| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Peter H
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 17:39 Onderwerp: |
|
|
| Op 5 die Pickelhaube, functie van de punt was toch bescherming bij sabelgevechten ? Er lag mij bij dat die ook een andere functie had. |
|
| Naar boven |
|
 |
jan0110
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 18:02 Onderwerp: |
|
|
Dat portret was terug te vinden, als ik het mij nog herinner bij "Raad het plaatje". Heb het ook toevallig gevonden, bij het scrollen naar het optrekje.
Het optrekje heb ik gevonden met trefwoord "lago".
Lag aan het water en heb zo gezocht, "see", "lac", "lago",... |
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 11 Jan 2011 18:09 Onderwerp: |
|
|
| love4history @ 11 Jan 2011 16:39 schreef: | | Ja, van die heer die von Mackensen zou zijn? Heeft iemand net dezelfde kleurenafbeelding teruggevonden zoals in de vraag? |
Die heb ik uit 'raad je plaatje' deel 1 _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumEW |
|
| Naar boven |
|
 |
Ludo
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 18:09 Onderwerp: |
|
|
| Heeft er iemand die WC gevonden? |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 18:19 Onderwerp: |
|
|
| Ja, dat was de pot van Willem in Doorn. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

Geregistreerd op: 5-1-2006 Berichten: 1723 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 18:21 Onderwerp: |
|
|
| Peter H @ 11 Jan 2011 18:19 schreef: | | Ja, dat was de pot van Willem in Doorn. |
Die heb ik gevonden door op 'Delft', van Delfts blauw te zoeken. Het woord heb ik niet gevonden, de pot wel  |
|
| Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 18:25 Onderwerp: |
|
|
| Ik kwam terecht op een Hyves pagina van een WC-pottengek, je moet wat he ? |
|
| Naar boven |
|
 |
Ruderny
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 18:43 Onderwerp: |
|
|
| Er zitten hier slimmerikken, zo slim was ik niet om naar Fort Loncin te bellen, ne goeien tip moet ik zeggen, oei, oei, ik heb fouten gemaakt, maar dat bederft de pret niet. Dat maar gauw de antwoorden komen want ik zit op het puntje van mijn stoel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Lingekopf Moderator

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 14075 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 19:16 Onderwerp: |
|
|
Ik ben tot nu toe geen foutloze inzendingen tegengekomen...  _________________ De onzen stellen zich te weer, de Hunnen winnen keer op keer.... (H. Polzer)
De WIKI is niet alleen om in te lezen, maar ook om in te schrijven! http://forumeerstewereldoorlog.nl/wiki/ |
|
| Naar boven |
|
 |
Boes
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 19:49 Onderwerp: |
|
|
Ook al heb ik niet de tijd gehad om mee te doen, ik ben toch wel benieuwd naar de antwoorden . Worden die nog geplaatst ? |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 11 Jan 2011 19:53 Onderwerp: |
|
|
| Peter H @ 11 Jan 2011 18:25 schreef: | | Ik kwam terecht op een Hyves pagina van een WC-pottengek, je moet wat he ? |
Leuk om te zien hoe men aan antwoorden is gekomen  |
|
| Naar boven |
|
 |
Lingekopf Moderator

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 14075 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 20:03 Onderwerp: |
|
|
| Boes @ 11 Jan 2011 19:49 schreef: | Ook al heb ik niet de tijd gehad om mee te doen, ik ben toch wel benieuwd naar de antwoorden . Worden die nog geplaatst ? |
Jazeker! Maar eerst nakijken...  _________________ De onzen stellen zich te weer, de Hunnen winnen keer op keer.... (H. Polzer)
De WIKI is niet alleen om in te lezen, maar ook om in te schrijven! http://forumeerstewereldoorlog.nl/wiki/ |
|
| Naar boven |
|
 |
mrs Stan

|
Geplaatst: 11 Jan 2011 21:02 Onderwerp: |
|
|
De wc vond ik in een topic van Richard over z'n verzameling. Daar een andere foto maar wel dezelde wc. Mij was op de foto in de quiz opgevallen dat hij in een vrij luxe omgeving stond en daar pas later geplaatst moest zijn. Dat was vroeger zo bij grote huizen en kastelen. Ik vond hem met de trefwoorden WC en kasteel.  _________________
"Those boys were lions led by donkeys" quoted by our friend Mike about the victims of shot at dawn |
|
| Naar boven |
|
 |
the beno

|
Geplaatst: 11 Jan 2011 21:05 Onderwerp: |
|
|
Verdorie, ik ben ook bij het verzameltopic van Richard langsgekomen, maar ik dacht dat er daar wel geen wc in zou staan  _________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur |
|
| Naar boven |
|
 |
mrs Stan

|
Geplaatst: 11 Jan 2011 21:08 Onderwerp: |
|
|
Op de derde pagina van Richard's asbakken en snuisterijen kwam ik een kleine foto er van tegen. _________________
"Those boys were lions led by donkeys" quoted by our friend Mike about the victims of shot at dawn |
|
| Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

Geregistreerd op: 28-3-2005 Berichten: 4313 Woonplaats: Noord-Brabant
|
Geplaatst: 11 Jan 2011 21:42 Onderwerp: |
|
|
Er zitten in de meeste inzendingen nog een paar fouten waar vrijwel niemand op rekent. We hadden er naast een paar moeilijke zoekvragen ook wat instinkers tussen gestopt namelijk.. . Nee, niet die pot in Doorn...
Gr P _________________ He not busy being born is busy dying (Bob Dylan) |
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 11 Jan 2011 21:44 Onderwerp: |
|
|
| Pegoud @ 11 Jan 2011 21:42 schreef: | Er zitten in de meeste inzendingen nog een paar fouten waar vrijwel niemand op rekent. We hadden er naast een paar moeilijke zoekvragen ook wat instinkers tussen gestopt namelijk.. . Nee, niet die pot in Doorn...
Gr P |
Oh-ooohhh.....  |
|
| Naar boven |
|
 |
mrs Stan

|
Geplaatst: 11 Jan 2011 21:52 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 11 Jan 2011 21:44 schreef: | | Pegoud @ 11 Jan 2011 21:42 schreef: | Er zitten in de meeste inzendingen nog een paar fouten waar vrijwel niemand op rekent. We hadden er naast een paar moeilijke zoekvragen ook wat instinkers tussen gestopt namelijk.. . Nee, niet die pot in Doorn...
Gr P |
Oh-ooohhh.....  |
Inderdaad!  _________________
|
| Naar boven |
|
 |
Patrick Mestdag Moderator

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 0:02 Onderwerp: |
|
|
| Quote: | De vraag van Loncin heb ik gevonden door op de site van het fort het telefoon nummer van de gids te vinden.
Effentjes telefoontje slaan en had de oplossing |
Dit was natuurlijk de manier van doen die ik bedoelde met de Hint
effen appeloorn bellen ?
Proficiat aan allen die de oplossing op de Loncin vraag vonden.
Want ze was niet eenvoudig , maar zelf moeilijke vragen worden gevonden - dus we kunnen volgende maal de lat verhogen
@+
Patrick _________________ Verdun
.papperlapapp! Louis Fernand Celine
Ein Schlachten wars, nicht eine Schlacht zu nennen Ernst Junger .
Oublier c'est trahir ! marechal Foch |
|
| Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 0:21 Onderwerp: |
|
|
En iedereen natuurlijk bedankt voor het quizzen en insturen! De potloden krassen driftig op de redactie...
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 7:23 Onderwerp: |
|
|
| Patrick Mestdag @ 12 Jan 2011 0:02 schreef: | | Quote: | De vraag van Loncin heb ik gevonden door op de site van het fort het telefoon nummer van de gids te vinden.
effen appeloorn bellen ?
Want ze was niet eenvoudig , maar zelf moeilijke vragen worden gevonden - dus we kunnen volgende maal de lat verhogen
@+
Patrick |
Maar dat is niet helemaal eerlijk naar iedereen die geen Frans spreekt. Plus, zeg er dan niet bij dat alle vragen op het forum of in de wiki te vinden zijn.
Mijn hint  |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 8:38 Onderwerp: |
|
|
| Mirjam @ 12 Jan 2011 7:23 schreef: | | Patrick Mestdag @ 12 Jan 2011 0:02 schreef: | | Quote: | De vraag van Loncin heb ik gevonden door op de site van het fort het telefoon nummer van de gids te vinden.
effen appeloorn bellen ?
@+
Patrick |
Maar dat is niet helemaal eerlijk naar iedereen die geen Frans spreekt. Plus, zeg er dan niet bij dat alle vragen op het forum of in de wiki te vinden zijn.
Mijn hint  |
Vind dat Mirjam wel een punt heeft  _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
marc v megroot
|
Geplaatst: 12 Jan 2011 8:39 Onderwerp: |
|
|
Ik snap da nie.
Met zoekmachines op Delftsblauw, delftsblauwe Wc potten, Huize Doorn etc. kom ik niet tot deze Wc pot. Gebruiken jullie Google. En op de wiki vond ik hem ook niet.
Dat optrekje...........daar gaan we het niet over hebben hoeveel uur zoekwerk zonder resultaat.
Blijf toch wel een beetje kwaad op het fort Loncin....nog steeds geen reactie op mijn email....
 _________________ PEOPLE ARE STRANGE WHEN YOU'R A STRANGER |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 8:45 Onderwerp: |
|
|
| marc v megroot @ 12 Jan 2011 8:39 schreef: |
Blijf toch wel een beetje kwaad op het fort Loncin....nog steeds geen reactie op mijn email....
 |
Die zullen gedacht hebben: "Alweer zo ene met die vraag.."
Je mail was toch in het Frans he?  _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
marc v megroot
|
Geplaatst: 12 Jan 2011 10:36 Onderwerp: |
|
|
| Finnbar @ 12 Jan 2011 8:45 schreef: | | marc v megroot @ 12 Jan 2011 8:39 schreef: |
 |
Die zullen gedacht hebben: "Alweer zo ene met die vraag.."
Je mail was toch in het Frans he?  |
nee, want dat kan ik niet _________________ PEOPLE ARE STRANGE WHEN YOU'R A STRANGER |
|
| Naar boven |
|
 |
the beno

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 12:15 Onderwerp: |
|
|
Dat verklaart veel  _________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur |
|
| Naar boven |
|
 |
marc v megroot
|
Geplaatst: 12 Jan 2011 12:55 Onderwerp: |
|
|
| the beno @ 12 Jan 2011 12:15 schreef: | Dat verklaart veel  |
Maar belgie is toch drietalig  _________________ PEOPLE ARE STRANGE WHEN YOU'R A STRANGER |
|
| Naar boven |
|
 |
shabu Cheffin

Geregistreerd op: 7-2-2006 Berichten: 1737 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 12 Jan 2011 19:35 Onderwerp: |
|
|
| Finnbar @ 12 Jan 2011 8:38 schreef: | | Mirjam @ 12 Jan 2011 7:23 schreef: | | Patrick Mestdag @ 12 Jan 2011 0:02 schreef: | | Quote: | De vraag van Loncin heb ik gevonden door op de site van het fort het telefoon nummer van de gids te vinden.
effen appeloorn bellen ?
@+
Patrick |
Mijn hint  |
Vind dat Mirjam wel een punt heeft  |
Ik ook  _________________ If any question why we died
Tell them, because our fathers lied
-Rudyard Kipling- |
|
| Naar boven |
|
 |
the beno

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 19:41 Onderwerp: |
|
|
Ik vind van niet... Het is altijd mogelijk om een mail te sturen en (online) woordenboeken zijn er genoeg  _________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur |
|
| Naar boven |
|
 |
shabu Cheffin

Geregistreerd op: 7-2-2006 Berichten: 1737 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 12 Jan 2011 19:46 Onderwerp: |
|
|
Ja daar moet je maar opkomen. Als eerst gezegd wordt dat alle antwoorden op het forum en de wiki te vinden zijn. Dus:  _________________ If any question why we died
Tell them, because our fathers lied
-Rudyard Kipling- |
|
| Naar boven |
|
 |
the beno

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 20:34 Onderwerp: |
|
|
| shabu @ 12 Jan 2011 19:46 schreef: | Ja daar moet je maar opkomen. Als eerst gezegd wordt dat alle antwoorden op het forum en de wiki te vinden zijn. Dus:  |
Je hoeft niet boos te zijn, hoor. Je haalt toch met gemak veel meer punten dan mij  _________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 20:38 Onderwerp: |
|
|
Is de redactie eigenlijk op dezelfde manier op deze vraag/antwoord gekomen? _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 12 Jan 2011 21:17 Onderwerp: |
|
|
Tja Finnbar, we hebben de insteek gehad dat de antwoorden op het forum te vinden zouden moeten zijn maar dat is ook niet zo keihard dat er niet 1 of 2 uitzonderingen kunnen zijn. Hoe dan ook blijft het eerlijk omdat iedereen hetzelfde probleem heeft met zoeken.
|
| Naar boven |
|
 |
Bart13

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 1:53 Onderwerp: |
|
|
| marc v megroot @ 12 Jan 2011 8:39 schreef: | Blijf toch wel een beetje kwaad op het fort Loncin....nog steeds geen reactie op mijn email....
 |
Dan is mijn plan goed gelukt !
Ik had ze 100 Euro beloofd als ze die vraag niet meer wilden beantwoorden .... |
|
| Naar boven |
|
 |
marc v megroot
|
Geplaatst: 13 Jan 2011 8:07 Onderwerp: |
|
|
| Bart13 @ 13 Jan 2011 1:53 schreef: | | marc v megroot @ 12 Jan 2011 8:39 schreef: | Blijf toch wel een beetje kwaad op het fort Loncin....nog steeds geen reactie op mijn email....
 |
Dan is mijn plan goed gelukt !
Ik had ze 100 Euro beloofd als ze die vraag niet meer wilden beantwoorden .... |
Voor jou 10 punten eraf, voor mij 20 erbij omdat ik bleef volhouden.
 _________________ PEOPLE ARE STRANGE WHEN YOU'R A STRANGER |
|
| Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 8:34 Onderwerp: |
|
|
Dus toch Mackensen. Verdorie! M'n eerste keuze, maar aangezien ik het identiek portret niet terugvond begon ik gewoon op het gezicht te letten en dat is altijd delicaat natuurlijk. Om eerlijk te zijn heb ik bij het zoeken naar Mackensen op het forum wel het topic raad een plaatje zien voorbijkomen, maar had er het fut niet meer voor om er helemaal doorheen te scrollen, op zoek naar....
Zoals gezegd, wie hier de eerste prijs haalt zal 'm vast en zeker verdiend hebben
Een en ander hangt sterk af van de puntenverdeling. Als je de foto niet vind van vb Mackensen = één punt minder welicht aangezien er maar één ding gevraagd werd, maar als je de foto niet vind van de konijneholen worden er dan drie punten afgetrokken??? Is wel heel belangrijk natuurlijk.
Wat Loncin betreft, je hoefde niet te emailen of te bellen, je kon het ook zo vinden.
Ben benieuwd naar de strikvragen. Vond die er dit jaar niet echt nodig hoor, was al moeilijk genoeg.
Die fotovragen zijn een zegen en een vloek natuurlijk. Als je hetzelfde plaatje terugvind ben je meteen zeker van je antwoord (aha-erlebnis Maar aan de andere kant kan je ook geen zinnig antwoord geven als je hetzelfde plaatje niet terugvind... _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum" |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 8:36 Onderwerp: |
|
|
| love4history @ 13 Jan 2011 8:34 schreef: | ...
Wat Loncin betreft, je hoefde niet te emailen of te bellen, je kon het ook zo vinden.... |
Hoe dan?  _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
Ludo
|
Geplaatst: 13 Jan 2011 9:40 Onderwerp: |
|
|
De uitslagen blijven lang weg he.
Ik denk dat ze zonder rode potloden zitten. |
|
| Naar boven |
|
 |
love4history

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 10:26 Onderwerp: |
|
|
@Finnbar: Zie m'n postje op 11 Jan 2011 13:02 _________________ Rudeness is the weak man's imitation of strength.
Eric Hoffer
"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum" |
|
| Naar boven |
|
 |
Reiné Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 10:35 Onderwerp: |
|
|
| Ludo @ 13 Jan 2011 9:40 schreef: | De uitslagen blijven lang weg he.
Ik denk dat ze zonder rode potloden zitten. |
Klopt ....... maar er wordt hard aan gewerkt hoor............ Dit weekend wordt er een klap onder gegeven  _________________ Did you imagine the final sound as a gun
(Porcupine Tree) |
|
| Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 13:18 Onderwerp: |
|
|
Ik snap wel waarom het zo lang duurt dat nakijken. Iedere keer dat slijpen van die rode potloden en het halen van nieuwe rode potloden.
En dan heb ik het alleen over mijn antwoordenlijst
Leuk om te lezen hoe sommige aan antwoorden zijn gekomen, die ik niet of wel had. Ik had ook gewoon google geprobeerd en het wiki systeem van FEW. Kon echt niet alles vinden, maar dat is ook de charme van zo'n quiz. Voor mij was het een goede kennismaking met het forum. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 13:20 Onderwerp: |
|
|
| love4history @ 13 Jan 2011 10:26 schreef: | | @Finnbar: Zie m'n postje op 11 Jan 2011 13:02 |
Een geweldige deductieve oplossing, L4H! Respect!
Je zou er dubbele punten voor moeten krijgen  _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
Lingekopf Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 13:27 Onderwerp: |
|
|
De antwoorden komen als alle inzendingen zijn nagekeken, samen met de meest gemaakte fouten  _________________ De onzen stellen zich te weer, de Hunnen winnen keer op keer.... (H. Polzer)
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 14:00 Onderwerp: |
|
|
| Lingekopf @ 13 Jan 2011 13:27 schreef: | De antwoorden komen als alle inzendingen zijn nagekeken, samen met de meest gemaakte fouten  |
Meest gemaakte fouten:
1. de vlag van Fort Loncin
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 19:41 Onderwerp: |
|
|
Mirjam schreef: | Quote: | Meest gemaakte fouten:
|
Zou je denken he....
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 20:03 Onderwerp: |
|
|
| Pegoud @ 13 Jan 2011 19:41 schreef: | Mirjam schreef: | Quote: | Meest gemaakte fouten:
|
Zou je denken he....
Gr P |
Jaha
Het is in ieder geval de meest 'omstreden' vraag  |
|
| Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 20:17 Onderwerp: |
|
|
Neehee .....
Ja, dat wel, en het optrekje..
|
| Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 13 Jan 2011 20:58 Onderwerp: |
|
|
Nou ik ben errrrg benieuwd hoor!
Wij ( de zoekers) hebben er in ieder geval veel plezier (en een beetje frustratie ) aan gehad! |
|
| Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 14 Jan 2011 8:40 Onderwerp: |
|
|
Ben ook benieuwd naar de verzinsels op de laatste vraag
Misschien is het een idee om (in de volgende uitgave) er een prijs aan te verbinden, ttz voor de leukste inzending (kan gekozen worden via een poll bvb)  _________________ https://twitter.com/GreatWarDabbler
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 14 Jan 2011 10:20 Onderwerp: |
|
|
Ook een tof idee! _________________ Met hart en ziel
De enige echte