Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Concerttour Willem Vermandere "14 - 18 Ö EN WAT NU!&quo

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> 2014-2018 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fulco

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2014 9:36    Onderwerp: Concerttour Willem Vermandere "14 - 18 Ö EN WAT NU!&quo Reageer met quote

Tussen 20 september en 9 november tourt Willem Vermandere met een speciaal concert onder de titel "14 - 18 Ö EN WAT NU!" door BelgiŽ. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn drie vaste begeleiders en het Talbot Strijkkwartet.
Ik heb zelf kaarten gekocht voor de premiŽre op 20 september in Brussel. Meteen een weekendje van maken, inclusief alle festiviteiten rond de autoloze zondag op de 21ste. En dan op het gemak op maandag weer naar huis.

Alle data en plaatsen van de concerten vind je hier http://www.willem-vermandere.be/i1-optredens.htm

Op zijn geheel eigen wijze weet Vermandere de inhoud van zijn concert te duiden:
"...Vergeef het mij, als mijn liedjes en mijn muziekjes vol weemoed zitten.
't Is de schuld van dit landschap, 't zijn al die verhalen, 't is de wanhoop en de humor, 't is de ellende en de spotternij, 't is allemaal honderd jaar geleden.

Maar 't is LybiŽ, 't is SyriŽ, 't is Lampedusa. 't Is vandaag."

Het duurt nog even, maar ik heb iets om naar uit te kijken.
Waaslander

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2014 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

De Willem...

Ik ben al fan van hem sinds ik hem toevallig ontdekte via een cd van mijn ma, toen ik ongeveer 16 was... Ja, stel je voor. Die hard New Waver en dan plots de Willem! Smile

Zie hem bijna elk jaar wel een keer optreden en hoewel zijn stem de laatste jaren wat minder is geworden, is het elke keer weer opnieuw een avond vol weemoed, emotie en reflectie, maar ook humor.

En toeval of niet, zijn liedjes/ballades over WOI behoren tot zijn beste werk.

"...z'ein 't kerkhof verkaveld en villas gebouwd, der is lange genoeg om dien oorlog gerouwd, de doo'en weggemoffeld, al 't hoop op nen hoop, ach Jezus, ook Heinrich en Werner ook".

Jammer dat hij bij het grote publiek enkel gekend is door zijn luchtiger werk 'patatten' en 'Blache en zijn peird".

Gerespecteerd zeer zeker, maar voldoende erkend en gewaardeerd? Zeker niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> 2014-2018 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: