Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Gustaaf Van Herreweghe

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
woodhatcher

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2009 22:35    Onderwerp: Gustaaf Van Herreweghe Reageer met quote

Goeienavond allen,

Kheb een vraagje voor jullie. Mijn ne beste maat is opzoek naar informatie over zijn overgrootvader: Gustaaf Van Herreweghe.
Het enige wat we weten is dat hij geboren is in Woubrechtegem op maandag 12 september 1887.
Hij zou echter in de 1ste en 2de wereldoorlog mee gevochten hebben aan de zijde van de belgen (ne echte belgicist).
Mijn maat zijn grootvader vertelde altijd dat zijn Vader (Gustaaf dus) vooral vocht in Passendaelle boven- of ondergronds aan een molen (?)
Hij zou ook de 18daagse veldtocht mee gemaakt hebben.

Is er iemand die ons meer informatie kan geven over regiment, plaatsen waar hij vocht en dergelijke? Alle hulp is welkom.
We hebben al gegoogle'd, maar vinden niks.
Binnenkort gaan we contact opnemen met het archief van het legermuseum te brussel.

Mvg Vincent

Pvt. James W. Walker, 106th Infantry Regiment.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
love4history

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2009 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi

Er staat een Gustaaf J Van Herreweghe uit Aalst in de Guldenboeken.
Heeft zijn overgrootvader ooit in Aalst gewoond en/of begint zijn tweede voornaam met een J? (om dat laatste te checken kan je in Woubrechtegem een kopie van zijn geboorteakte laten maken)
groetjes
l4h

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mercatus

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2009 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

love4history @ 20 Apr 2009 11:52 schreef:
Hoi

Er staat een Gustaaf J Van Herreweghe uit Aalst in de Guldenboeken.
Heeft zijn overgrootvader ooit in Aalst gewoond en/of begint zijn tweede voornaam met een J? (om dat laatste te checken kan je in Woubrechtegem een kopie van zijn geboorteakte laten maken)
groetjes
l4h

l4h, waarschijnlijk heb jij het over deze Van Herreweghe:

Gustaaf Van Herreweghe is geboren op 08-12-1894 in Erpe.
Adres: Keizerstraat 22 (1927), Gentsesteenweg 4 (1935), Aalst
Beroep: herbergier (1935)
Gustaaf begon een relatie met Maria Spittaels. Maria is geboren op 17-09-1893 in Aalst.

mvg. mercatus Wink
love4history

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2009 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ah ja, just, er zitten hier ook ajoine op het FEW Wink
Doet me eraan denken dat ik volgende maand mag komen eten in Aalst.. Smile toffe stad...

Zou hem wel 's kunnen zijn gezien de familienaam en de woonplaats... Was soldaat bij het 3e karabiniers in 14-18. 6 frontstrepen en 1 kwetsuurstreep. Kreeg het oorlogskruis met bronzen leeuw, de zege en herinneringsmedaille.

Maar we weten nog niet of dit de overgrootvader is van woodhatcher's vriend...

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
woodhatcher

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2009 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

love4history @ 20 Apr 2009 12:53 schreef:
Ah ja, just, er zitten hier ook ajoine op het FEW Wink
Doet me eraan denken dat ik volgende maand mag komen eten in Aalst.. Smile toffe stad...

Zou hem wel 's kunnen zijn gezien de familienaam en de woonplaats... Was soldaat bij het 3e karabiniers in 14-18. 6 frontstrepen en 1 kwetsuurstreep. Kreeg het oorlogskruis met bronzen leeuw, de zege en herinneringsmedaille.

Maar we weten nog niet of dit de overgrootvader is van woodhatcher's vriend...

Blijkbaar is de Gustaaf Van Herweghe van Erpe toch de grootvader van mijn vriend.
En niet diegene van Woubrechtegem.

Blijkbaar zou hij in steenstroatte gevochten hebben en zou hij in Ieper gepakt zijn door een gasaanval. Is dit mogelijk aangezien hij bij 3de karabiniers zat? Ik ken echter niks van de 3de karabiniers.

Zijn grootvader zou ook in de 2de wereldoorlog meegevochten hebben.

Mvg Vincent

Pvt. James W. Walker, 106th Infantry Regiment.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: