| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Regulus 1

Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12664 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
|
| Naar boven |
|
 |
Regulus 1

Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12664 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
|
| Naar boven |
|
 |
Regulus 1

|
|
| Naar boven |
|
 |
Robert

Geregistreerd op: 19-2-2005 Berichten: 288 Woonplaats: Sint-Juliaan (Langemark - België)
|
|
| Naar boven |
|
 |
Snaaip Ere WikiMusketier

Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 8649 Woonplaats: Sur la Corne d'Anvers, ŕ Ypres.
|
Geplaatst: 11 Nov 2008 22:34 Onderwerp: |
|
|
Ik wist niet dat er iets in oeren was.
Zeg Schiptje, mooie intervieuw op wtv.  _________________ "Always remember both sides of the line"
 |
|
| Naar boven |
|
 |
patrick vc

|
Geplaatst: 11 Nov 2008 22:39 Onderwerp: |
|
|
bij deze wil ik iedereen die aanwezig was bedanken in naam van joris , luc , leon , mezelf en de gemeente alveringem
het was voor ons een meer dan geslaagde dag die een eventueel verder verloop vraagt _________________ herinner de belgische soldaten
oeren 11 11 2008 om nooit te vergeten |
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 11 Nov 2008 22:43 Onderwerp: |
|
|
Net thuis van een indrukwekkend 3-daags bezoek aan de streek.
Oeren was indrukwekkend en heel goed georganiseerd!
Alle lof voor de organisatoren en de gemeente. _________________ Met hart en ziel |
|
| Naar boven |
|
 |
manager Site Admin
|
Geplaatst: 11 Nov 2008 23:38 Onderwerp: |
|
|
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 16 Nov 2008 11:23 Onderwerp: |
|
|
http://blog.seniorennet.be/bmb_oeren/
Nog meer beelden van een indrukwekkende plechtigheid.
Hoeveel mensen waren er eigenlijk, want in die kerk bleef maar volk bijkomen
Alles was trouwens tip top geregeld, de transfer van de parkeerplek naar de kerk was goed geregeld, ook de tips om de lunch te genieten waren in orde. _________________ Met hart en ziel |
|
| Naar boven |
|
 |
patrick vc

|
Geplaatst: 16 Nov 2008 11:46 Onderwerp: |
|
|
el yvonne hier volgen de feiten........
aanwezigen in de kerk ...337 mensen
gebruikten een broodmaaltijd...... 297 mensen
gingen mee met de bus op een fronttour rit .....129 mensen
de geologische wandeltocht.....49
de pannendorpwandeling ......30 mensen
dus niet slecht he voor onze eerste keer ??????
en ...... een enorme respons tot nu toe van meer dan tevreden mensen _________________ herinner de belgische soldaten
oeren 11 11 2008 om nooit te vergeten |
|
| Naar boven |
|
 |
schiptje

|
Geplaatst: 16 Nov 2008 11:48 Onderwerp: |
|
|
Op 7 november was dit de stand van zaken;
337 ingeschreven voor de herdenking. En een flink aantal mensen die er waren uit interesse zonder inschrijving.
297 ingeschreven voor het eten.
129 ingeschreven voor de fronttoer met gids per bus. Uiteindelijk gingen we met 1 dubbeldekker en 1 gewone tourbus op stap.
30 ingeschreven voor de wandeling nr 1 met gids.
49 ingeschreven voor de wandeling nr 2 met gids.
39 aangeschreven personen verontschuldigden zich, maar wensen op de hoogte te worden gebracht in de toekomst.
Zoals in elke organisatie waren er uiteraard nog inschrijvers in de dagen die volgden en zelfs nog op de dag zelf. Last-minute afzeggingen of inschrijvingen. Maar veel zullen de totalen niet meer veranderd zijn.
En er waren ook nog een flink aantal mensen die kwamen uit interesse zonder inschrijving op de herdenking zelf.
Patrick was iets vlugger!  _________________ Mijn grootvader Sergeant-Majoor Ryckeboer Richard (1895-1981).
3de Linie, 2de Linie en het 22ste Linie Regiment (27 mei 1913 - 11 november 1919)
http://www.flandersfieldsoutrider.be/ |
|
| Naar boven |
|
 |
schiptje

|
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 16 Nov 2008 12:26 Onderwerp: |
|
|
Mooie getallen, hopelijk wordt het een jaar;lijks wederkerend iets? _________________ Met hart en ziel |
|
| Naar boven |
|
 |
schiptje

|
Geplaatst: 16 Nov 2008 13:07 Onderwerp: |
|
|
Het project blijft in elk geval lopen en nog dagelijks wordt de Blog bijgewerkt door Luc, met nieuw verkregen informatie omtrent de gesneuvelden en hun aanverwanten.
Uiteindelijk worden alle gegevens verzameld te Alveringem, waar er getracht wordt per gesneuvelde een persoonlijke steekkaart aan te maken. En deze te archiveren, conserveren voor het nageslacht. Aanverwanten brengen nog steeds informatie binnen. Zoals foto's, gedachtenissen, tot zelfs persoonlijke stukken.
Voor de toekomst van een herdenking te Oeren; Alveringem heeft 2 Belgische Begraafplaatsen, want ook Hoogstade ligt op haar grondgebied. Welke richting het uitgaat is dus nog even koffiedik kijken.
Maar het is zeer zeker voor herhaling vatbaar te Oeren.
Dit getuigen de vele positieve reacties die we kregen van de aanwezigen. _________________ Mijn grootvader Sergeant-Majoor Ryckeboer Richard (1895-1981).
3de Linie, 2de Linie en het 22ste Linie Regiment (27 mei 1913 - 11 november 1919)
|
| Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 16 Nov 2008 13:09 Onderwerp: |
|
|
Misschien in de toekomst afwisselen?
Nou ja, is aan de gemeente natuurlijk
Ik hoop in ieder geval op een vervolg en het is mooi om te zien hoe Alveringem ermee aan de slag gaat. _________________ Met hart en ziel |
|
| Naar boven |
|
 |
schiptje

|
Geplaatst: 16 Nov 2008 13:24 Onderwerp: |
|
|
Dat is inderdaad één van de denkpistes, Yvonne.
In ieder geval is iedereen gemotiveerd genoeg om er een vervolg aan te breien.
En met het gezamelijk doel voor ogen, ook de Belgische Soldaten te gedenken. _________________ Mijn grootvader Sergeant-Majoor Ryckeboer Richard (1895-1981).
|
| Naar boven |
|
 |
schiptje

|
|
| Naar boven |
|
 |
Regulus 1

|
|
| Naar boven |
|
 |
Luc Klaps

|
Geplaatst: 16 Nov 2008 20:16 Onderwerp: |
|
|
Mijn dochter heeft een telling gedaan en kwam uit op 365 personen, de pastoor meegerekend.
Het opzoekingswerk naar verwanten is niet eens halfweg dus als we nog meer verwanten vinden zullen we de eucharistieviering moeten houden in de kathedraal van Ieper.
Ik heb nog van een kleine twintig gesneuvelden informatie die ik op de weblog moet zetten.
De informatie en goede kritiek blijven toestromen zodat dit project voor de Belgische gesneuvelden in de toekomst zeker moet voortgezet worden.
Ook langs mijn zijde hartelijk dank voor jullie aanwezigheid, in naam van onze gesneuvelde Belgische frontsoldaten.
met vriendelijke groeten
Luc Klaps |
|
| Naar boven |
|
 |
|