Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Troepentransportschepen.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Zeeoorlog Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frezque

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2014 18:11    Onderwerp: Troepentransportschepen. Reageer met quote

Heeft iemand enig idee welke troepentransportschepen er voeren tussen Folkestone en Dieppe meer bepaald in februari 1916?

Zouden daar lijsten van bestaan. Het schip dat ik zoek vertrok op 9 februari 1916 rond 15.00 uur in Folkestone en kwam aan in Dieppe rond 20.00 uur. Er waren Belgische troepen aan boord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
captain007

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2014 9:35    Onderwerp: Troepen transport schepen Reageer met quote

Hello Frezque

Ik weet dat onze 10 (-1) mailboten voortdurend over en weer gevaren hebben tijdens W.O.1 ; het zij onder Belgische vlag of later “gecharterd” door de Britse Admiraliteit.

Ik vind het wel vreemd dat er op 9.02.1916 “ … Belgische troepen aan boord » waren. Waren het misschien Belgische gewonden die terug naar het Front kwamen ? Meer info welkome om te helpen.
Groetjes,
Freddy.
Naar boven
frezque

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2014 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Captain.

Bedankt voor uw aangeboden hulp!
Het zou mooi zijn mocht u me kunnen helpen.

Mijn grootvader zat aan boord van dat schip.
Hij was een ontsnapte krijgsgevangene.
Ook andere mensen (lees oorlogsvrijwilligers) zaten op dat schip.

Uit een dagboek van oorlogsvrijwilligers die op hetzelfde schip zaten als mijn grootvader dat op 9 februari 1916 vertrok in Folkestone.

Nous quittons Folkestone à 3h. vers Dieppe ; la mer est mauvaise, aussi je suis bien malade. 20h, en
pleine nuit, nous arrivons à Dieppe...

Eens in Dieppe werden ze overgebracht naar de kazerne Drouet in Eu, Frankrijk. Eu ligt niet echt ver van Dieppe. Daar was het opleidingscentrum van de artillerie van het Belgische leger.
Naar boven
captain007

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2014 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hello Frezque,
Moest ik de naam (+ geboorde datum,etc) van je Grootvader weten zou mij dat misschien helpen (zoeken).
Je kunt mij ook via PMail antwoorden.
Groetjes,
Captain.
Naar boven
rewdco

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Bekende postkaart... Geen idee of je er iets aan hebt...?

De naam van de boot is af te lezen op de reddingsboeien: "Princesse Clémentine".

Groeten,
Jan
“And now it's your turn to get up off that couch and go into the deserts, go into the mountains, go under the lakes, rivers, and seas and search for history. You'll never find a more rewarding adventure!” (Clive Cussler)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
frezque

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2014 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto Jan!
Interessant om zien.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Zeeoorlog Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: