Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Linkert

|
Geplaatst: 06 Sep 2016 19:32 Onderwerp: Gevonden relics |
|
|
Tijdens voorbije tours wat dingen gevonden. Ik ben er echter een redelijke leek in dus wou ik even jullie hulp inroepen om exact te bepalen wat ik in mijn bezit heb. Ik heb er bij gezet wat ik denk dat het is of wat men mij verteld heeft wat het is:
01. Duitse kogelhulzen
02. ik dacht dat dit onder de obus zat, maar hoe noemt dit exact?
03. dacht dat dit ook iets van een shell is, maar weet niet juist wat
04. zit tussen de shell en de bovenkant, hoe het noemt weet ik niet
05. zit in de shell, hier zit de shrapnel rond, exacte benaming weet ik niet
06. fragment van een grote shell, weet niet juist welke grootte ofzo
07. 2 lege shrapnel shells
08. dit zouden zwarte Duitse shrapnel zijn
09. dit zouden loden Britse shrapnel zijn
10. dit zou een Franse Lebel kogel (en half) zijn
11. een Brits trench schopje
12. dit zou een Duitse trench schop zijn, ik kan echter geen duidelijke foto ervan vinden, wel een Amerikaanse die er op lijkt
13. stuk van een SDR rum pot, Brits?
14. stuk van een water pot, Duits?
15. fragment van een Britse Mills handgranaat
16. prikkeldraad, was er verschil tussen Duits en Brits?
17. ik vermoed een bajonet van een Britse SMLE
 _________________ https://www.facebook.com/SlagderZilverenHelmenHaelen/ |
|
Naar boven |
|
 |
Erik de Bruin

|
Geplaatst: 06 Sep 2016 19:47 Onderwerp: Re: Gevonden relics |
|
|
Linkert @ 06 Sep 2016 19:32 schreef: | Tijdens voorbije tours wat dingen gevonden. Ik ben er echter een redelijke leek in dus wou ik even jullie hulp inroepen om exact te bepalen wat ik in mijn bezit heb. Ik heb er bij gezet wat ik denk dat het is of wat men mij verteld heeft wat het is:
01. Duitse kogelhulzen |
Inderdaad, geweer Mauser.
Linkert @ 06 Sep 2016 19:32 schreef: | 02. ik dacht dat dit onder de obus zat, maar hoe noemt dit exact? |
Het zit om de granaat, het zijn geleidebanden.