Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Schuilplaats?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MrArtex

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2011 15:28    Onderwerp: Schuilplaats? Reageer met quote

Vandaag na het vissen in de Westhoek besloot ik wat rond te rijden om nieuwe visstekken te vinden. Toen kwam ik in Pervijze terecht (de Proostdijk) en langs een oude spoorwegbedding, nu fiets- en wandelpad, staat een schuilplaats of een bunker. De onderkant is baksteen en erboven en errond zijn het (betonnen) zandzakjes. Het ziet er gerestaureerd uit en verder langs de spoorwegbedding zijn nog sporen te vinden van bakstenen structuren.

Ik heb er foto's van genomen maar kan die hier niet posten. Eventueel kan ik ze wel mailen naar wie me kan vertellen wat het precies is wat daar staat. Ik denk schuilplaatsen van het Belgische legen tijdens de eerste wereldoorlog maar ben dat niet zeker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tandorini

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2011 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Als je wil mag je ze me mailen of per pb toe zenden, heb nog wel wat lijm over, zal ze dan hieronder kleven voor je. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2011 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Spoorwegbedding van Pervyze. Daar moet toch wel ergens info over staan op het forum. Spilling zou die toentertijd helpen renoveren ofzo. Als ik het goed heb natuurlijk.

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
MrArtex

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2011 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Tandorini @ 18 Jul 2011 17:50 schreef:
Als je wil mag je ze me mailen of per pb toe zenden, heb nog wel wat lijm over, zal ze dan hieronder kleven voor je. Smile

Per PB of mail lukt ook niet om die foto's te versturen. Maar heb wel al wat meer gevonden en het zou inderdaad om een schuilplaats van het Belgische leger gaan. Ze staan langs de zogenaamde Frontzate, de spoorbedding die het water van de Ijzer tegenhield. Eén is gerestaureerd en verder langs de oude spoorbedding zijn er nog bakstenen restanten te vinden.
Naar boven
MrArtex

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2011 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Snaaip @ 18 Jul 2011 18:33 schreef:
Spoorwegbedding van Pervyze. Daar moet toch wel ergens info over staan op het forum. Spilling zou die toentertijd helpen renoveren ofzo. Als ik het goed heb natuurlijk.

Er is inderdaad iets over te vinden op het forum, na wat zoeken heb ik het gevonden. Zie vorig bericht.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: