Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Armband 1ste WO

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Charel

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2009 20:30    Onderwerp: Armband 1ste WO Reageer met quote

Deze namiddag toevallig in een rommeldoos gevonden bij mijn ouwe maat. Ik vind het uitzonderlijk, want ik heb het nooit gezien.

Het is een armband met de Tekst : POLIZEI BOUSSU - 12 met een keizerlijke stempel met de tekst : 2 Landsturm Infanterie Batallion - HAMBURG

Boussu is een stadje in Henegouwen, mete is dus ook de betekenis van deze armband verklaard. gedurende de 1ste WO werd de lokale politie vervangen door manschappen van het 2 Landsturm Infanterie Batallion uit Hamburg. Deze armband werd dan waarschijnlijk boven het uniform gedrahen aan de mouw en vast gemaakt met 2 knoopjes.

Michel Wink

PS : Dat is niet de enige vondst van deze namiddag, maar meer hierover morgen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Mart

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2009 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer bijzondere vondst & prachtig item! yummie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Emiel

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2009 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie vondst inderdaad! LEuk dat je ook een beetje het verhaal erbij hebt!
Ben benieuwd naar je overige items!
Naar boven
Charel

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2009 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Bedankt !! Eigenlijk wist ik niets van die armband af.... maar de stempels en de tekst wezen het zelf uit !

Ik moet nog een inventaris maken van alles en fotos maken..... 'zal wel komen met een beetje geduld. Deze avond ben ik te moe !

mvg

Michel Wink

PS : Ik moet zeggen dat ik een gat in lucht gesprongen ben. Ik heb zoiets nooit gezien..... en ik heb het nog gekregen ook nog ( ge moet niet schoon zijn om geluk te hebben ...ik weet het Laughing )
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2009 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Charel @ 04 Apr 2009 21:50 schreef:
Hallo,

Bedankt !! Eigenlijk wist ik niets van die armband af.... maar de stempels en de tekst wezen het zelf uit !

Ik moet nog een inventaris maken van alles en fotos maken..... 'zal wel komen met een beetje geduld. Deze avond ben ik te moe !

mvg

Michel Wink

PS : Ik moet zeggen dat ik een gat in lucht gesprongen ben. Ik heb zoiets nooit gezien..... en ik heb het nog gekregen ook nog ( ge moet niet schoon zijn om geluk te hebben ...ik weet het Laughing )

We gunnen het je van ganse harte hoor! Wink
Naar boven
Nicurb.

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 7:19    Onderwerp: Re: Armband 1ste WO Reageer met quote

Charel @ 04 Apr 2009 21:30 schreef:
Deze namiddag toevallig in een rommeldoos gevonden bij mijn ouwe maat. Ik vind het uitzonderlijk, want ik heb het nooit gezien.

Het is een armband met de Tekst : POLIZEI BOUSSU - 12 met een keizerlijke stempel met de tekst : 2 Landsturm Infanterie Batallion - HAMBURG

Boussu is een stadje in Henegouwen, mete is dus ook de betekenis van deze armband verklaard. gedurende de 1ste WO werd de lokale politie vervangen door manschappen van het 2 Landsturm Infanterie Batallion uit Hamburg. Deze armband werd dan waarschijnlijk boven het uniform gedrahen aan de mouw en vast gemaakt met 2 knoopjes.

Michel Wink

PS : Dat is niet de enige vondst van deze namiddag, maar meer hierover morgen.....

Prachtig, ben zeer benieuwd, bedankt Michel. Mvg Urbain
Naar boven
Charel

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2009 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga al de stukken die ik gisteren gaan halen ben bij mijn maat fotografiëren en ze in "vraag en aanbod zetten".
Alle geďnteresseerden daarheen dus.... als ik gedaan heb. Het zal voor deze namiddag zijn.

Michel Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: