Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Ierland -Vredesschool Mesen weer werk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2009 9:12    Onderwerp: Ierland -Vredesschool Mesen weer werk Reageer met quote

Na 10 jaar relatieve rust zijn in Noord-Ierland twee Britse soldaten gedood. Jammer. Het kan het begin zijn van een nieuwe periode van geweld. Laat ons hopen dat men beseft dat deze aanslag is gepleegd door enkele resterende oud-IRA terroristen, die de broze vrede weer willen opblazen. In die val trappen, zal koren op de molen zijn van zulke idioten. Ik hoop dat de protestantse politici geen olie op het vuur gieten en de kalmte bewaren.
Er is weer werk aan de winkel voor de vredesschool in Mesen !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2009 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig hoor ik dat deze dissidente groep 'het real IRA' maar weinig steun heeft en het vredesproces nooit zal kunnen bedreigen met hun stupide actie.

Ondertussen stel ik ook vast dat niemand op dit forum echt wakker ligt van deze problematiek. Misschien had ik beter een bericht verstuurd over de vondst van een nieuw type granaat. Dan hadden al honderd mensen mijn bericht gelezen.

Nochtans is wat nu gebeurd onderdeel van het boeiend hoofdstuk 'Ieren in de Eerste Wereldoorlog'. Misschien moeten we de daders van deze aanslag eens meennemen naar de Frezenberg of naar Wijtschate, waar de protestantse en katholieke soldaten echt niet wakker lagen van de burgeroorlog in hun eigen land en hun 'job' deden naast mekaar en ook elkaars gewonden wegvoerden. Chaplain Doyle zou zich 'omdraaien in zijn graf' als hij dit nieuwsfeit vernam.
Natuurlijk, in een situatie van pure survival schuif je alle 'futiliteiten' opzij en is een mens gewoon een mens.
Naar boven
kiwii_17

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2009 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Toch erg dat dit gebeurd. Crying or Very sad
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: