Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

soldaat (?) Sinoquet

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tanja

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2008 20:10    Onderwerp: soldaat (?) Sinoquet Reageer met quote

Hallo,
Ik heb laatst een kaart gekocht van een soldaat (?) van het Franse leger. Voor het fort bij Edam heb ik namelijk een leskist en lesmap gemaakt. In de kist hebben we enkele authentieke voorwerpen zitten, vandaar deze aankoop. In de map beschrijf ik de voorwerpen. Ik zou dus graag iets meer willen weten over de schrijver van de kaart.

Hij verstuurde de kaart in 1915. Als ik het goed lees zat hij bij de infanterie in het 274e regiment, 5e bataillon. Is er wellicht een site te vinden waar ik meer te weten kan komen over deze man? Zijn naam was trouwens "Sinoquet"...
Groet, Tanja
p.s. Ik ben een beginner, dus w.s. vraag ik geheel naar de bekende weg, maar jullie kunnen me vast helpen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arneken

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2008 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Tanja. Het is mischien leuk als je de kaart kunt hier zetten.

Als je niet weet hoe dat moet hier vind je alles op terug: http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=6219

Mischien kan dit je helpen of mischien heeft een user dit boek die ik zopas vond in een lijntje tekst?

Quote:
Historique du 274e Régiment d'Infanterie 1914-1918 ; Imprimerie L. WOLF

274e Régiment d'Infanterie est un régiment d'infanterie constitué en 1914. Il est issu du 74e Régiment d'Infanterie: à la mobilisation, chaque régiment d'active créé un régiment de réserve dont le numéro est le sien plus 200.

Zij namen alvast deel aan de slag rond Artois. Het was een reserve regiment van het 74e regiment.

Alvast veel succes Arneken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: