Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Lancer Erich Kaehler

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
timkoningskelp

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2009 15:52    Onderwerp: Lancer Erich Kaehler Reageer met quote

Heb recent een dagboek kunnen kopen met voorin een tiental pagina's geschreven door een Duitse militair tijdens de Eerste Wereldoorlog en achterin een 20-tal pagina's met aantekeningen van een burger tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op de allereerste pagina staat een mooie pentekening:

De pagina's uit de Eerste Wereldoorlog gaan over een munitietransport van Duitsland naar Belgie dat door de schrijver van het dagboek werd beveiligd. Een kaart met de route staat hieronder:

Het dagboek begint op 8 november 1914 en beslaat een periode van ongeveer 1 week, vanaf het vertrek uit Thuringen tot de aankomst in de buurt van Brussel.

Mijn vraag is waar ik meer informatie over het verdere verloop van de diensttijd van deze militair kan vinden. Ik heb wat archiefervaring in Nederland, maar zou niet weten waar ik in Duitsland zou moeten zoeken.

De informatie die ik uit het dagboek heb kunnen halen staat hieronder:

naam: soldaat Erich Kaehler
in dienst:13 augustus 1914 (oorlogsvrijwilliger)
standplaats: 7. Depot in de buurt van Thuring
gegevens transport: vertrek vanuit station Thuringen op maandag 9 november 1914 's avonds, aankomst in Schaarbeek (bij Brussel): rond 04:00 uur op woensdag 11 november 1914.

Kent iemand wellicht een archief in Duitsland waar ze gegevens hebben waar ik iets aan zou kunnen hebben? Of beter nog: heeft iemand misschien zelf informatie mbt deze eenheid of persoon?

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: