Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Richard van Emden: Gallipoli

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boekennieuws - Vers van de pers - Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2015 23:33    Onderwerp: Richard van Emden: Gallipoli Reageer met quote

Ik wist dat hij ermee bezig was. Het boek is nu uit.

O.a. bij bol.com http://www.bol.com/nl/p/gallipoli/9200000023038448/
Hieronder wat ik op internet trof over het boek op een FB over Gallipoli (intressante pagina overigens).

New book published today ... 'Gallipoli - The Dardanelles Disaster in Soldiers' Words and Photographs' - Presenting more than 150 never-before-published photographs of the campaign, many taken by the soldiers themselves, together with unpublished written material from British, Anzac, French and Turkish, including eyewitness accounts of the landings, this is an unrivalled account of what really happened at Gallipoli.

Van Emden's gripping narrative and lucid analysis of Churchill's infamous operation, compliments Chambers's evocative images, showing how the rapid spread of diseases like dysentry, the lack of clean water and food, the tremendous losses on both sides affected morale, until finally in January 1916, in what were the best-laid plans of the entire disastrous campaign, the Allies successfully fooled the Turkish forces and evacuated their troops from the peninsula with no additional casualties.

Leading First World War historian Richard van Emden and Gallipoli expert Stephen Chambers have produced an entirely fresh, personal and illuminating study of one of the Great War's most catastrophic events.

'New book published today ... 'Gallipoli - The Dardanelles Disaster in Soldiers' Words and Photographs' - Presenting more than 150 never-before-published photographs of the campaign, many taken by the soldiers themselves, together with unpublished written material from British, Anzac, French and Turkish, including eyewitness accounts of the landings, this is an unrivalled account of what really happened at Gallipoli. Van Emden's gripping narrative and lucid analysis of Churchill's infamous operation, compliments Chambers's evocative images, showing how the rapid spread of diseases like dysentry, the lack of clean water and food, the tremendous losses on both sides affected morale, until finally in January 1916, in what were the best-laid plans of the entire disastrous campaign, the Allies successfully fooled the Turkish forces and evacuated their troops from the peninsula with no additional casualties. Leading First World War historian Richard van Emden and Gallipoli expert Stephen Chambers have produced an entirely fresh, personal and illuminating study of one of the Great War's most catastrophic events.'

Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2015 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien ik nogal een stapel had om door te komen, ben ik nu pas goed naar dit boek aan het kijken geweest en alvast erin bladeren.

Prachtig boek. Goed gebonden, mooie foto's.
Doordat hij nu met een co-writer schrijft is de opzet anders dan zijn vorige boeken.

Op de ťťn of andere manier bevalt me het werk van Richard van Emden wel. Omdat de soldaat zelf ook aan het woord komt, dat is gelukkig nog gebleven in dit boek.

Denk niet dat iedereen zijn werk waardeert, mening verschillen nietwaar, maar ik vind het prettig lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boekennieuws - Vers van de pers - Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: