|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
GBL
|
Geplaatst: 04 Feb 2020 11:40 Onderwerp: Soldaat Josef Klimmer, een graf het Argonnerwoud |
|
|
Hallo iedereen,
Afgelopen week heb ik het graf van Josef Klimmer op het waldfriedhof bij Apremont bezocht.
Josef diende in het 13e infanterie regiment dat in 1916 na dat ze bij Verdun gevochten hadden, overgeplaatst werd naar de Argonnen om bij te kunnen komen van de zware gevechten. Josef is op 2-9-1916 gesneuveld door gas vergiftiging op 21 jarige leeftijd.
In het regiments geschiedenis staat over de 2e van september 1916 het volgende geschreven: De zogenaamde Franse kelder, een schuilplaats, werd kapot geschoten. als gevolg hiervan waren er tal van gewonden als gevolg van vergiftiging door vrijgekomen gassen.
Dank voor het lezen,
Gijs.
DSC03286 by Gijs Löhe, on Flickr
DSC00556 by Gijs Löhe, on Flickr _________________ Even though their bodies have long since returned to dust, their sacrifice still lives on. We must strive to cherish their memory and never forget |
|
Naar boven |
|
 |
mudra

Geregistreerd op: 16-3-2006 Berichten: 761 Woonplaats: Assebroek (Brugge)
|
Geplaatst: 04 Feb 2020 19:45 Onderwerp: |
|
|
Dat treft... Dan bezitten we blijkbaar beiden het Sterbebild van Klimmer. Ik beschreef Klimmer eveneens in de publicatie "Focus Friedhof Borrieswalde". Altijd interessant om wat achtergrond over een persoon of graf te hebben. _________________ In den Argonnen
weinen im Wind
die toten Seelen,
die nicht mehr sind. |
|
Naar boven |
|
 |
GBL
|
Geplaatst: 04 Feb 2020 20:25 Onderwerp: |
|
|
Dat is inderdaad toevallig! Ik had net mijn exemplaar er bij gepakt van focus friedhof borrieswalde. Van bidprentjes werden er vaak meerdere gedrukt. Ik zie vaker bidprentjes voorbij komen op het internet die ik bezit. _________________ Even though their bodies have long since returned to dust, their sacrifice still lives on. We must strive to cherish their memory and never forget |
|
Naar boven |
|
 |
|
|