Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Stuk menselijk bot?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 14:35    Onderwerp: Stuk menselijk bot? Reageer met quote

Ben afgelopen week naar Verdun geweest. Normaal bezoek ik alleen 2e wereldoorlog gerelateerde zaken, leek me dit keer leuk om ook aan de 1e aandacht te schenken.
Al lopend en struinend door de bossen (cote 304) vond ik onderstaand stuk bot vlak bij een krater (die er in overvloede zijn...) en een stuk staal. Mijn indruk is dat dit stuk bot van een mens moet zijn. Wat denken jullie? Ik heb het overigens niet meegenomen maar in het bos laten liggen waar het hoort...

[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Op grond van deze foto's alleen durf ik er niets zekers van te zeggen, maar het kan een stuk bovenarmbot zijn. Mijn advies aan alle slagveldbezoekers: beschouw al zulke resten als menselijk, tenzij een deskundige het heeft beoordeeld....

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Matthijs

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het wel eens met jou stelregel, Lingekopf. Hoewel ik het ook niet heel duidelijk een menselijk bot vindt. Zoiezo is het erg groot, suggereren de foto's. Misschien een bovenbeen? Of een bot van een paard?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de grootte geschat aan de omliggende begroeiing. Daarom neem ik ook enorme slagen om de arm. En zelfs als mijn schatting klopt, kan het ook een kleiner bot van een groter wezen zijn. Ik ben geen veterinair.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: