Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Duiker
|
Geplaatst: 28 Jun 2015 12:12 Onderwerp: De invasie van België in 1914. |
|
|
Op dinsdag 7 juli 2015, zend Discovery channel een reportage uit over de inval in België op 4 augustus 1914. Het tijdstip is 21.00 uur.
Groeten, Anton _________________ Sit Mare Securum
Ter herinnering; Private Andrew C. Delorie, Private William L. Delorie, Major Franciscus Delorie. |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3755 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 29 Jun 2015 8:05 Onderwerp: |
|
|
Mijn digicorder staat al geprogrammeerd.  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
coltroep

|
Geplaatst: 29 Jun 2015 20:37 Onderwerp: |
|
|
Bedankt  |
|
Naar boven |
|
 |
Para
|
Geplaatst: 29 Jun 2015 20:53 Onderwerp: |
|
|
Goeie tip Anton ga zeker kijken. _________________ Mille periculis supersum |
|
Naar boven |
|
 |
hsmeets
|
|
Naar boven |
|
 |
silentknight

|
Geplaatst: 30 Jun 2015 21:40 Onderwerp: |
|
|
Alvast bedankt voor de info. ga zeker kijken. |
|
Naar boven |
|
 |
nicurb
|
Geplaatst: 02 Jul 2015 9:49 Onderwerp: |
|
|
Bedankt hoor, ik had de aankondiging reeds gezien. Jammer dat ik het niet op een externe schijf kan opnemen. [/b] _________________ Alles is welkom |
|
Naar boven |
|
 |
Tjoolder

|
Geplaatst: 09 Jul 2015 7:07 Onderwerp: |
|
|
Ik miste vooral een vermelding van de bloedigste dag van WO1 waarvan een niet onbelangrijk deel plaats vond in de Belgische Ardennen.
Maar goed, het Belgische leger was op terugtocht en de Fransen kregen een zodanige tik dat ze er niet aan herinnerd willen worden. _________________ Lest we forget.
Laatst aangepast door Tjoolder op 09 Jul 2015 7:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Philippe Vandeweege
|
Geplaatst: 09 Jul 2015 9:22 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Het was weer om te bleiten.
Alleen de Britten hebben gevochten,de rest liep eigenlijk wat in de weg.
Het beeldmateriaal was een hutsenpot zoals gewoonlijk alleen het varkenspootje ontbrak.De begeleidende tekst was voor mij amper beter.
Na 20 minuten hield ik het voor bekeken.
Groeten.Philippe |
|
Naar boven |
|
 |
Branco12
|
Geplaatst: 09 Jul 2015 10:43 Onderwerp: |
|
|
Het was inderdaad triestig, bijna geen enkel beeld klopte bij wat ze zijden. het was geen documentaire, het waren verhaaltjes over hun helden. |
|
Naar boven |
|
 |
hsmeets
|
Geplaatst: 15 Jul 2015 13:23 Onderwerp: |
|
|
Ook ik vond hem tegenvallen en alhoewel ik bij lange na niet op de hoogte ben van alle feitjes en details, was het ook mij duidelijk dat het beeldmateriaal bij elkaar gezocht was ter sensatie en niet noodzakelijk historisch correct was... *kuch* duitse stahlhelm in 1914? _________________ Mijn youtube WW1 playlist |
|
Naar boven |
|
 |
AOK4

|
Geplaatst: 22 Jul 2015 9:41 Onderwerp: |
|
|
Tegen beter weten in heb ik de documentaire opgenomen en eens bekeken. Man man man, ik kijk beter niet naar dergelijke zaken, want dat doet mijn bloeddruk geen goed.
Behalve dat de beelden voor 99% niet uit 1914 kwamen, heb ik me geërgerd aan de talloze fouten. Leuven is niet met voorbedachten rade platgebrand, maar is een uit de hand gelopen wraakactie zonder eigenlijke reden (omdat de Duitsers meer dan waarschijnlijk op elkaar zijn beginnen schieten). De zever over het stuk grond van Mons St. Symphorien dat zogezegd gegeven werd op voorwaarde dat de Britten daar ook begraven werden. In mijn artikel voor Shrapnel 100 wijs ik er op dat de eigenaar dat stuk grond gaf omdat het stuk dat de Duitsers eerst wilden voor hem van groot economisch belang was (mijnbouw) en bovendien begroeven de Duitsers sowieso alle doden samen (ik verwijs naar Hautrage en diverse andere begraafplaatsen zoals Lier, Zeebrugge, Marcinelle, Virton? Wallemolen enz.). Ik kan hier doorgaan zonder einde (de Duitsers zijn trouwens wél over het kanaal Ieper-IJzer geraakt in 1915 om maar iets te zeggen).
Ook die zogezegde historische figuren. Wat voor een belachelijke enscenering was me dat. Om nog niet van de schabouwelijke uniformen (voor de Duitsers iets van de huidige Bundeswehr-Luftwaffe) te spreken...
Ik heb dan ook onmiddellijk terug plaats vrijgemaakt in mijn recorder.
Jan |
|
Naar boven |
|
 |
louis
|
Geplaatst: 23 Jul 2015 7:33 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het 2 minuten uitgehouden. Ik miste het begin en toen ik er in kwam ging het over het eerste Engelse schot en de eerste Engelse dode, toen ben ik maar gelijk doorgezapt. Als ik het zo lees hier was dat de juiste beslissing. |
|
Naar boven |
|
 |
AOK4

|
Geplaatst: 23 Jul 2015 8:58 Onderwerp: |
|
|
Opvallend was ook hoe de Duitse opmars geďllustreerd werd met beelden van de Duitse terugkeer naar de Heimat in 1918... |
|
Naar boven |
|
 |
Tombe
|
Geplaatst: 23 Jul 2015 15:12 Onderwerp: |
|
|
Kortweg
Het was om te huilen.
Verkeerde beelden, knullige commentaren.
Een schande, wie maakt dit overigens?
Willem |
|
Naar boven |
|
 |
|