|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pickelhaube1

|
Geplaatst: 08 Apr 2017 18:24 Onderwerp: Magazin Fuhrpark kolonne 134 |
|
|
Hallo mede forummers,
Weten jullie wat de specifieke functie was van zo'n kolonne en wat ze vervoerde. Ik heb min of meer begrepen dat ze hoofdzakelijk paardevoer vervoerde maar wil graag zekerheid voor dat ik hier iets over ga schrijven.
Het zou helemaal fantastisch zijn als jullie ook nog iets over deze specifieke kolonne zouden kunnen vertellen.
Ik heb 2 Ansichtkaarten waaruit blijkt dat deze kolonne tussen 2-8-16 en 24-9-18 in Alt-Autz actief was.
Alvast bedankt!
René _________________ Nicht argern nur wundern! |
|
Naar boven |
|
 |
AOK4

|
Geplaatst: 08 Apr 2017 20:53 Onderwerp: |
|
|
Ik zie dat het een Saksische eenheid was, dus best eens het archief in Dresden bezoeken dan, waar je wellicht het Kriegstagebuch en zo kunt vinden.
Magazin-Fuhrpark-Kolonnen waren in principe Etappe-eenheden die zowat alles vervoerden wat er maar moest vervoerd worden als het nodig was.
Jan |
|
Naar boven |
|
 |
Pickelhaube1

|
Geplaatst: 24 Apr 2017 11:59 Onderwerp: |
|
|
AOK4 @ 08 Apr 2017 20:53 schreef: | Ik zie dat het een Saksische eenheid was, dus best eens het archief in Dresden bezoeken dan, waar je wellicht het Kriegstagebuch en zo kunt vinden.
Magazin-Fuhrpark-Kolonnen waren in principe Etappe-eenheden die zowat alles vervoerden wat er maar moest vervoerd worden als het nodig was.
Jan |
Hi Jan,
Dank je wel voor je informatie.
Ik ga daar eens kijken.
Groet, René _________________ Nicht argern nur wundern! |
|
Naar boven |
|
 |
|
|