Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pcwever

|
Geplaatst: 13 Mrt 2013 14:26 Onderwerp: Verzameling Peter medisch Amerikaans en Duits |
|
|
Hierbij een aantal foto's van mijn verzameling medisch Amerikaans en dan vooral toegespitst op de enlisted men's web belt en de medical officer's web belt.
De jodium ampul (iodine swab) zonder etiket links voor op de tweede foto is een bodemvondst als ook het draadgaas voor spalken (wire gauze for splints) links achter. De ampul met antitetanusserum in het midden op de derde foto is ook een bodemvondst. Het restant van een first aid package daar rechts naast komt van Jean-Paul uit Romagne-sous-Montfaucon.
De inhoud van de belts is nog niet compleet maar "zoeken is mooier dan bezitten"!
Met de tijd zal ik mijn verzameling medisch Duits met Krankenträgertaschen en Sanitätertaschen ook posten.
 |
|
Naar boven |
|
 |
moerasdraak
Geregistreerd op: 19-11-2008 Berichten: 508 Woonplaats: Brabants centrum
|
Geplaatst: 14 Mrt 2013 5:54 Onderwerp: |
|
|
Indrukwekkend! Hoe en waar (ongeveer dan) heb je die bodemvondst gedaan? |
|
Naar boven |
|
 |
pcwever

|
Geplaatst: 14 Mrt 2013 20:04 Onderwerp: |
|
|
Moerasdraak, bedankt voor de reactie,
Bodemvondst was in 2010 in de buurt van Romagne. Eigenlijk pal naast een geasfalteerde weg in de berm tezamen met onder meer twee USA helmen, munitiekisten, granaten, patronen, etc. Alles lag bovengronds en we denken eigenlijk dat het een hoeveelheid verplaatste grond voor bermversteviging betrof waarmee dit naar boven kwam. In 2011 heb ik er nog een keer rondgekeken maar niets meer gevonden.
Groet,
Peter |
|
Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

Geregistreerd op: 5-1-2006 Berichten: 3303 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 14 Mrt 2013 21:59 Onderwerp: |
|
|
Mooie verzameling! |
|
Naar boven |
|
 |
mudra

Geregistreerd op: 16-3-2006 Berichten: 761 Woonplaats: Assebroek (Brugge)
|
Geplaatst: 15 Mrt 2013 12:22 Onderwerp: |
|
|
pcwever @ 14 Mrt 2013 20:04 schreef: | Eigenlijk pal naast een geasfalteerde weg in de berm tezamen met onder meer twee USA helmen, munitiekisten, granaten, patronen, etc. Peter |
Daar droom ik nu al lang eens van zie... Wat zit er in de ondergrond nog allemaal te wachten... ? _________________ In den Argonnen
weinen im Wind
die toten Seelen,
die nicht mehr sind. |
|
Naar boven |
|
 |
|