Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

4e legerdivisie 5-6 augustus 1914

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Niko

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2012 12:02    Onderwerp: 4e legerdivisie 5-6 augustus 1914 Reageer met quote

Goed, ik heb weer eens een 'rare' vraag.......

Ben weer op zoek naar het reilen en zeilen van een aantal gesneuvelden, en nu stoot ik toch op iets vreemds!

Ik heb namelijk een vermiste soldaat bij het 4e vervoerkorps (dat afhing van de 4e Legerdivisie):

VAN GENECHTEN Corneille Augustin, Soldaat 2e klas VMP 1903, 4e Vervoerkorps, geboren op 29/04/1882 te Wommelgem, woonachtig te Wommelgem en sinds 6/08/1914 vermist.

En nu komt het rare: de 4e Legerdivisie was op dat moment gelegerd te NAMUR en nog niet in contact met de Duitse troepen....Je zou kunnen denken dat hij gedetacheerd was te LIEGE, ware het niet dat ik nog weet heb van een gesneuvelde:

VAN CANEGHEM Emiel A. G. A. Res.LT, geboren te Tournai en gesneuveld te Namur op 5/08/1914. Hij is nu begraven te Namur Belgrade S.B, graf B-09)

Gesneuveld rond dezelfde periode, volgens "Onze helden" 'in onduidelijke omstandigheden'.

Wat kan hier aan de hand geweest zijn?

Alle informatie of hypotheses zijn welkom!

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2012 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je intussen al wat meer, Niko?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: