Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pedulla
|
Geplaatst: 01 Sep 2008 17:50 Onderwerp: |
|
|
Op de weg terug van deze fantastische dag hebben wij nog een kleine omweg gemaakt langs Ysselstein.
Het heeft niets met deze dag en weinig met WW-I te maken maar dit kwamen wij tegen. Daar wordt je toch ook stil van...
Iedereen bedankt voor een gezellige, leerzame en ook wel een vermoeiende dag .... |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12471 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
Geplaatst: 01 Sep 2008 17:53 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk hoorde ik nog iets onrustwekkends in Loncin, nl het feit dat men alle gevonden lichamen had kunnen identificeren, maar dat dit 60.000 euro zou kosten en de Belgische staat daar geen geld wilde aan spenderen.
Zo zien we weer eens wat een mens betekent voor de heren ministers. Proficiat mijne heren, jullie blinken opnieuw uit in onkunde en ongevoeligheid als dit klopt ! _________________ http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/wiki/ |
|
Naar boven |
|
 |
Bart Geraerts
|
Geplaatst: 01 Sep 2008 17:55 Onderwerp: |
|
|
Nog even een kanttekening bij die laatste foto van Pedulla; nml Ysselstein. Niet WO1 related, maar het heeft wel met gisteren te maken. De zes Duitsers die op het fort van Eben-Emael het leven lieten liggen daar begraven. |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 01 Sep 2008 18:02 Onderwerp: |
|
|
Regulus 1 @ 01 Sep 2008 18:53 schreef: | Eigenlijk hoorde ik nog iets onrustwekkends in Loncin, nl het feit dat men alle gevonden lichamen had kunnen identificeren, maar dat dit 60.000 euro zou kosten en de Belgische staat daar geen geld wilde aan spenderen.
Zo zien we weer eens wat een mens betekent voor de heren ministers. Proficiat mijne heren, jullie blinken opnieuw uit in onkunde en ongevoeligheid als dit klopt ! |
Ik heb dat verhaal niet gehoord en ben benieuwd waarop het is gebaseerd. Een ander verhaal dat ik hoorde: De ingenieurs wilden het beton van het fort gewapend hebben, maar ook dat werd geschrapt door de toenmalige minister van Oorlog....  _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 02 Sep 2008 9:06 Onderwerp: |
|
|
Lingekopf @ 01 Sep 2008 19:02 schreef: | Regulus 1 @ 01 Sep 2008 18:53 schreef: | Eigenlijk hoorde ik nog iets onrustwekkends in Loncin, nl het feit dat men alle gevonden lichamen had kunnen identificeren, maar dat dit 60.000 euro zou kosten en de Belgische staat daar geen geld wilde aan spenderen.
Zo zien we weer eens wat een mens betekent voor de heren ministers. Proficiat mijne heren, jullie blinken opnieuw uit in onkunde en ongevoeligheid als dit klopt ! |
Ik heb dat verhaal niet gehoord en ben benieuwd waarop het is gebaseerd. Een ander verhaal dat ik hoorde: De ingenieurs wilden het beton van het fort gewapend hebben, maar ook dat werd geschrapt door de toenmalige minister van Oorlog....  |
vertelde onze gids met vuur in zijn ogen. _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
Epitaph Lance CPL L.A.C Webb (Lancastershire fusiliers) @kezelberg Millitary Cemetery |
|
Naar boven |
|
 |
Desiré

|
Geplaatst: 02 Sep 2008 17:32 Onderwerp: |
|
|
Ik zal eens kijken of ik nog unieke foto's heb gemaakt die verschillend zijn van de reeds geplaatste.
Ik heb ook een geweldig leuke namiddag gehad.... |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 04 Sep 2008 19:30 Onderwerp: |
|
|
arneken @ 02 Sep 2008 10:06 schreef: | Lingekopf @ 01 Sep 2008 19:02 schreef: | Regulus 1 @ 01 Sep 2008 18:53 schreef: | Eigenlijk hoorde ik nog iets onrustwekkends in Loncin, nl het feit dat men alle gevonden lichamen had kunnen identificeren, maar dat dit 60.000 euro zou kosten en de Belgische staat daar geen geld wilde aan spenderen.
Ik heb dat verhaal niet gehoord en ben benieuwd waarop het is gebaseerd. Een ander verhaal dat ik hoorde: De ingenieurs wilden het beton van het fort gewapend hebben, maar ook dat werd geschrapt door de toenmalige minister van Oorlog....  |
vertelde onze gids met vuur in zijn ogen. |
Onze gids vertelde wel meer  _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 04 Sep 2008 19:38 Onderwerp: |
|
|
Yvonne @ 04 Sep 2008 20:30 schreef: | arneken @ 02 Sep 2008 10:06 schreef: | Lingekopf @ 01 Sep 2008 19:02 schreef: | Regulus 1 @ 01 Sep 2008 18:53 schreef: | Eigenlijk hoorde ik nog iets onrustwekkends in Loncin, nl het feit dat men alle gevonden lichamen had kunnen identificeren, maar dat dit 60.000 euro zou kosten en de Belgische staat daar geen geld wilde aan spenderen.
vertelde onze gids met vuur in zijn ogen. |
Onze gids vertelde wel meer  |
Mij ma is nog altijd niet over zijn vrouwonvriendelijkheid  _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
Epitaph Lance CPL L.A.C Webb (Lancastershire fusiliers) @kezelberg Millitary Cemetery |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
pedulla
|
Geplaatst: 04 Sep 2008 21:05 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig zaten wij in het andere groepje.  |
|
Naar boven |
|
 |
cossee
|
Geplaatst: 05 Sep 2008 10:23 Onderwerp: |
|
|
r3slotboom @ 01 Sep 2008 8:32 schreef: | Hele mooie fotoreportage's mensen!  |
Waar zijn jou foto's Rene???  |
|
Naar boven |
|
 |
Stretcher B.

|
Geplaatst: 06 Sep 2008 15:54 Onderwerp: |
|
|
Mijn bijdrage met andere foto's.
Buiten het fort van Eben-Emael werd dit duidelijk gemaakt...
... en toch gingen we naar binnen
Hitler decoreerde persoonlijk de veroveraars van het fort.
Ge moet ook steeds voor gepast schoeisel zorgen...
Voor degenen die dringend moesten
Bemerk de zwarte muren ten gevolge van de ontploffing.
Muur tegenover de toegangsdeuren van geschutstelling "Maastricht 2"
Tot hier de voormiddag. _________________ "Het eerste dat sneuvelt bij het begin van elke oorlog is het gezond verstand"
A. den Doolaard |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 06 Sep 2008 16:01 Onderwerp: |
|
|
M'n Birkenstocks op de foto  _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Stretcher B.

|
Geplaatst: 06 Sep 2008 16:11 Onderwerp: |
|
|
Na een snackje op weg naar Loncin.
Onze sympathieke gids maar tijdens de rondleiding kwam er niet meer veel uitleg uit
Versterkingen van het FEW
Let op de opening boven de stalen draagbalk en op de geďnterseerde leden, vooral die in het zwart
Dit "lego"blokske van een paar ton zat boven die stalen balk, Merlijn snapte het ook niet...
Wie is die vreemde vrouw....
De bar onderofficieren
Opeens ontplofte het fort nogmaals!!!
Iedereen daverde op zijn benen, ook de fotograaf!!
Ziezo een onvergetelijk uitstap en van harte bedankt aan onze Eben-Emael gids Bart voor de deskundige uitleg.  _________________ "Het eerste dat sneuvelt bij het begin van elke oorlog is het gezond verstand"
A. den Doolaard |
|
Naar boven |
|
 |
Stretcher B.

|
Geplaatst: 06 Sep 2008 16:30 Onderwerp: |
|
|
Wo1 Trench Art in Eben-Emael
De favoriet van Yvonne
Een drinkfles in museum Loncin
 |
|
Naar boven |
|
 |
Desiré

|
Geplaatst: 06 Feb 2009 20:41 Onderwerp: |
|
|
Heeft er iemand zin om dit jaar in Eben-Emael de "speciale" tour eens te doen, die langs de koepels gaat ? |
|
Naar boven |
|
 |
haepers22
|
Geplaatst: 08 Feb 2009 14:53 Onderwerp: |
|
|
Als je wil zal ik je gidsen  |
|
Naar boven |
|
 |
woodhatcher

|
Geplaatst: 08 Feb 2009 20:54 Onderwerp: |
|
|
Desiré @ 06 Feb 2009 20:41 schreef: | Heeft er iemand zin om dit jaar in Eben-Emael de "speciale" tour eens te doen, die langs de koepels gaat ? |
Dat zie ik wel zitten.
Er zal waarschijnlijk veel volk zijn door de naambekendheid van "Dekeyser van de smaak".
Mvg Vincent _________________ "We were cuffed and shoved about by the Germans, and fed only a slice of sour black bread as thick as tissue paper, then given a bowl of coffee made from burnt barley."
Pvt. James W. Walker, 106th Infantry Regiment. |
|
Naar boven |
|
 |
kliedermans

|
Geplaatst: 15 Feb 2009 19:23 Onderwerp: |
|
|
woodhatcher @ 08 Feb 2009 20:54 schreef: | Desiré @ 06 Feb 2009 20:41 schreef: | Heeft er iemand zin om dit jaar in Eben-Emael de "speciale" tour eens te doen, die langs de koepels gaat ? |
Dat zie ik wel zitten.
Er zal waarschijnlijk veel volk zijn door de naambekendheid van "Dekeyser van de smaak".
Mvg Vincent |
Jammer genoeg was de buitenkant van het fort niet Eben Emael, maar Trancremont volgens mij. _________________ Bezoek mijn foto site:
http://www.warcemetery.eu/
Mijn fotoalbum
http://kliedermans.warcemetery.eu/
Mijn Blog
http://monumenten.warcemetery.eu/
"Two Years In The Making.
Ten Minutes In The Destroying."
J.Harris |
|
Naar boven |
|
 |
Niko

|
Geplaatst: 15 Feb 2009 20:19 Onderwerp: |
|
|
...en een groot stuk van de binnenkant was Liezele !
Grtz,
Niko. _________________ Grtz,
Niko.
Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914
http://chasseurgraves.weebly.com |
|
Naar boven |
|
 |
Desiré

|
Geplaatst: 31 Mrt 2009 19:34 Onderwerp: |
|
|
haepers22 @ 08 Feb 2009 15:53 schreef: | Als je wil zal ik je gidsen  |
Ik zou heel graag de binnenzijde van de koepels willen zien. Ik heb jaren geleden die van Loncin gezien (toen het nog mocht). Ik zou die vergelijken met een "nieuwer" model.
Als je iets concreter wilt afspreken, zend me maar een PB. |
|
Naar boven |
|
 |
woodhatcher

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 16:18 Onderwerp: |
|
|
Al iets bekend van datum ofzo?
Want ik wil wel mee gaan ^^ _________________ "We were cuffed and shoved about by the Germans, and fed only a slice of sour black bread as thick as tissue paper, then given a bowl of coffee made from burnt barley."
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 16:31 Onderwerp: |
|
|
Nog niet, maar ik zou het heel leuk vinden om rond m'n jaardag ( 20 augustus) met het forum iets te gaan doen, Dat kan een dag dit Fort zijn, want het was een geweldige dag en gids! Met als afsluiting ergens gezellig eten/drinken. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
woodhatcher

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 16:34 Onderwerp: |
|
|
Yvonne @ 04 Jun 2009 17:31 schreef: | Nog niet, maar ik zou het heel leuk vinden om rond m'n jaardag ( 20 augustus) met het forum iets te gaan doen, Dat kan een dag dit Fort zijn, want het was een geweldige dag en gids! Met als afsluiting ergens gezellig eten/drinken. |
Trakteer je mss?
Ik ga zowiezo eens terug.
Overlaatst hebben ze er gefilmd met VZW Frontleven 1940-45.
Als ik me niet vergis, dag op dag.
En toen zijn er nog 2 gewonde gevallen bij de FJ'ers.
Mvg Vincent _________________ "We were cuffed and shoved about by the Germans, and fed only a slice of sour black bread as thick as tissue paper, then given a bowl of coffee made from burnt barley."
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 16:40 Onderwerp: |
|
|
Is er animo om deze dag te doen? _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
haepers22
|
Geplaatst: 04 Jun 2009 16:46 Onderwerp: |
|
|
woodhatcher @ 04 Jun 2009 17:34 schreef: | Yvonne @ 04 Jun 2009 17:31 schreef: | Nog niet, maar ik zou het heel leuk vinden om rond m'n jaardag ( 20 augustus) met het forum iets te gaan doen, Dat kan een dag dit Fort zijn, want het was een geweldige dag en gids! Met als afsluiting ergens gezellig eten/drinken. |
Trakteer je mss?
Ik ga zowiezo eens terug.
Overlaatst hebben ze er gefilmd met VZW Frontleven 1940-45.
Als ik me niet vergis, dag op dag.
En toen zijn er nog 2 gewonde gevallen bij de FJ'ers.
Mvg Vincent |
Frontleven heeft toen inderdaad als figuranten gespeeld voor een reportage van Televox
Als er genoeg mensen interesse hebben, wil ik wel iets regelen voor jullie,
Heb ik voor deelnemers van andere fora ook al gedaan |
|
Naar boven |
|
 |
Ieperiet
|
Geplaatst: 04 Jun 2009 17:26 Onderwerp: |
|
|
Hmm, ik zie het wel zitten......  _________________ _________________
Per ignem vincimus.
_________________ |
|
Naar boven |
|
 |
haepers22
|
Geplaatst: 04 Jun 2009 18:07 Onderwerp: |
|
|
Om een ellenlange discussie uit de weg te gaan, kan misschien Yvonne een datum vastprikken rond de 20ste augustus(haar verjaardag) zodat we al iets concreet weten van datum  |
|
Naar boven |
|
 |
Bart Geraerts
|
Geplaatst: 04 Jun 2009 18:22 Onderwerp: |
|
|
Zoiets moet wel geregeld kunnen worden ja. Ik denk dat het qua organisatie misschien best even met Yves (haepers22 - gidsenwoordvoerder en 'planningmanager' ) geregeld kan worden.
De rondleiding zelf wil ik gerust geven, kan ik eens kijken hoeveel gezichten ik onthouden heb
Ohja Yvonne, misschien voor de koepels toch best ander schoeisel meenemen ;-) |
|
Naar boven |
|
 |
woodhatcher

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 18:25 Onderwerp: |
|
|
Bart Geraerts @ 04 Jun 2009 19:22 schreef: | Zoiets moet wel geregeld kunnen worden ja. Ik denk dat het qua organisatie misschien best even met Yves (haepers22 - gidsenwoordvoerder en 'planningmanager' ) geregeld kan worden.
De rondleiding zelf wil ik gerust geven, kan ik eens kijken hoeveel gezichten ik onthouden heb
Kunnen we dan ook deze gang bezoeken: http://www.jinxed.de/BELGIEN/tour04.htm ?
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 18:27 Onderwerp: |
|
|
Bart Geraerts @ 04 Jun 2009 19:22 schreef: | Zoiets moet wel geregeld kunnen worden ja. Ik denk dat het qua organisatie misschien best even met Yves (haepers22 - gidsenwoordvoerder en 'planningmanager' ) geregeld kan worden.
Hahaha, dat heb je goed onthouden
Is een zondag mogelijk? _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 18:29 Onderwerp: |
|
|
Even nog " reclame" maken,
ik twitterde Bart even en zie, daar is hij, schitterend medium
www.twitter.com _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Bart Geraerts
|
Geplaatst: 04 Jun 2009 18:43 Onderwerp: |
|
|
woodhatcher @ 04 Jun 2009 19:25 schreef: | Bart Geraerts @ 04 Jun 2009 19:22 schreef: | Zoiets moet wel geregeld kunnen worden ja. Ik denk dat het qua organisatie misschien best even met Yves (haepers22 - gidsenwoordvoerder en 'planningmanager' ) geregeld kan worden.
Mvg Vincent |
Die gang ligt niet direct in verbinding met het fort. Ben er zelf al enkele malen dooruit geweest, maar het is al snel een anderhalve kilometer lang. Het is een tunnel uitgegraven in de mergel en is vandaag de dag redelijk onstabiel laatste keer dat ik ben gaan kijken waren er al delen van het plafond verzakt / ingestort, die er de keer daarvoor nog niet waren.
Yvonne, een zondag is normaal mogelijk ja het moet dan wel een zondag van de opendeur zijn (29 en 30 augustus 2009) om 11u. Tenzij Yves met zijn magic hands nog iets kan regelen?
Twitter is zo'n beetje mijn onilne gsm geworden  |
|
Naar boven |
|
 |
haepers22
|
Geplaatst: 04 Jun 2009 19:08 Onderwerp: |
|
|
Hoorde ik hier ergens mijn naam
Er kan van alles geregeld worden en in principe is een zondag mogelijk
@ Bart denk jij nog aan die andere data's voor rondleidingen |
|
Naar boven |
|
 |
woodhatcher

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 19:49 Onderwerp: |
|
|
Bart Geraerts @ 04 Jun 2009 19:43 schreef: | woodhatcher @ 04 Jun 2009 19:25 schreef: | Bart Geraerts @ 04 Jun 2009 19:22 schreef: | Zoiets moet wel geregeld kunnen worden ja. Ik denk dat het qua organisatie misschien best even met Yves (haepers22 - gidsenwoordvoerder en 'planningmanager' ) geregeld kan worden.
Mvg Vincent |
Die gang ligt niet direct in verbinding met het fort. Ben er zelf al enkele malen dooruit geweest, maar het is al snel een anderhalve kilometer lang. Het is een tunnel uitgegraven in de mergel en is vandaag de dag redelijk onstabiel laatste keer dat ik ben gaan kijken waren er al delen van het plafond verzakt / ingestort, die er de keer daarvoor nog niet waren.
Yvonne, een zondag is normaal mogelijk ja het moet dan wel een zondag van de opendeur zijn (29 en 30 augustus 2009) om 11u. Tenzij Yves met zijn magic hands nog iets kan regelen?
Twitter is zo'n beetje mijn onilne gsm geworden  |
Bedankt voor de info.
Voor wat diende die tunnel eigenlijk? Mijn Duits is niet zo goed waardoor ik de website maar half versta. en staat dat wrak daar nog altijd?
|
Naar boven |
|
 |
Bart Geraerts
|
Geplaatst: 04 Jun 2009 19:54 Onderwerp: |
|
|
Die tunnel heeft - onder andere - gediend om de mergel die bij de uitholling van de gangen voor het fort vrijkwam, ondergronds richting Ternaaien te sturen per smalspoor, om daar vervolgens verder verwerkt te worden in een cementfrabiek.
Dat wrak staat er nu nog steeds ja zij het in nog slechtere toestand heeft volgens mij al een paar keer vandalen over zich heen gehad. Er blijkt trouwens flink wat activiteit in die tunnel (toch ter hoogte van dat wrak), uitgebrande theelichtjes overal  |
|
Naar boven |
|
 |
woodhatcher

|
Geplaatst: 04 Jun 2009 20:11 Onderwerp: |
|
|
Bart Geraerts @ 04 Jun 2009 20:54 schreef: | Die tunnel heeft - onder andere - gediend om de mergel die bij de uitholling van de gangen voor het fort vrijkwam, ondergronds richting Ternaaien te sturen per smalspoor, om daar vervolgens verder verwerkt te worden in een cementfrabiek.
Dat wrak staat er nu nog steeds ja zij het in nog slechtere toestand heeft volgens mij al een paar keer vandalen over zich heen gehad. Er blijkt trouwens flink wat activiteit in die tunnel (toch ter hoogte van dat wrak), uitgebrande theelichtjes overal  |
Das waar de gidsenvergadering is ieder maand? :p
Of spookt het in eben emeal. ^^
|
Naar boven |
|
 |
Magneet

|
Geplaatst: 21 Jun 2009 11:25 Onderwerp: |
|
|
ik heb ook opzeker interesse in de speciale tour  |
|
Naar boven |
|
 |
Desiré

|
Geplaatst: 21 Jun 2009 17:08 Onderwerp: |
|
|
Ik ben blij dat mijn kleine vraag uitgegroeid is tot een forummeet.
Hoef ik niet zo alleen rond te stommelen in zo'n groot fort.
Voor mij kan 30 augustus. Dan hou ik deze dag alvast vrij in mijn agenda. |
|
Naar boven |
|
 |
Magneet

|
Geplaatst: 21 Jun 2009 20:54 Onderwerp: |
|
|
mwah ik heb toen we er waren ook al aangegeven dat te willen zien en wel meer mensen geloof ik. Denkd at er voor de duidelijkheid beter een nieuw tipic kan komen |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 17 Jul 2009 6:40 Onderwerp: |
|
|
Belangrijke schop:
Mijn werk slokt me op, ik heb alleen Zondag 23 augustus vrij! _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
woodhatcher

|
Geplaatst: 17 Jul 2009 10:58 Onderwerp: |
|
|
Yvonne @ 17 Jul 2009 7:40 schreef: | Belangrijke schop:
Mijn werk slokt me op, ik heb alleen Zondag 23 augustus vrij! |
Ik zal er dan waarschijnlijk niet bij zijn.
De 24ste heb ik mijn eerste herexamens.
|
Naar boven |
|
 |
Desiré

|
Geplaatst: 20 Jul 2009 9:12 Onderwerp: |
|
|
Yvonne @ 17 Jul 2009 7:40 schreef: | Belangrijke schop:
Mijn werk slokt me op, ik heb alleen Zondag 23 augustus vrij! |
Is dit de definitieve datum ? |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 26 Jul 2009 16:22 Onderwerp: |
|
|
Het ziet er triestig uit Desiré, we zijn maar met weinig en dan wordt het veel te duur om een rondleiding te doen.
Met een groep van plus minus 20 man kwamen we mooi uit de kosten en was er een acceptabele prijs te regelen.
Wat wel kan is een van deze dagen?
29 en 30 augustus 2009
26 en 27 september 2009
24 en 25 oktober 2009
28 en 29 november 2009
http://www.fort-eben-emael.be/decouvrez.php?id=3
Augustus lukt ons (Iuvenis en moi) absoluut niet, oktober + november is geen probleem!  _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Desiré

|
Geplaatst: 26 Jul 2009 17:33 Onderwerp: |
|
|
Maar we kunnen wel aansluiten als groep bij een vaste "speciale" tour. |
|
Naar boven |
|
 |
Reiné

|
Geplaatst: 27 Jul 2009 15:13 Onderwerp: |
|
|
Op zich een leuk en goed idee...........augustus is echter voor ons (Rick + moi) niet haalbaar. Oktober + november data sowieso wel...................  _________________ Did you imagine the final sound as a gun
(Porcupine Tree) |
|
Naar boven |
|
 |
Bart Geraerts
|
Geplaatst: 03 Aug 2009 14:32 Onderwerp: |
|
|
Toch nog even vermelden dat de speciale rondleidingen ENKEL tijdens de opendeurweekends kunnen! Voor augustus is dit de 29e en de 30e. De inkom bedraagt het normale tarief (6 euro p.p. [volwassenen]) plus het extra tarief voor de speciale rondleiding (6,5 euro p.p.).
Dus op 23 augustus een speciale rondleiding reserveren zal helaas niet lukken... |
|
Naar boven |
|
 |
aglooka
|
Geplaatst: 22 Dec 2009 8:17 Onderwerp: |
|
|
Wat me steeds aan Eben-Emael verbaast is hoe primitief het eigenlijk was , vergeleken bv met de Maginot-forten en de Duitse Panzerwerke.
mvg,
Aglooka |
|
Naar boven |
|
 |
derwisj

|
|
Naar boven |
|
 |