Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Hanzel
|
Geplaatst: 26 Okt 2008 16:55 Onderwerp: Hanzel |
|
|
Hallo mensen, vriendelijke groet uit Holland (wel een zuidelijke provincie ... ;-),
Ik ben hier zo goed als nieuw en weet eigenlijk geen moer over de 1e Wereldoorlog. Ik houd me vooral bezig met aan de nachtjacht gerelateerde vliegtuigcrashes in de 2e Wereldoorlog. Volstrekt andere stuff, nietwaar ? Vond 'nachtjacht' overigens ook plaats tijdens de 1e WO ?
Hoewel ik dus niets over de 1e Wereldoorlog weet neemt dat niet weg dat ik bijzonder in het FEW ben geďnteresseerd; veel boeiende topics en nog veel méér kennis. Tjonge, d'r zitten wel kenners tussen zeg !
Genoeg gezemeld , succes met jullie site !!!!!!
Groet,
Hans _________________ '....et emergo !' |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 26 Okt 2008 17:33 Onderwerp: |
|
|
Hanzel, welkom op het FEW! Hopelijk vind je hier wat je zoekt. Er is een subforum over de luchtoorlog. Daarin kun je kijken of je wat van je gading vindt, of anders een gerichte vraag plaatsen.
Yvonne, ons opperhoofd en admin, komt hier ook nog wel even preken (een beetje wegwijs maken). Veel plezier!  _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12471 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
|
Naar boven |
|
 |
Reiné

|
Geplaatst: 26 Okt 2008 18:55 Onderwerp: |
|
|
Welkom hier en er is inderdaad genoeg te lezen. Veel plezier!  _________________ Did you imagine the final sound as a gun
(Porcupine Tree) |
|
Naar boven |
|
 |
Matthijs

|
Geplaatst: 26 Okt 2008 20:48 Onderwerp: |
|
|
Leuk dat je jezelf even voorstelt! Veel plezier op dit gave forum!  |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 27 Okt 2008 10:09 Onderwerp: |
|
|
Regulus 1 @ 26 Okt 2008 18:07 schreef: | Welkom, er waren inderdaad ook al nachtjagers in WO I. |
Staat daarvan al een topic open, Johan?
Welkom alvast Hanzel. _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
Epitaph Lance CPL L.A.C Webb (Lancastershire fusiliers) @kezelberg Millitary Cemetery |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12471 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 27 Okt 2008 13:54 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad. _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
Epitaph Lance CPL L.A.C Webb (Lancastershire fusiliers) @kezelberg Millitary Cemetery |
|
Naar boven |
|
 |
Hanzel
|
Geplaatst: 27 Okt 2008 20:55 Onderwerp: |
|
|
Mmm, ook nachtjacht tijdens de 1e WO ? Apart. Ik meende altijd dat dat in de 2e WO pas tot ontwikkeling kwam. Ik zou wel eens willen weten hoe die jachtvliegers in '14-'18 in het stikdonker hun doelen vonden; 'k neem aan dat er nog geen sprake was van radar ?
Was er dan zoiets als zoeklicht-ondersteunde nachtjacht (zoals de Helle Nachtjagd die de Duitsers in de 2e WO toepasten) ?
Ik zal eens kijken of er al een dergelijk topic is, anders open ik 'm wel, d'accord ?
Hoi,
Hans _________________ '....et emergo !' |
|
Naar boven |
|
 |
|