Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Zijn er musea rondom Albert, Thiepval

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Somme Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pcwever

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2015 16:55    Onderwerp: Zijn er musea rondom Albert, Thiepval Reageer met quote

Deze zomer rijden mijn zoon en ik vanaf de Somme monding richting Albert en Thiepval. Naast begraafplaatsen wil ik ook graag een of meerdere musea bezoeken. Ik heb het Musee Somme 1916 in Albert en het Historial Museum of the Great War in Peronne gevonden maar hoor graag of die de moeite waard zijn en of er nog andere musea in de buurt zijn.

En waar naar toe om een idee te krijgen van de loopgraven aan het Somme front zelf?

Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GBL

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2015 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

het museum in albert is zeker de moeite waard!
derwisj

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2015 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Peronne is ook de moeite waar, het verschil tussen de beide musea is dat dat van peronne een meer modern style museum is met veel video en een "kunstzinnige" uitstalling, en dat van Albert meer old style, met dioramas met poppen en uitstalkasten met allerlei hardware...ook in het van delville in longueval is een klein museum dat vooral de inzet van de zuid Afrikaanse brigade belicht...
pascal
david71

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2015 7:51    Onderwerp: Reageer met quote

het kerkje in rancourt is zeker het bezoeken waard je hoeft enkel de sleutel te vragen aan de concierge hij komt de deur opendoen het is niet groot maar je hoeft ook niet te betalen toch mooie verzameling
Naar boven
Zandhaas

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2015 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ulster Tower valt een beetje tegen.
Doe een bakje bij Avril in Auchonvillers, zij heeft een museum en een loopgraaf in haar achtertuin
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2015 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ietwat verdeelde meningen over maar Le Tommy in Pozieres is ook best aardig. Kun je combineren met het Tank Memorial en Lochnagar Crater.

Gr, P
pcwever

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2015 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

En vandaag hebben mijn zoon en ik een voorproefje genomen bij de NOS. De meerderheid van bovengenoemde suggesties - waarvoor dank - kwamen voorbij bij het tourverslag.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Somme Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: