Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Authenticiteit Duitse bidprentjes

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pcwever

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2011 23:00    Onderwerp: Authenticiteit Duitse bidprentjes Reageer met quote

Ik krijg via een internetcontact in de VS een 13 tal bidprintjes van Duitse Krankentrager, Sanitater, etc aangeboden waarvan ik enkele ook al eerder op Ebay voorbij heb zien komen. Ik vraag me eigenlijk af of Duitse bidprentjes uit WOI gereproduceerd worden. En zo ja of dat op grote schaal gebeurd en hoe te herkennen? Merci, Peter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2011 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik koop en verkoop zelf bidprentjes. Ik weet niet of jezelf allang bidprentjes verzamelt maar om het het beste duidelijk voor je te maken zou ik zelf een bidprentje eens goed vasthouden en ook eens aan ruiken. Je voelt aan de textuur van het papier of je een repro vast hebt. Overigens zie je het aan de randjes ook al heel goed. Repro's worden vaak gedrukt op fotopapier en dat is een hele ander soort papier.
Ze worden dus wel herdrukt maar zijn zeer makkelijk te herkennen aan de papier soort. Meestal zeggen de verkopers er ook wel bij of het om een repro gaat. De gemiddelde bidprent is niet echt interresant om na te maken. Alleen speciale eenheden zoals luftschiffer, flieger,enz zijn eventueel interresant om te herdrukken op fotopapier.
en vergeet niet dat bidprentjes op een grote schaal werden gedrukt door de familie. Vaak zijn er wel een 50 tot 100 tal van minimaal. Voor de directe familie vaak met echte foto en voor de kennissen vaak met een soort fotocopie. Dus degenen met een echte foto zijn echt interresant omdat er daar simpel weg minder van werden gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: