Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Menen wald

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
edwinvanbloois

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2015 21:02    Onderwerp: Menen wald Reageer met quote

Wanneer ik in de buurt van Ieper ben, bezoek ik ook altijd enkele militaire begraafplaatsen. Om een of andere reden gaat mijn voorkeur altijd uit naar de Duitse kant van het verhaal en daarom hierbij enkele foto's van de Duitse begraafplaats Menen wald in Menen.

DSC02601

Menen wald is de tweede Duitse begraafplaats in de voormalige Ieperboog naast Langemark. Menen wald is de grootste Duitse WO1 militaire begraafplaats in Europa met bijna 50.000 doden. Vooral de grootte van deze begraafplaats is erg indrukwekkend.

DSC02599

Deze begraafplaats heeft een erg sobere atmosfeer net zo als de begraafplaatsen in Langemark en Vladslo.

DSC02586

De Duitsers zijn in 1917 begonnen met Menen wald tijdens de derde slag bij Ieper en na de oorlog zijn graven van andere Duitse begraafplaatsen hier naar toe gebracht.

DSC02584

Bovendien is van een groot deel van de soldaten die hier begraven zijn de naam bekend. De namen van de gesneuvelde soldaten (maximaal 20 ) staan vermeld op grote, grijze stenen die verspreid over het terrein liggen

DSC02588

Langs de rand van de begraafplaats staan enkele bijzondere zerken bijvoorbeeld van een piloot (flugzeugführer).

DSC02591

Groeten,

Edwin

Laatst aangepast door edwinvanbloois op 09 Aug 2015 6:21, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2015 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi ..bedankt voor de foto's Smile
AOK4

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2015 5:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Er liggen wel degelijk enkele niet-geïdentificeerde soldaten begraven in Menen.
Ook delen de meeste doden geen graf, in principe zijn ze zo goed als allemaal individueel begraven, alleen staan de namen samen (in principe max. 20 namen) op één grafsteen.

Voor meer info verwijs ik graag naar mijn boek uit 2013 over de Duitse militaire begraafplaats Menen Wald.

Groeten,
Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
edwinvanbloois

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2015 5:38    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 @ 09 Aug 2015 5:24 schreef:
Hallo,

Er liggen wel degelijk enkele niet-geïdentificeerde soldaten begraven in Menen.
Ook delen de meeste doden geen graf, in principe zijn ze zo goed als allemaal individueel begraven, alleen staan de namen samen (in principe max. 20 namen) op één grafsteen.

Voor meer info verwijs ik graag naar mijn boek uit 2013 over de Duitse militaire begraafplaats Menen Wald.

Groeten,
Jan

Bedankt voor de leerzame aanvulling!

Groeten,

Edwin
Naar boven
Stosstrupp

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2015 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie sfeer foto,s.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: