldoorlog. Hij mag daarvoor nog niet eerder vertoond materiaal uit de BBC-archieven en oorlogsmusea gebruiken, meldt Deadline.
en wil zo een bijdrage leveren aan de honderdjarige herdenking van de Eerste Wereldoorlog, die duurde van 1914 tot 1918. ,,Ik wil een manier vinden om de verhalen van gewone mensen, die destijds in buitengewone tijden leefden, nieuw leven in te blazen", aldus de Nieuw-Zeelander. De nog titelloze documentaire gaat op het BFI London Film Festival in première. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
Tandorini

|
|
Naar boven |
|
 |
derwisj

|
|
Naar boven |
|
 |
Tandorini

|
Geplaatst: 23 Jan 2018 10:26 Onderwerp: |
|
|
De rompen van de Lancasters zijn ergens gestockeerd in Nieuw-Zeeland  |
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2592 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 23 Jan 2018 11:01 Onderwerp: |
|
|
Totaal andere vraag.
Lancasters? Vliegend of alleen mock-up Revell schaal 1:1?
Ik ken er slechts 1 vliegend, die ik vaak gezien heb. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
Tandorini

|
Geplaatst: 23 Jan 2018 11:58 Onderwerp: |
|
|
Mock-ups voor de film.
Er zijn nog steeds twee Lancasters die luchtwaardig zijn, 1 van de BBMF en de Canadian Warplane Heritage Museum's Avro Lancaster FM213 VR-A “VERA”.
Hier de beide Lancasters in formatie (liefst te beluisteren met geluid vol open )
https://www.youtube.com/watch?v=jSfA0Z2fit4 |
|
Naar boven |
|
 |
Magneet

|
Geplaatst: 23 Jan 2018 17:36 Onderwerp: |
|
|
Ik heb van Stijn gehoord dat hij daar al eens vaker dingen gekocht heeft. Rollen (prikkel)draad bijvoorbeeld. |
|
Naar boven |
|
 |
Tandorini

|
|
Naar boven |
|
 |
|