Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Blastmaster1972

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 14:32 Onderwerp: |
|
|
En zoals ik stiekum al voorspeld had, zie ik mij genoodzaakt dieper in te gaan op de vraag van de Nagant revolver... (vraag 13)
De standaard Russische dienstrevolver tijdens WOI kende een bijzondere eigenschap die geen enkele revolver destijds bezat. Welke revolver was dit en wat was de eigenschap?
Quote: | Antwoord:
De Nagant Model 1895 (een Belgische revolver).
Door het bijzondere gasafdichtsysteem kon op deze revolver als enige een geluiddemper geplaatst worden. |
Dat van die geluiddemper... dat was dus niet die "speciale eigenschap", maar een gevolg er van.
De speciale eigenschap was de gasafdichting tijdens het schieten!
Muggezifterij misschien...
Mvg,
Jos
 |
|
Naar boven |
|
 |
shabu Cheffin

Geregistreerd op: 7-2-2006 Berichten: 3104 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 13 Jan 2014 14:40 Onderwerp: |
|
|
Het is maar hoe je het leest....
De eigenschap is dus de gasafdichting, waardoor je er vervolgens een demper op kon zetten.
En demper op zich is geen eigenschap  _________________ If any question why we died
Tell them, because our fathers lied
-Rudyard Kipling-
http://ww1relics.com/ |
|
Naar boven |
|
 |
eagle

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 14:56 Onderwerp: |
|
|
Een aanvulling op de Taube
Quote: | Form nach Vorbild des Vogels und des Zanonia-Flugsamens. Steuerung um alle drei Achsen durch Verwinden der Flächen. Hauptholm durch äußeren Hilfsholm („Brücke“) versteift. Lenkbares Fahrwerk mit Boden-Bremse an der Mittelkufe. Kühler beiderseits des Rumpfes. |
http://www.deutsches-museum.de/sammlungen/verkehr/luftfahrt/propellerflugzeuge/bis-1918/etrich-rumpler-taube/
En over Zanonia
Quote: | The unusual winged seed or samara of this species spans some 13 cm, can glide for great distances and in the past was often found on the decks of ships at sea. The seed moves through the air like a butterfly in flight - it gains height, stalls, dips and accelerates, once again producing lift, a process termed phugoid oscillation. This seed is said to have been the inspiration for the 1904 stable wing planform designed by Igo Etrich.[1][2] The flight of the seeds intrigued two Japanese researchers, so much so that they published a 1987 paper in the Journal of Theoretical Biology reporting on the aerodynamics of the seed. |
Deze soort behoort tot de pompoenfamilie, een mogelijke Nederlandse naam is Javaanse komkommer, niet esdoorn (Acer pseudoplatanus).
http://en.wikipedia.org/wiki/Alsomitra_macrocarpa
Overigens proficiat aan de makers, deelnemers en vooral de winnaar! |
|
Naar boven |
|
 |
Bart13

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 15:13 Onderwerp: |
|
|
Bij het antwoord op vraag 16 (het aantal explosies) wordt verwezen naar een topic op dit forum.
Als aantal staat daar 519 explosies, maar de aangehaalde bron (de website van Les Amis de Vauqois) spreekt van 539 explosies.
Typefoutje? |
|
Naar boven |
|
 |
Blastmaster1972

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 15:22 Onderwerp: |
|
|
Jup! Daarom heb ik alleen de latijnse naam vermeld!
Mvg,
Jos |
|
Naar boven |
|
 |
Blastmaster1972

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 16:03 Onderwerp: |
|
|
Al bij al wel tevreden. Een paar fouten...
En aan de datum van de antwoorden is te zien hoe lang de crew hier al mee bezig is!
Nu nog wachten op de uitslag!
Mvg,
Jos |
|
Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 16:19 Onderwerp: |
|
|
Bij de antwoorden wordt als naam van het projectiel de fronde mécanique gegeven, in het aangehaalde topic echter werd besloten dat dat de naam van het afvuurmechanisme/de katapult was? Quote: | Allicht heet het afvuurmechanisme 'fronde mécanique B' (vertaling: mechanische of machinale slinger type B). |
M17b zal wellicht typfout zijn in plaats van MI als in Military Intelligence? _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum" |
|
Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 13 Jan 2014 16:24 Onderwerp: |
|
|
Vraag 3 Bezwaar ! De katapult heette "Fronde Mecanique B", niet het projectiel. |
|
Naar boven |
|
 |
Blastmaster1972

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 16:26 Onderwerp: |
|
|
Peter H @ 13 Jan 2014 16:24 schreef: | Vraag 3 Bezwaar ! De katapult heette "Fronde Mecanique B", niet het projectiel. |
En hoe noemde het projectiel dan wel?
Ik heb geantwoord: "projectiel voor de Fronde Mecanique B"!
Mvg,
Jos |
|
Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 16:30 Onderwerp: |
|
|
Is ook een oplossing. Een "sous-marin" werd ook vermeld.
Nog een vraagje: bij de Seeadler vind ik bij de link naar onze wiki nergens het woord windjammer terug? Online vond ik echter als type wel een "klipper"? Of is dat hetzelfde? Deze landrot weet hoegenaamd het verschil niet  _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum" |
|
Naar boven |
|
 |
eagle

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 16:46 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Soon after the outbreak of the First World War, in August 1914, the British government discovered that Germany had a Propaganda Agency. David Lloyd George, the Chancellor of the Exchequer, was given the task of setting up a British War Propaganda Bureau (WPB). Lloyd George, appointed the successful writer and fellow Liberal MP, Charles Masterman as head of the organization.
On 2nd September, 1914, Masterman invited twenty-five leading British authors to Wellington House, the headquarters of the War Propaganda Bureau, to discuss ways of best promoting Britain's interests during the war. Those who attended the meeting included Arthur Conan Doyle, Arnold Bennett, John Masefield, Ford Madox Ford, William Archer, G. K. Chesterton, Sir Henry Newbolt, John Galsworthy, Thomas Hardy, Rudyard Kipling, Gilbert Parker, G. M. Trevelyan and H. G. Wells. |
Ik begrijp dat dit geen propaganda eenheid was? |
|
Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

Geregistreerd op: 5-1-2006 Berichten: 3303 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 13 Jan 2014 17:11 Onderwerp: |
|
|
love4history @ 13 Jan 2014 16:30 schreef: | Is ook een oplossing. Een "sous-marin" werd ook vermeld.
Nog een vraagje: bij de Seeadler vind ik bij de link naar onze wiki nergens het woord windjammer terug? Online vond ik echter als type wel een "klipper"? Of is dat hetzelfde? Deze landrot weet hoegenaamd het verschil niet  |
Ik vond ook klipper ergens op een site... _________________ Beware of half truths--yours may be the wrong half
Don't lose your temper--no one else wants it
the reverend Tubby Clayton
http://hvhwo2.wordpress.com/ |
|
Naar boven |
|
 |
shabu Cheffin

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 17:14 Onderwerp: |
|
|
love4history @ 13 Jan 2014 16:30 schreef: | Is ook een oplossing. Een "sous-marin" werd ook vermeld.
Nog een vraagje: bij de Seeadler vind ik bij de link naar onze wiki nergens het woord windjammer terug? Online vond ik echter als type wel een "klipper"? Of is dat hetzelfde? Deze landrot weet hoegenaamd het verschil niet  |
Ik wist het ook niet hoor, ik dacht ook dat clipper het type was
Maar het type is een windjammer: http://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Seeadler_(1878) _________________ If any question why we died
-Rudyard Kipling-
|
Naar boven |
|
 |
Waaslander
|
Geplaatst: 13 Jan 2014 17:26 Onderwerp: |
|
|
Wanneer is de uitslag er? Heb helaas niet d etijd om zelf te na te kijken hoeveel ik heb...
In elk geval, dat van die eenheid heb ik al mis. Waar kon je die info terugvinden? Heb me zowat te pletter gezocht!  |
|
Naar boven |
|
 |
shabu Cheffin

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 17:27 Onderwerp: |
|
|
Bart13 @ 13 Jan 2014 15:13 schreef: | Bij het antwoord op vraag 16 (het aantal explosies) wordt verwezen naar een topic op dit forum.
Als aantal staat daar 519 explosies, maar de aangehaalde bron (de website van Les Amis de Vauqois) spreekt van 539 explosies.
Typefoutje? |
De site die op de pagina op het forum vermeld staat vermeld 519 explosies:
Quote: | Vauquois is also the extraordinary underground struggle acted out "below" : the mine war. 519 explosions (199 German, 320 French) were counted |
http://vauquois.guerre.14.18.pagesperso-orange.fr/
Waar vind jij 539?
[edit] De engelse vertaling meld 519. de Franse vertaling 539  _________________ If any question why we died
-Rudyard Kipling-
|
Naar boven |
|
 |
shabu Cheffin

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 17:32 Onderwerp: |
|
|
Waaslander @ 13 Jan 2014 17:26 schreef: | Wanneer is de uitslag er? Heb helaas niet d etijd om zelf te na te kijken hoeveel ik heb...
In elk geval, dat van die eenheid heb ik al mis. Waar kon je die info terugvinden? Heb me zowat te pletter gezocht!  |
De link met het antwoord er in staat onder de vraag aangegeven  _________________ If any question why we died
-Rudyard Kipling-
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 18:06 Onderwerp: |
|
|
Blastmaster1972 @ 13 Jan 2014 14:32 schreef: | En zoals ik stiekum al voorspeld had, zie ik mij genoodzaakt dieper in te gaan op de vraag van de Nagant revolver... (vraag 13)
De standaard Russische dienstrevolver tijdens WOI kende een bijzondere eigenschap die geen enkele revolver destijds bezat. Welke revolver was dit en wat was de eigenschap?
Quote: | Antwoord:
De Nagant Model 1895 (een Belgische revolver).
Door het bijzondere gasafdichtsysteem kon op deze revolver als enige een geluiddemper geplaatst worden. |
Dat van die geluiddemper... dat was dus niet die "speciale eigenschap", maar een gevolg er van.
De speciale eigenschap was de gasafdichting tijdens het schieten!
Muggezifterij misschien...
Mvg,
Jos
 | Nee hoor, ik vind je uitleg en toevoegingen juist leerzaam. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
Bart13

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 18:32 Onderwerp: |
|
|
Op de Duitse wiki staat dat de Seeadler een Vollschiff was, of op zijn Nederlands een volschip.
Dat is een schip waarvan alle masten vierkantgetuigd zijn, dus voorzien van ra's.
Op http://vaartips.nl/windjammer.htm staat:
Windjammer is een verzamelnaam voor zeegaande ijzeren en stalen zeilvaartuigen uit de latere periode van de koopvaardij. Hoewel oorspronkelijk een soort geuzennaam voor grote Barken, wordt de naam tegenwoordig voor veel meer typen vierkantgetuigde en deels langsscheepsgetuigde zeilers gebruikt. |
|
Naar boven |
|
 |
A. Depage

Geregistreerd op: 1-6-2008 Berichten: 2886 Woonplaats: Dendermonde, Oost-Vlaanderen (B)
|
Geplaatst: 13 Jan 2014 19:29 Onderwerp: |
|
|
Ahah, de antwoorden staan online! Ik denk dat ik het toch vrij behoorlijk heb gedaan. Leuk om vooral de dingen waar je je rot zocht met een simpele muisklik aan te treffen (want vaak moest ik via andere sites naar het juiste antwoord hengelen)
Met dank aan de crew voor de tijd en moeite (kan niet genoeg benadrukt worden)  |
|
Naar boven |
|
 |
A. Depage

Geregistreerd op: 1-6-2008 Berichten: 2886 Woonplaats: Dendermonde, Oost-Vlaanderen (B)
|
Geplaatst: 13 Jan 2014 19:52 Onderwerp: |
|
|
Soms is het ook vaak een kwestie van het juiste trefwoord in de zoekrobot van FEW in te putten, vooral bij die Belgische legereenheid. "Raids" bvb, soit niets aan te doen.
Desalniettemin werd het trefwoord "patriotte" bij die Juffer Orianne niet gevonden door de zoekrobot. |
|
Naar boven |
|
 |
silentknight

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 19:56 Onderwerp: |
|
|
Toch even wat bemerkingen bij 2 vragen.
Vraag 6. Er werd niet gevraagd naar de lokatie en de omstandigheden van de foto. Dus was voor mij "en bomkrater" voldoende als antwoord
Vraag 19; De Rolls Royce als operatiekamer ?
Hier lees ik duidelijk dat het een mobiele tandartspraktijk was, en was dus ook mijn antwoord
http://www.dentistry.co.uk/news/wwi-mobile-dental-rolls-royce-auction
Het Nederlandstalige artikel is zeker vertaald uit dit origineel Engels artikel... met de foute praktijk als gevolg.
Verder nog wat fouten, maar wie niet zeker  |
|
Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 20:04 Onderwerp: |
|
|
silentknight @ 13 Jan 2014 19:56 schreef: | Toch even wat bemerkingen bij 2 vragen.
Vraag 6. Er werd niet gevraagd naar de lokatie en de omstandigheden van de foto. Dus was voor mij "en bomkrater" voldoende als antwoord
Vraag 19; De Rolls Royce als operatiekamer ?
Hier lees ik duidelijk dat het een mobiele tandartspraktijk was, en was dus ook mijn antwoord
http://www.dentistry.co.uk/news/wwi-mobile-dental-rolls-royce-auction
Het Nederlandstalige artikel is zeker vertaald uit dit origineel Engels artikel... met de foute praktijk als gevolg.
Verder nog wat fouten, maar wie niet zeker  |
Ik vond beide antwoorden (en gaf ze ook).
De tandartspraktijk was iets later van toepassing op de RR dacht ik, in eerste instantie was het een rijdende operatiekamer. Ik denk in principe dat je antwoord niet fout is, maar ja, who am I? |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
|
Naar boven |
|
 |
Blastmaster1972

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 20:12 Onderwerp: |
|
|
silentknight @ 13 Jan 2014 19:56 schreef: | Vraag 6. Er werd niet gevraagd naar de lokatie en de omstandigheden van de foto. Dus was voor mij "en bomkrater" voldoende als antwoord |
Alleen was het geen BOMkrater...
... maar een MIJNkrater!
Mvg,
Jos |
|
Naar boven |
|
 |
silentknight

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 20:16 Onderwerp: |
|
|
@ arneken:
Op vraag 12 had ik hetzelde antwoord als jou... en er zullen er nog wel zijn met ons anwoord denk ik |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 20:22 Onderwerp: |
|
|
Het is een detail waar je rap overkijkt natuurlijk Ik had zelfs geen enkel idee dat er zo'n soorten van "onderscheidingen" werden uitgedeeld. Ge leert nog meer bij door de antwoorden eigenlijk. _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
Epitaph Lance CPL L.A.C Webb (Lancastershire fusiliers) @kezelberg Millitary Cemetery |
|
Naar boven |
|
 |
Waaslander
|
Geplaatst: 13 Jan 2014 20:25 Onderwerp: |
|
|
Na 2 deelnames kan ik alleen maar zeggen dat het een mega-leuke uiz blijft en dat ik nu al uitkijk naar de volgende editie!!
En de antwoorden, tja, sommige staan open voor discussie, maar anderzijds staat er duidelijk in de spelregels dat alle antwoorden op het forum en de wiki terug te vinden zijn, dus... Het blijft dus ook wel een beetje "subjectief", in die zin dat er op het enooooorme internet allicht op vele vragen verschillende antwoorden kunnen gevonden worden.
So be it! Als ik maar niet laatste eindig...  |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

Geregistreerd op: 28-3-2005 Berichten: 7721 Woonplaats: Land van Maas en Waal
|
Geplaatst: 13 Jan 2014 21:36 Onderwerp: |
|
|
Beste deelnemers, altijd leuk om zo'n discussie achteraf te volgen. Een aantal antwoorden staat traditioneel ter discussie en dat is ook onderdeel van de napret. We hebben als leidraad genomen om de antwoorden zo goed mogelijk dicht te timmeren om zo veel mogelijk discussie te voorkomen. Verder zijn we coulant geweest bij antwoorden die zo dicht in de richting zaten dat ze niet anders dan goed konden zijn, ondanks dat ze dat strikt volgens de letter misschien niet waren.
Anderzijds zijn we streng geweest bij antwoorden waaruit bleek dat men simpelweg niet zijn best had gedaan om volledig te zijn. Het voorbeeld van silentknight bijvoorbeeld (niet persoonlijk opvatten!) van "een bomkrater" zou worden afgeschoten. Een bomkrater, duuuuhh! Het is een WOI-forum, we plaatsen geen foto's van het resultaat van de nachtelijke werkzaamheden van overijverige Talpidae...
Uitslag volgt zeer spoedig, alle inzendingen zijn nagekeken.
Nb Bedankt voor de positieve reacties en jullie deelname!
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
silentknight

|
Geplaatst: 13 Jan 2014 22:56 Onderwerp: |
|
|
'k Weet het Pegoud, het was een (foute) gok
Maar er zaten bij mijn antwoorden ook goede gokken tussen
Ik ben al blij dat "IK" geen 2 punten wordt afgetrokken voor de verwijzing naar het kippenforum
Straks zit ik nog met een natte poep ("kont" voor onze noordermedemensen ) hihi |
|
Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 7:12 Onderwerp: |
|
|
Uiteraard mag enige discussie omtrent de antwoorden niet anders gezien worden dan als interesse en aandacht voor de kwis. Zou erg zijn indien er geen respons kwam gezien de tijd die zowel opstellers als deelnemers erin gestoken hebben toch?  _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
|
Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 7:41 Onderwerp: |
|
|
Nee nee, het type is een clipper, staat hier onder de foto: http://www.ahoy.tk-jk.net/Letters/PassofBahmahabecameSeeadl.html
Longman Dictionary of contemporary Engllish:
windjammer: a large sailing ship esp. of a type that was used for trade in the 19th century.
clipper: a fast sailing ship used in former times, esp. for travelling over long distances
Met deze beperkte info sluit het ene het andere niet uit?
Aangezien het over de oorsprong gaat van het schip ben ik niet op zoek gegaan achter Vollschiff of volschip (Duitse en Nederlandstalige term)
Mod's en correctoren, hoe zien jullie het antwoord aub? _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
|
Naar boven |
|
 |
jurgen
|
Geplaatst: 14 Jan 2014 10:41 Onderwerp: |
|
|
nog een foutief antwoord van mij
bij vraag 10 heb ik nochtans een 2 tal
dagen naar de oplossing gezocht en was er
95% zeker van dat mijn antwoord juist was
zo zie je maar dat je nooit zeker mag zijn van je antwoorden
voor vraag 10 heb ik ingevuld
Hopps, Harry R., 1869-1937
kunstenaar
gr
jurgen |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 15:05 Onderwerp: |
|
|
love4history @ 14 Jan 2014 7:12 schreef: | Uiteraard mag enige discussie omtrent de antwoorden niet anders gezien worden dan als interesse en aandacht voor de kwis. Zou erg zijn indien er geen respons kwam gezien de tijd die zowel opstellers als deelnemers erin gestoken hebben toch?  | Als we niks zouden horen zou het erg zijn hoor Vragen en discussies hierover zijn leuk en leerzaam. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
mrs Stan
|
Geplaatst: 14 Jan 2014 15:38 Onderwerp: |
|
|
Bij vraag 25 vond ik wel dat bergmassief en na heel lang speuren dat een Franse divisie ze hielp met verdedigen. Alleen heb ik nergens kunnen vinden welke divisie dat was.
Bij vraag 15 vond ik als naam van het kamp Timbertown. Dat kwam ik meerdere keren tegen.
De zoekrobot werkte bij mij ook niet altijd. Inderdaad Patriotte vond ik daarmee niet. Wel vond ik het als ik via google zocht, daar mijn trefwoorden intypte samen forumeerstewereldoorlog. Dat had ik met meerdere vragen/antwoorden.
Greetz, Margreet  _________________ "Those boys were lions led by donkeys" quoted by our friend Mike about the victims of shot at dawn |
|
Naar boven |
|
 |
Blastmaster1972

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 15:58 Onderwerp: |
|
|
Nu je over vraag 15 begint...
Quote: | Groningen
Het (de) Engelse Kamp
63d Royal Naval Division |
Ben ik de enige die "First Royal Navy Brigade" geantwoord heeft? Die eenheid word namelijk herhaaldelijk genoemd in artikels over het Engelse kamp...
Mvg,
Jos |
|
Naar boven |
|
 |
mrs Stan
|
Geplaatst: 14 Jan 2014 16:04 Onderwerp: |
|
|
Blastmaster1972 @ 14 Jan 2014 15:58 schreef: | Nu je over vraag 15 begint...
Quote: | Groningen
Het (de) Engelse Kamp
63d Royal Naval Division |
Ben ik de enige die "First Royal Navy Brigade" geantwoord heeft? Die eenheid word namelijk herhaaldelijk genoemd in artikels over het Engelse kamp...
Mvg,
Jos |
Dat had ik ook als antwoord Jos.
Greetz, Margreet  _________________ "Those boys were lions led by donkeys" quoted by our friend Mike about the victims of shot at dawn |
|
Naar boven |
|
 |
Edwin H

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 16:06 Onderwerp: |
|
|
Ik had ook "First Royal Navy Brigade"
Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
jurgen
|
Geplaatst: 14 Jan 2014 16:07 Onderwerp: |
|
|
bij vraag 15 heb ik dit antwoord gegeven
De First Royal Naval Brigade, die in augustus 1914 ingezet werd bij Antwerpen, week als geheel uit naar Nederland. Circa 1600 Britse militairen werden in een barakkenkamp in Groningen ondergebracht. Timbertown noemden de inwoners het zelf.
gr
jurgen |
|
Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 16:34 Onderwerp: |
|
|
Mijn antwoord was de Royal Naval Brigade _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
|
Naar boven |
|
 |
mrs Stan
|
Geplaatst: 14 Jan 2014 16:37 Onderwerp: |
|
|
En wat had jij als naam van het kamp L4h? _________________ "Those boys were lions led by donkeys" quoted by our friend Mike about the victims of shot at dawn |
|
Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 16:47 Onderwerp: |
|
|
Het Engelse Kamp _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
AOK4

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 19:03 Onderwerp: |
|
|
In 1914 was dit nog de Royal Naval Division, in de zomer van 1916 werd dit de 63rd Royal Naval Division. |
|
Naar boven |
|
 |
jan0110
|
|
Naar boven |
|
 |
A. Depage

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 19:25 Onderwerp: |
|
|
Proficiat aan de winnaar en aan alle deelnemers!
Ik moet zeggen dat de top 10 bvb wel erg dicht bij elkaar ligt, slechts enkele punten  |
|
Naar boven |
|
 |
Annabel

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 19:26 Onderwerp: |
|
|
Felicitaites aan de winnaar en Mirjam, van harte gefeliciteerd, je hebt de eer van de vrouwen idd. hoog gehouoden! |
|
Naar boven |
|
 |
Blastmaster1972

|
Geplaatst: 14 Jan 2014 19:28 Onderwerp: |
|
|
Proficiat Peter H!
En de rest verdient ook een proficiat, deelnemen is belangrijker dan winnen, zeker met alle moeite die er in gestoken is door de samenstellers.
A. Depage @ 14 Jan 2014 19:25 schreef: | Ik moet zeggen dat de top 10 bvb wel erg dicht bij elkaar ligt, slechts enkele punten  |
Inderdaad! Veel "gedeelde plaatsen"!
Mvg,
Jos |
|
Naar boven |
|
 |
mrs Stan
|
Geplaatst: 14 Jan 2014 19:32 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd Peter H!
|
Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 14 Jan 2014 19:32 Onderwerp: |
|
|
Bedankt !
Mijn vrouw staat verbaasd... |
|