Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Wereld in oorlog
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mart

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 14:13    Onderwerp: Wereld in oorlog Reageer met quote

Ik heb net het nieuwe tijdschrift "wereld in oorlog" gekocht. Natuurlijk als eerste het interview met Merlijn gelezen...een mooi, persoonlijk intervieuw met mooie foto's. Ik moet de rest nog lezen, mar het begin is veelbelovend. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, die heb ik ook liggen met de DVD van Adolf Hitler. Zeer intersant en niet duur. Wink
Mooie informatie er tussen in. Wink

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Luc Klaps

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je dat in de krantenwinkel kopen?

met vriendelijke groeten
Luc Klaps
Reiné

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, naar wat ik begrepen heb wel.... En het nummer met Merlijn is zeker aan te bevelen. Het interview afgelopen weekend mogen lezen..... Cool
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er gisteren ook gauw om gegaan. Ook als eerste het interview met Merlijn gelezen. Leuk!! Ook de rest van het boekje mag er wezen trouwens! De dvd bekijk ik later als ik iets meer tijd heb.

Het is inderdaad in de krantenwinkel te koop. Het is een deel 2 en nu wil ik natuurlijk ook deel 1 hebben, dus morgen terug naar de winkel en vragen of ze het nog kunnen bestellen.

Greetz, Margreet
Mart

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Margreet,

Nummer 1 is nog te bestellen bij de uitgeverij:

www.justwebshop.nl Smile
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Mart! Ik heb hem meteen besteld!

Greetz, Margreet
Michel
Gast

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er Belgische users die nummer 2 al gekocht hebben ?
Ik heb al een aantal krantenwinkels afgeschuimd zonder resultaat. Is zowat onbekend.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

sniper snoop @ 10 Okt 2007 15:16 schreef:
Ja, die heb ik ook liggen met de DVD van Adolf Hitler. Zeer intersant en niet duur. Wink

Het tijdschrift waar Mart het over heeft is nummer twee.
Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 10 Okt 2007 23:08 schreef:

1 of 2. wat maak het uit. Zeer intersante boekjes. Tweede ook gezien op meet en die was ook geslaagt. Eerste was proef van me voor heel de collectie te kopen. Geslaagdt en ik probeer nu de hele collectie aan te kopen. Wink

FHSW Wikia
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Michel @ 10 Okt 2007 21:51 schreef:
Ik heb al een aantal krantenwinkels afgeschuimd zonder resultaat. Is zowat onbekend.

Dat lijkt me sterk. Het blad heeft een erg beperkt budget en een groot deel van de motivatie om het uit te brengen heeft te maken met puur idealisme. Aangezien de Vlaamse markt een stuk kleiner is dan de Nederlandse verschijnt Wereld in Oorlog eerst in Nederland en de z.g. retouren worden, na twee maanden, in België in de handel gebracht. Dit zou niet kunnen bij bijv. een actueel magazine, maar aangezien de artikelen die in WiO aangeboden worden, en de DVD, niet meer kunnen dateren is voor deze oplossing gekozen. Kostenbesparing voor het goede doel!
Het optredende probleem is dat België, wat betreft verschijningsdatum dus achterloopt. Het voordeel is dat het de kosten enorm drukt en dat een hoogwaardig blad op het gebied van WO1 enWO2 + DVD voor maar € 8.95 kan worden aangeboden. Ik heb weleens DVD's gezien, zonder magazine, die duurder waren...

Excuses voor de Vlamingen. maar het is echt voor het goede doel. Wereld in Oorlog zal nooit een goudmijn voor de uitgever worden, maar laten we blij zijn dat iemand financieel zijn nek durft uit te steken om iets bij te dragen aan het op een mooie manier presenteren van WO1 en WO2.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

sniper snoop @ 10 Okt 2007 23:16 schreef:

1 of 2. wat maak het uit. Zeer intersante boekjes. Tweede ook gezien op meet en die was ook geslaagt. Eerste was proef van me voor heel de collectie te kopen. Geslaagdt en ik probeer nu de hele collectie aan te kopen. Wink

1 of 2 maakt een heleboel uit! Zo staat Merlijn in nummer 2 en is het blad met een constante inhaalslag wat betreft kwaliteit bezig. We hadden het trouwens toch over het interview met merlijn?
Naar boven
cossee

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 10 Okt 2007 23:23 schreef:

Dat lijkt me sterk. Het blad heeft een erg beperkt budget en een groot deel van de motivatie om het uit te brengen heeft te maken met puur idealisme. Aangezien de Vlaamse markt een stuk kleiner is dan de Nederlandse verschijnt Wereld in Oorlog eerst in Nederland en de z.g. retouren worden, na twee maanden, in België in de handel gebracht. Dit zou niet kunnen bij bijv. een actueel magazine, maar aangezien de artikelen die in WiO aangeboden worden, en de DVD, niet meer kunnen dateren is voor deze oplossing gekozen. Kostenbesparing voor het goede doel!
Het optredende probleem is dat België, wat betreft verschijningsdatum dus achterloopt. Het voordeel is dat het de kosten enorm drukt en dat een hoogwaardig blad op het gebied van WO1 enWO2 + DVD voor maar € 8.95 kan worden aangeboden. Ik heb weleens DVD's gezien, zonder magazine, die duurder waren...

Excuses voor de Vlamingen. maar het is echt voor het goede doel. Wereld in Oorlog zal nooit een goudmijn voor de uitgever worden, maar laten we blij zijn dat iemand financieel zijn nek durft uit te steken om iets bij te dragen aan het op een mooie manier presenteren van WO1 en WO2.

Ik heb het gelezen Richard Laughing erg goed!!!!!De dvd moet ik nog bekijken.
Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 10 Okt 2007 23:25 schreef:

1 of 2 maakt een heleboel uit! Zo staat Merlijn in nummer 2 en is het blad met een constante inhaalslag wat betreft kwaliteit bezig. We hadden het trouwens toch over het interview met merlijn?

Okay, sorry voor mijn onnodige post. Rolling Eyes Yvonne blik

FHSW Wikia
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Door alle euforie omtrendt het interview met Merlijn, zouden we bijna vergeten dat Richard verantwoordelijk is voor een eindredactie....
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

sniper snoop @ 10 Okt 2007 23:29 schreef:
Richard @ 10 Okt 2007 23:25 schreef:

Okay, sorry voor mijn onnodige post. Rolling Eyes Yvonne blik

Geen enkel probleem Sniper Snoop. Aan zoiets raak je gewend.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Mart @ 10 Okt 2007 23:31 schreef:
Door alle euforie omtrendt het interview met Merlijn, zouden we bijna vergeten dat Richard verantwoordelijk is voor een eindredactie....

Groot woord...
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Kan me niet schelen. Toch het vermelden waard!
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Merlijn had een antenne op zijn hoofd op de foto! Overigens kun je me nu wel de verantwoordelijkheid van het interview in mijn schoenen schuiven, maar het interview is 'full quote'. Dat wil zeggen dat de inhoud toch echt letterlijk uit Merlijns mondje kwam. En hij heeft veel meer te vertellen dan ik op de vijf(!) pagina's die me ter beschikking stonden kon weergeven. Mijn bijdrage was alleen dat ik het 'eruit moest trekken'.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een laatste opmerking: met Merlijn had ik ook het dubbele kunnen vullen zonder aan interessantheid te verliezen.
Naar boven
Roma

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 11 Okt 2007 0:02 schreef:
Nog een laatste opmerking: met Merlijn had ik ook het dubbele kunnen vullen zonder aan interessantheid te verliezen.

Dat is mooi gezegd Richard en moet bij Merlijn toch flaterend over komen.
Van jou verwacht ik nu nog wel een degelijke bijdrage aan het forum zelf. Evil
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Me hoela Bob, ik gebruik het forum nog slechts uitsluitend als melkkoe voor mijn boeken. Althans volgens andermans verontwaardigde constatering. In mijn boosheid had ik zelfs het lef hem inspecteur Closeau ten noemen.
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 11 Okt 2007 0:24 schreef:
Me hoela Bob, ik gebruik het forum nog slechts uitsluitend als melkkoe voor mijn boeken. Althans volgens andermans verontwaardigde constatering. In mijn boosheid had ik zelfs het lef hem inspecteur Closeau ten noemen.

Nou, dat lukt je dan aardig, maar ik wil je toch mijn complimenten maken voor het interview met Merlijn, de twee boekbesprekingen en het heerlijke artikel over dokter van Leeuwen. HULDE! Smile
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 2:37    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeet de foto van Cossee niet...!
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag gekocht,
Goed gedaan Merlijn! Leuk artikel! (En Richard en Cossee natuurlijk!)
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 11 Okt 2007 3:37 schreef:
Vergeet de foto van Cossee niet...!

Én z'n site niet te vergeten!
www.oorlog.net
Aangeraden door niet de minsten in WO1-land.
Hoera voor Merlijn, Hoera voor het blad.
In de gloria met z'n allen.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

Lovende woorden!
Titel: Wereld in Oorlog nr. 2
Redactie: Hans van Maar en Richard Heijster
Uitgever: Just Publishers
Uitgebracht: 9 oktober 2007
Pagina's: 34
ISBN: 8717344732246
Bijzonderheden: meer informatie over dit magazine is te vinden op www.wereldinoorlog.nl.
Omschrijving:

In april 2007 verscheen het eerste nummer van Wereld in Oorlog, een nieuw magazine over de Eerste en Tweede Wereldoorlog. In een recensie beschreven wij dit als een interessant product, maar niet voor de doorgewinterde geschiedenisliefhebber. Daarvoor vonden we Wereld in Oorlog nr. 1 te oppervlakkig en weinig vernieuwend. Blijkbaar wezen de grote aantallen reacties van lezers in dezelfde richting want de redactie besloot voortaan inhoudelijk meer de diepte in te gaan. Dat is zeker geen valse belofte, want inderdaad bevat Wereld in Oorlog nr. 2 meer diepgang en lijkt het daarom een stuk interessanter geworden voor geďnteresseerden in beide oorlogen.

Het magazine heeft Richard Heijster, schrijver van onder andere “Krieg - Ieper, het martyrium van 14/18 door Duitse ogen”, aangetrokken als eindredacteur WOI; zijn stempel op het blad is in positieve zin merkbaar. Hij schreef een boeiend artikel over de Nederlandse arts Godfried van Leeuwen die tijdens de Eerste Wereldoorlog vrijwillig naar Frankrijk vertrok om daar Franse militairen medische zorg te geven. In datzelfde artikel komt de Nederlandse neutraliteit ter sprake en vertelt Richard over het Nederlandse Monument in Verdun. In het volgende artikel worden door hem een viertal interessante nieuwe boeken over WOI beoordeeld. Omdat er de laatste tijd zoveel boeken over dit onderwerp zijn verschenen, is het erg nuttig om van een kenner te horen welke boeken het lezen waard zijn en waarom.

Een nieuwe rubriek die we aantreffen is Verzamelaars en hun verzameling. Om de beurt zullen verzamelaars van militaria van WOI en WOII in de schijnwerpers gezet worden. Dit keer was Merlijn van Eijk, moderator van Forumeerstewereldoorlog.nl, aan de beurt. Hij vertelt hoe de jaren 1914 - 1918 een ware passie voor hem zijn, bijna een manier van leven. Deze rubriek is vooral erg interessant voor de grote groep verzamelaars die Nederland en Vlaanderen rijk is. Het maakt het magazine een stuk persoonlijker, want de kans is groot dat de geďnterviewde nu of in de toekomst een bekende van je is via één van de fora over oorlogsgeschiedenis.

Nadat de Eerste Wereldoorlog aan bod is gekomen, is het de beurt aan de Tweede Wereldoorlog. Het eerste artikel is een reconstructie van uur tot uur van 9 mei 1940, de dag voor de Duitse inval in Nederland. Het is een aantrekkelijk geschreven artikel waarin feiten worden afgewisseld met typerende anekdotes en citaten en heeft een originele invalshoek over een onderwerp dat voor de Nederlandse lezers dicht bij huis ligt. Na de vaste rubriek Frontberichten, waarin dit keer zeven documentaires over WOII kort worden besproken, volgt een laatste artikel. Dit stuk over operatie Cobra in de zomer van 1944 is drogere kost dan het voorgaande: het bevat vooral feiten die helaas niet worden afgewisseld met interessante citaten en anekdotes die een dergelijk verslag meeslepender hadden kunnen maken. Het sluit daarmee minder goed aan op de overige artikelen die juist opvallen door hun prettige, meeslepende schrijfstijl.

Ook nu is er weer een dvd bijgesloten bij het magazine. Dit keer is het een BBC-documentaire waarin de Slag om Arnhem en het Ardennenoffensief belicht worden. Deze documentaire is oorspronkelijk het tweede deel uit het drieluik “D-Day to Berlin”. Centraal staat de rivaliteit binnen de geallieerde top en met name de discussie tussen Eisenhower, Patton en Montgomery over hoe Duitsland het beste overwonnen kon worden. Een onderwerp dat een cruciale rol heeft gespeeld in de bevrijding van Europa en middels reconstructies door acteurs beeldend wordt weergegeven. De interviews met veteranen van beide zijden vormen samen met de originele beelden een goede aanvulling op de uitleg over de behandelde onderwerpen.

Met dit tweede magazine heeft de redactie absoluut een grote stap in de goede richting gezet. De artikelen van de Nederlandse auteurs zijn zeer aantrekkelijk geschreven en bevatten de diepte en originele invalshoek waarnaar we zochten. De rubriek over verzamelaars en hun verzameling maakt het blad een stuk persoonlijker. Ook het feit dat er geluisterd wordt naar lezers maakt het magazine veel minder afstandelijk dan dat het eerst was. Doorgewinterde geschiedenisliefhebbers zullen zeker nog wel op- en aanmerkingen hebben, maar doordat naar hen geluisterd wordt zal dit magazine kunnen uitgroeien tot iets heel moois. De vorige keer beoordeelden we het magazine aarzelend met maar net drie sterren, maar nu zijn die drie sterren ruimschoots verdiend.

http://www.go2war2.nl/artikel/1621/

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

En voor de geinteresseerde de recensie over deel I
Titel: Wereld in Oorlog nr. 1
Redactie: Hans van Maar
Uitgever: Just Publishers i.s.m. de BBC
Uitgebracht: april 2007
Pagina's: 34
ISBN: 8710206234506
Bijzonderheden: meer informatie over dit magazine is te vinden op www.wereldinoorlog.nl.
Omschrijving:

“Wereld in Oorlog” is een nieuw magazine, uitgegeven door Just Publishers in samenwerking met de BBC. Het grotendeels in kleur gedrukte magazine behandelt onderwerpen die betrekking hebben op de militaire geschiedenis. Het accent ligt daarbij op de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Elk artikel is uitgebreid voorzien van illustraties. Naast artikelen bevat het magazine ook korte recensies van boeken en films over beide oorlogen. Bij elk magazine wordt tevens een documentaire op DVD geleverd. Ook zijn enkele kortingsbonnen en lezersacties opgenomen. Het is de bedoeling dat dit blad tweemaandelijks gaat verschijnen.

In het eerste nummer wordt in vogelvlucht een overzicht gegeven van de geschiedenis van Duitsland van 1866 tot 1945. Het eerste artikel behandelt de opkomst van de grootmacht van 1866 tot 1914. Vervolgens wordt de aanleiding tot de Eerste Wereldoorlog besproken en wordt een korte beschrijving gegeven van de belangrijkste ontwikkelingen aan het front en de mondiale politieke verhoudingen gedurende die periode. Daarna lezen we hoe Hitler aan de macht kwam en hoe hij zijn laatste uren doorbracht in zijn bunker in Berlijn. Verder is er tussendoor ook een artikel te vinden over Easy Company van de Amerikaanse 101st Airborne Division, de paratroepers die beroemd zijn geworden door de succesvolle miniserie “Band of Brothers”.

Een groot deel van de Duitse oorlogsgeschiedenis gedurende ongeveer een eeuw beschrijven in enkele korte artikelen is natuurlijk geen makkelijke opgave. De schrijvers zijn daar echter redelijk in geslaagd, maar de meeste artikelen zijn wel vrij kort en bondig. Dat kan ook niet anders, want echt dik is dit magazine niet. Daardoor zijn de teksten niet bijzonder diepgaand en missen sommige beweringen wel eens een goede onderbouwing of uitleg. Dat geldt helaas in nog veel sterkere mate voor de recensies. De reden waarom een boek of documentaire een bepaalde hoeveelheid sterren krijgt, wordt nauwelijks of niet onderbouwd. Helaas zijn de meeste boeken en documentaires die besproken worden ook vrijwel allemaal al enkele maanden (of langer) geleden uitgegeven. Rond het verschijnen van dit magazine zijn echter tal van nieuwe boeken en documentaires over de Tweede Wereldoorlog uitgebracht die eigenlijk interessanter waren geweest om te beschrijven.

Meer diepgang dan in het magazine kan gevonden worden in de bijgesloten BBC-documentaire: “Adolf Hitler - Opkomst en ondergang van een dictator” op DVD. Zoals we van de BBC gewend zijn is dit een zeer degelijke en informatieve documentaire met veel interessante archiefbeelden. In twee delen van elk 60 minuten wordt de levensgeschiedenis van Adolf Hitler verteld, deels in zijn eigen woorden. Er wordt namelijk veelvuldig geciteerd uit onder andere zijn toespraken. Zo ontstaat een overtuigend beeld van de wrede levensovertuiging en destructieve toekomstplannen van de dictator. Voor de kenners bevat ook deze documentaire natuurlijk hoofdzakelijk bekende feiten, maar de uitgebreide onderbouwing door middel van citaten van Hitler vormt voor hen misschien ook een interessante en originele invalshoek. De documentaire is echter vooral interessant voor de kijker die nog niet zo goed op de hoogte is van de levensgeschiedenis van deze historische persoon.

Dankzij de combinatie van een kwalitatief goede documentaire met een mooi vormgegeven magazine waarin de Eerste en de Tweede Wereldoorlog samengebracht zijn, is het eerste deel van “Wereld in Oorlog” best een interessant product, maar niet voor de doorgewinterde geschiedenisliefhebber. Daarvoor is dit eerste magazine te oppervlakkig en weinig vernieuwend. De teksten zijn vooral leerzaam voor de lezers die nog niet zo heel goed geďnformeerd zijn over de behandelde onderwerpen. Vanaf het tweede nummer, dat verschijnt op 9 oktober 2007, gaat dit magazine inhoudelijk meer de diepte in. Zo lees je in dit tweede nummer over de belevenissen van een Nederlandse arts in WOI en over een opvallend monument in Verdun. In twee lange artikelen worden respectievelijk Nederland in mei 1940 en de verbeten strijd in Noordwest Frankrijk (zomer 1944) beschreven. Ook wordt een nieuwe rubriek over verzamelaars geďntroduceerd.
http://www.go2war2.nl/artikel/1572/

Naar boven
Michel
Gast

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 10 Okt 2007 23:23 schreef:

Mijn excuses Richard, ik merk pas nu je antwoord op.
Ik blijf alvast uitkijken naar het blad, anders regel ik wel iets met een Nederlandse forummaat.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Of gewoon even geduld hebben. Het komt uiteindelijk wel naar Vlaanderen.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje jammer dat go2war al over informatie beschikte in juli over het te verschijnen deel 2, in mijn blaadje ( deel 1) had men het nog over heel andere dingen in deel 2.
Nou ja, ieder z'n primeurtjes Wink

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is inderdaad sterk! Zeker omdat WiO in juli nog twijfelde of er überhaupt ooit een nummer 2 zou komen!
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Knap hč? En ze wisten ook precies welke artikelen van jou erin kwamen.

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker knap! Zelfs Merlijn wist er in juli niets van dat hij zou worden geďnterviewd!
Laat ik me nou vast hebben voorgenomen niemand meer te adviseren te leren lezen, heeft toch weinig nut, maar in dit geval begint het wel te jeuken... Zou het mogelijk zijn dat je iets een ietsiepietsie verkeerd interpreteert? Een datumpje bijvoorbeeld?
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Mag ik je er bovendien op wijzen dat jij de éérste buitenstaander was die de drukproeven inzag, nog voor Merlijn, en dat ik kan garanderen dat STIWOT weken na jou aan de beurt kwam?
Dus begrijp ik de toon van de vraag niet. Kun je die verduidelijken?
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Dat het me leuk geleken had lezers al tijden van te voren lekker te maken, zo simpel....Wink

Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja, als je ze hier komt lekker maken vind ik niet mooi t.o.v. de Belgen, die het boekje hier niet kunnen kopen, en die er maar moeten op hopen dat het in nederland slecht verkocht wordt om dan hier het restant te kunnen opkopen...
pascal
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaar dat je als eerste de drukproeven ontving. Aangezien je van mening bent dat STIWOT al in juli op de hoogte was van de inhoud, nog voordat ik besloten had mee te werken, nog voordat besloten was dat er een nummer 2 zou komen en zéker nog voordat bekend was welke bijdrage en in welke vorm ik die zou leveren, is er oftewel sprake van een ernstig en onverklaarbaar geval van bedrijfsspionage, oftewel van vul zelf maar in.

Bedankt voor je goede intenties.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 12 Okt 2007 19:13 schreef:
Nou ja, als je ze hier komt lekker maken vind ik niet mooi t.o.v. de Belgen, die het boekje hier niet kunnen kopen, en die er maar moeten op hopen dat het in nederland slecht verkocht wordt om dan hier het restant te kunnen opkopen...
pascal

Ik hoop dat je er geen bezwaar tegen hebt dat de prijs zo laag mogelijk wordt gehouden? En zelfs al beleeft het blad in Nederland tien herdrukken, dan nog zal het in Vlaanderen uitkomen.
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ha, dat is al beter, bedankt...
pascal
Richard

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2007 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 12 Okt 2007 19:03 schreef:
Dat het me leuk geleken had lezers al tijden van te voren lekker te maken, zo simpel....Wink

In nummer 3 van Wereld in Oorlog zal een werkelijk prachtig artikel van user Petain komen. Minimaal zes pagina's, misschien zeven. Zelfs de hoofdredacteur heeft het nog niet gelezen. Over een primeur gesproken!
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2007 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

Wow gaaf Petain.
Naar boven
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2007 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind de verzendkosten van de website, 5,5 euro voor twee tijdschriftjes bezopen hoog.
Richard

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2007 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zijn ook in de boekwinkel te koop en bij ieder tijdschrift zit een cd.
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2007 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 22 Okt 2007 18:52 schreef:
Ze zijn ook in de boekwinkel te koop en bij ieder tijdschrift zit een cd.

DVD! Welke zit er bij nummer 3? Confused
Naar boven
Henk-Willem

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2007 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

en wanneer komt hij uit?
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2007 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Begin november
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2007 7:27    Onderwerp: Reageer met quote

Nummer 2 verscheen 9 oktober, nummer 3 verschijnt twee maanden later. Met exclusieve dvd. Het onderwerp blijft nog even een verrassing.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2007 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 22 Okt 2007 14:18 schreef:
Yvonne @ 12 Okt 2007 19:03 schreef:

In nummer 3 van Wereld in Oorlog zal een werkelijk prachtig artikel van user Petain komen. Minimaal zes pagina's, misschien zeven. Zelfs de hoofdredacteur heeft het nog niet gelezen. Over een primeur gesproken!

Zeker een primeur! Gefeliciteerd Petain!

Naar boven
Ezra

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2007 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er al meer artikelen bekend? Interview met Koen Koch bijvoorbeeld, Belgen aan het woord, mensen buiten dit forum, inspelen op scholieren die WO1 ontdekken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Ga naar: