Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Matthijs

|
Geplaatst: 13 Nov 2008 20:03 Onderwerp: |
|
|
Regulus 1 @ 13 Nov 2008 19:59 schreef: | Volkstrauertag, 16 november |
Bedankt! |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12471 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
Geplaatst: 13 Nov 2008 21:58 Onderwerp: |
|
|
Ieder jaar de voorlaatste zondag voor de advent als ik me niet vergis.
In Belgie is het blijkbaar beperkt tot Lommel en Bastogne, in Frankrijk is het in heel wat regio's. _________________ http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/wiki/ |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12471 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
|
Naar boven |
|
 |
Matthijs

|
Geplaatst: 14 Nov 2008 7:23 Onderwerp: |
|
|
Regulus 1 @ 13 Nov 2008 21:58 schreef: | Ieder jaar de voorlaatste zondag voor de advent als ik me niet vergis.
In Belgie is het blijkbaar beperkt tot Lommel en Bastogne, in Frankrijk is het in heel wat regio's. |
Der Volkstrauertag ist in Deutschland ein staatlicher Gedenktag und gehört zu den „Stillen Tagen“. Er wird seit 1952 zwei Sonntage vor dem Ersten Advent begangen und erinnert an die Kriegstoten und Opfer der Gewaltherrschaft aller Nationen.
Bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Volkstrauertag
Op deze site wordt de geschiedenis van deze Volkstrauertag duidelijk beschreven. De Nederlandse Wikipedia heeft er nog niets van. |
|
Naar boven |
|
 |
raymondvanbeersum Gast
|
Geplaatst: 14 Nov 2008 8:44 Onderwerp: |
|
|
Matthijs @ 13 Nov 2008 11:56 schreef: | raymondvanbeersum @ 13 Nov 2008 11:51 schreef: | Ik begrijp best dat er enige gezonde tunnelvisie met betrekking tot de eerste wereldoorlog kan heersen op een forum dat de eerste wereldoorlog als onderwerp heeft, maar het is wel negentig (90!) jaar geleden dat die oorlog ophield.
Op welk moment is het dan wel acceptabel dat een staatshoofd besluit belangrijker zaken aan zijn hoofd te hebben? Als de kinderen van de veteranen/gesneuvelden zijn overleden? Kleinkinderen? Achterkleinkinderen? |
Enerzijds is dat waar. Anderzijds: op 'ronde jubilea' als 80 jaar, 90 jaar en 100 jaar mag er van mij best even extra aandacht zijn voor dergelijke herdenkingen.
Staatshoofden en regeringen maken zich volgens mij vaak drukker om minder belangrijke zaken. |
Ik moet je hierin gelijk geven, Matthijs. Op 'ronde jubilea' zouden 'the powers that be' best even kunnen stilstaan bij of zelfs deelnemen aan dergelijke activiteiten. |
|
Naar boven |
|
 |
Luc Klaps

|
|
Naar boven |
|
 |
|