Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Kris Van Dyck
|
Geplaatst: 26 Jul 2013 12:46 Onderwerp: Kris Van Dyck |
|
|
Beste gebruikers van dit forum,
Een zeer vriendelijke groet aan u allen!!!
Mijn naam is Kris Van Dyck en al van kindsbeen af ben ik sterk geďnteresseerd in alles wat met geschiedenis, en militaria in het bijzonder, te maken heeft.
Verschillende tijdsperiodes genieten mijn aandacht, vooral heel de antieke periode, late middeleeuwen, napoleontisch tijdperk, het tijdperk van de kolonisatie, WOI en II.
Ik deel deze interesses met mijn vader en ze zijn altijd ook een beetje gekoppeld geweest aan de modelbouw en waregame.
Als beroep werk ik deeltijds aan vliegtuigmotoren, het andere deel van mijn tijd kan dan gaan naar een sinds vorig jaar opgerichte kleine firma in miniatuurfiguren.
Ik maak dus figuren op schaal 1/144, deze zijn dan ongeveer 12mm groot, toch kan op deze kleine schaal nog heel wat detail weergegeven worden.
Wie graag een kijkje neemt naar deze figuren en hoeveel detail nog mogelijk is op deze schaal kan hier eens gaan kijken , 't is wel in het Engels http://www.vandyckmodelsandfigurines.be/
Momenteel zijn hier enkel Romeinen te zien, ik heb echter in de loop van jaren veel meer figuren gemaakt dan je hier kan zien maar die zijn nog lang niet allemaal in productie genomen.
Al lang zit ik met de gedachte om ook figuren uit de eerste wereldoorlog te maken en met de aanloop naar 100 jaar geleden lijkt het mij ook een goed moment.
Het plan is om tegen volgend jaar Belgische en Duitse soldaten uit de beginperiode van 1914 klaar te hebben, ook enkele voertuigen staan op het programma, in het bijzonder een Minerva pantserwagen en een Belgische pantsertrein.
Als liefhebber van uniformen en miniatuurfiguren is het Belgisch leger uit 1914 een heel dankbaar uitgangspunt, heel gevarieerd en kleurrijk.
Kortom ik hoop via dit forum bijkomende informatie te vinden over bijvoorbeeld de Minerva wagens en de pantsertrein, hiervoor zal ik een ander topic openen bij het gepaste onderwerp.
Nogmaals mijn Vriendelijke Groeten,
Kristiaan Van Dyck |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
|
Naar boven |
|
 |
belg1914

|
Geplaatst: 26 Jul 2013 22:13 Onderwerp: |
|
|
welkom, buur!!! |
|
Naar boven |
|
 |
mrs Stan
|
Geplaatst: 27 Jul 2013 0:28 Onderwerp: |
|
|
Van harte welkom!
Greetz, Margreet  _________________ "Those boys were lions led by donkeys" quoted by our friend Mike about the victims of shot at dawn |
|
Naar boven |
|
 |
A. Depage

Geregistreerd op: 1-6-2008 Berichten: 2886 Woonplaats: Dendermonde, Oost-Vlaanderen (B)
|
Geplaatst: 27 Jul 2013 6:37 Onderwerp: |
|
|
Welkom! |
|
Naar boven |
|
 |
the dugout
|
Geplaatst: 28 Jul 2013 6:47 Onderwerp: |
|
|
Welcome and enjoy! _________________ owner of a unique WW1 museum-B&B:
www.thedugout-ypres.be |
|
Naar boven |
|
 |
Stretcher B.

|
Geplaatst: 28 Jul 2013 8:45 Onderwerp: |
|
|
Van Harte welkom!!
Die schaal is interessant voor bij de 1/87 treinen voor daar iets miniatuur te maken.
Dus ben ik geďnteresseerd in jullie WO1 "mannekes".
Stretcher B. _________________ "Het eerste dat sneuvelt bij het begin van elke oorlog is het gezond verstand"
A. den Doolaard |
|
Naar boven |
|
 |
Kris Van Dyck
|
Geplaatst: 28 Jul 2013 12:46 Onderwerp: Kris Van Dyck |
|
|
Hier is een foto van een Belgische lansier uit 1914 die ik eerder al een keer heb gemaakt, wel te bedenken dat hij slechts 12mm groot is, voor de schaal 1/87 gaat dat een beetje klein zijn denk ik, N-schaal (1/160) komt dichter in de buurt van 1/144.
Uploaded with ImageShack.us
Vriendelijke Groet,
Kris |
|
Naar boven |
|
 |
Karijn
|
Geplaatst: 30 Jul 2013 11:03 Onderwerp: |
|
|
welkom hier en mooi gemaakt!!
groeten Karijn |
|
Naar boven |
|
 |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 30 Jul 2013 12:23 Onderwerp: |
|
|
Welkom ,
grtz,MMM  _________________ People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises. |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3976 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 30 Jul 2013 16:32 Onderwerp: |
|
|
Welkom _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

Geregistreerd op: 28-3-2005 Berichten: 7694 Woonplaats: Land van Maas en Waal
|
Geplaatst: 04 Aug 2013 20:31 Onderwerp: |
|
|
Welkom op het forum Kris. Veel plezier gewenst en succes met je onderneming natuurlijk.
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
|