Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Cover geschiedenis 5de middelbaar

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Studenten en leerkrachten Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2013 14:13    Onderwerp: Cover geschiedenis 5de middelbaar Reageer met quote

Dag allen,

voor een lerares geschiedenis uit mijn school werd er ooit een cover gemaakt voor haar cursus geschiedenis 5de middelbaar (nu reeds ook voor 't derde en vierde middelbaar).

Hierop valt zo'n beetje bijna alles te zien wat er in dat vijfde jaar wordt getoond in de lessen. Ook WO1 komt hier aan bod. Het begint met de kolonisatie van Afrika die tot industriële rijkdom lijdt, de lopende band, ondertussen wat Daens en Marx en zo er tussen, de strijd tussen sossen, clerici en aristocraten, Belgen die de Hollanders buiten sjotten (excusie) enzovoorts.
De lopende band begint oorlogstuig te maken, der Kaiser en John Bull liggen wat overhoop en ziedaar, WO1. Europa op de rand van de afgrond, staat in brand, nooit meer oorlog (onzin, Stalin, Hitler en Mussolini verschijnen op het toneel).

Nu ja. Wie leraar is in het vijfde middelbaar (ik weet niet hoe de leerstof in Nederland is) en 'm wilt gebruiken mag dat gerust doen. Graag zou ik wel hebben dat je dit via een PM'ke met mij regelt, ik stuur je dan een nette versie zonder dat suf watermerk en correcte gegevens door. En dat doe ik met plezier zowaar.

Hoogachtend,

Binet

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
A. Depage

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2013 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Binet, schitterende cover heb je daar!
Ben wel geďnteresseerd namens mijn vrouw die les geeft in het 5e ASO.
Zie PM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2013 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

U hebt antwoord!

Grt

Binet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
A. Depage

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2013 6:48    Onderwerp: Reageer met quote

Soldat Binet @ 24 Aug 2013 15:37 schreef:
U hebt antwoord!

Grt

Binet

En wat voor één Wink
Mooi! U heeft antwoord terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Studenten en leerkrachten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: