Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 05 Okt 2007 18:17 Onderwerp: |
|
|
In de mail van Debbie staat dit:
Beste Yvonne,
sorry voor de verwarring die ik veroorzaak maar alle leden van het Forum kunnen hier aan het museum om 10.00 stipt vertrekken voor de wandeling.
Met vriendelijke groeten
Debbie _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
etappe gent

|
Geplaatst: 05 Okt 2007 18:57 Onderwerp: |
|
|
ter info:
voor de geharde verzamelaars onder ons. Vergeet de beurs in Dadizele niet op zondag morgen. zij wordt georganiseerd door een forum en WFA -lid.
groeten en veel plezier aan allen op de meet. |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 05 Okt 2007 19:23 Onderwerp: |
|
|
jammer genoeg kon ik er nu niet bijzijn omdat ik niet in zonnebeke geraak.
maar morgen ben ik des te zeker op de afspraak om 9u30 aan het mmp. met camera. ik hoop tegen dan ook beter uitgeslapen.
groet arneken _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
Epitaph Lance CPL L.A.C Webb (Lancastershire fusiliers) @kezelberg Millitary Cemetery |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12471 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
Geplaatst: 05 Okt 2007 19:29 Onderwerp: |
|
|
Dus alles blijft wat uurregeling betreft zoals voorzien.
Ik zal er zijn, maar er is een zeer grote kans op dat ik de wandeling niet zal doen, gezien ik met een zeer pijnlijke rug zit voor het ogenblik. Even afwachten.
Voor wie er na de middag pas bij kan komen. We eten na de wandeling in de Dreve nabij Polygon Wood. _________________ http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/wiki/ |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 05 Okt 2007 20:12 Onderwerp: |
|
|
Ik sta in ieder geval aan de trappen van MMP. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Roma
|
Geplaatst: 05 Okt 2007 20:39 Onderwerp: |
|
|
Spijtig genoeg kan ik er morgen wééral niet bij zijn. Ik wens aan iedereen een zeer aangename, interessante dag en een deugddoende wandeling toe.
Regulus1, ik ken in Poperinge een meisje (héél héél knap en jeudig, maar spijtig genoeg reeds gehuwd ) die wonderen kan doen met je rug (o.a.)
Ik spreek uit ervaring.  |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
Geregistreerd op: 17-7-2005 Berichten: 12471 Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I
|
|
Naar boven |
|
 |
Roma
|
Geplaatst: 05 Okt 2007 21:31 Onderwerp: |
|
|
Regulus 1 @ 05 Okt 2007 21:41 schreef: | Gehuwd ? Geen probleem, tegenwoordig is scheiden meer dan ooit in !  |
Joe deurtie olt maaan  |
|
Naar boven |
|
 |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
|
Naar boven |
|
 |
David V
|
Geplaatst: 05 Okt 2007 23:52 Onderwerp: ANZAC weekend |
|
|
Hoi,
Sniper, blij te zien dat je veilig thuis bent, met Slotboom en co in de buurt wel normaal eigenlijk.
Het is, voor mij althans, al onvergetelijk geweest. De plechtigheid en het optreden van Hayley Westenra kan ik heel moeilijk beschrijven, ik heb geweend, zo ontroerend was het voor mij. Jammer dat ik er 's morgens in Tynecot niet bij was.
Voor wie nog twijfelt, er zijn nog twee dagen, dus niks te laat. Komen en beleven, zou ik zeggen.
Les absents ont tort... maandag "auront eu"....
David |
|
Naar boven |
|
 |
erik
|
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 06 Okt 2007 22:36 Onderwerp: |
|
|
net terug vna mijn portie anzac weekend en ik moet zeggen het was pas de 2de ke maar het was weer eens de moeite hoor. geweldige sfeer, toffe discussies en leuk, gevarieerd programma. een luim alweer voor de organisatoren die hebben eht weer mooie gedaan gekregen.
als je je al kunt inschrijven voor de opkomende canadian weekend ik kom af !!!!
(als jullie me nog willen terug zien dan ) _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
Epitaph Lance CPL L.A.C Webb (Lancastershire fusiliers) @kezelberg Millitary Cemetery |
|
Naar boven |
|
 |
David V
|
Geplaatst: 07 Okt 2007 0:36 Onderwerp: weer laat |
|
|
Hoi,
thuis van een heerlijke avond.
haka, haka
Zoals Adriaan schreef, we doen alles om er bij te zijn. Best gezellig op het grasveld naderhand, voor het MMP met een biertje en een prachtige sterrenhemel.
Het optreden zelf was heel mooi. Gelukkig deze keer geen totaal ongepast optreden van een last post die de hele sfeer om zeep hielp, zoals bij Hayley Westenra. Allebei heel mooi, maar een goede kok weet zijn ingrediënten te combineren, en de combinatie donderdag laatst was echt heel ongelukkig.
Nog één dag, om 9.30h op het grasveld voor de MMP, zal dus een korte nacht wezen.
Regulus heeft alvast de foto's al gepost van deze avond in zijn thread,
David V |
|
Naar boven |
|
 |
vetje
|
Geplaatst: 07 Okt 2007 8:28 Onderwerp: Re: weer laat |
|
|
David V @ 07 Okt 2007 1:36 schreef: | Hoi,
thuis van een heerlijke avond.
haka, haka
Zoals Adriaan schreef, we doen alles om er bij te zijn. Best gezellig op het grasveld naderhand, voor het MMP met een biertje en een prachtige sterrenhemel.
Het optreden zelf was heel mooi. Gelukkig deze keer geen totaal ongepast optreden van een last post die de hele sfeer om zeep hielp, zoals bij Hayley Westenra. Allebei heel mooi, maar een goede kok weet zijn ingrediënten te combineren, en de combinatie donderdag laatst was echt heel ongelukkig.
Nog één dag, om 9.30h op het grasveld voor de MMP, zal dus een korte nacht wezen.
Regulus heeft alvast de foto's al gepost van deze avond in zijn thread,
David V |
10.30 hoor ;') juist uit men bed :d |
|
Naar boven |
|
 |
eagle

|
Geplaatst: 07 Okt 2007 19:39 Onderwerp: |
|
|
DANK voor de vele fotoos, ik kon er niet bij zijn maar zo voel ik me er toch een beetje bij.
schitterende fotoos, en elk forumweekend (de weergoden werken mee) de zon blijft schijnen, één opmerking die ik niet kan laten:
Merlijn: er heeft nog nooit enige soldaat in geen enkele oorlog een medaille gewonnen...
ze worden verleend...
het zijn symbolen van erkenning,
Yvonne heeft dit wat mij betreft afdoende opgelost,
groeten aan allen |
|
Naar boven |
|
 |
Kleine Vuurkruiser
|
Geplaatst: 07 Okt 2007 19:40 Onderwerp: |
|
|
Quote: | DANK voor de vele fotoos, ik kon er niet bij zijn maar zo voel ik me er toch een beetje bij. |
Dit is nog maar een begin...er volgen er nog véééééél meer  |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 07 Okt 2007 19:56 Onderwerp: |
|
|
mijn bijdrage is al geleverd.
het is maar een beperkt aantal maar er zitten geloof ik wel enkele mooitjes tussen  _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
puck

|
Geplaatst: 07 Okt 2007 20:11 Onderwerp: |
|
|
Nou,wij zijn ook weer [heel] thuisgekomen.
Superweekend gehad!!!!
Mooie foto,s trouwens Snipe!! _________________ "And when the planes and tanks and guns
Have done all that they could do
And the mighty bombs have rained and failed..'' |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
Reiné

|
Geplaatst: 07 Okt 2007 20:18 Onderwerp: |
|
|
Ja, ja, Sniper, sta ik weer lekker chagerijnig op.... Afijn: een ieder bedankt voor het aangename (reis)gezelschap en hele prettige sfeer. Wederom genoten, vooral de wandeling vandaag was super. En dat weer ........
En echt onvergetelijk: Puck die 's ochtends vroeg om 09.30 uur de bure nvan M.M.P. wakker blaast op die trompet van hem.......  _________________ Did you imagine the final sound as a gun
(Porcupine Tree) |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
ww_soldier
|
Geplaatst: 07 Okt 2007 20:54 Onderwerp: |
|
|
r3slotboom @ 07 Okt 2007 21:18 schreef: | Ja, ja, Sniper, sta ik weer lekker chagerijnig op.... Afijn: een ieder bedankt voor het aangename (reis)gezelschap en hele prettige sfeer. Wederom genoten, vooral de wandeling vandaag was super. En dat weer ........
En echt onvergetelijk: Puck die 's ochtends vroeg om 09.30 uur de bure nvan M.M.P. wakker blaast op die trompet van hem.......  |
Oh maar daar moet ge niet mee inzitten hoor. We waren al wakker en hadden er al een ochtendwandelingsken achter de kiezen. Op dat moment gingen we onze voorste tanden even aan het werk zetten voor het ontbijt  _________________ Wir kämpfen nicht für Vaterland. Und nicht für Deutsche Ehre! Wir sterben für den Unverstand. Und für die Millionäre. |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 07 Okt 2007 20:54 Onderwerp: |
|
|
wauw ik bij zijn wauw ik bij zijn _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
|
Naar boven |
|
 |
Reiné

|
Geplaatst: 08 Okt 2007 7:37 Onderwerp: |
|
|
ww_soldier @ 07 Okt 2007 21:54 schreef: | Oh maar daar moet ge niet mee inzitten hoor. We waren al wakker en hadden er al een ochtendwandelingsken achter de kiezen. Op dat moment gingen we onze voorste tanden even aan het werk zetten voor het ontbijt  |
Gelukkig....!  _________________ Did you imagine the final sound as a gun
(Porcupine Tree) |
|
Naar boven |
|
 |
Kleine Vuurkruiser
|
Geplaatst: 08 Okt 2007 8:13 Onderwerp: |
|
|
Even een korte reactie op het voorbije weekend:
SUPER FANTASTISCH LEUK ONTROEREND MOOI AANGENAAM.... vul maar aan!
Meer dan tevreden dat ik erbij was  |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
Richard
|
Geplaatst: 08 Okt 2007 12:16 Onderwerp: |
|
|
Moet je zeker doen! Zal hij leuk vinden!!! Zijn nummer is +64 3 364 2104 (University of Canterbury, New Zealand) |
|
Naar boven |
|
 |
puck

|
Geplaatst: 08 Okt 2007 14:03 Onderwerp: |
|
|
Richard @ 08 Okt 2007 13:16 schreef: | Moet je zeker doen! Zal hij leuk vinden!!! Zijn nummer is +64 3 364 2104 (University of Canterbury, New Zealand) |
Ik heb toch duidelijk horen zeggen dat hij uit Engeland was overgekomen.
[Door die ex-officier met die harde stem die zorgde dat we niet zijn overreden] _________________ "And when the planes and tanks and guns
Have done all that they could do
And the mighty bombs have rained and failed..'' |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
|
|
Naar boven |
|
 |
BatterySergeantMajor

Geregistreerd op: 24-11-2005 Berichten: 425 Woonplaats: Roeselare/ Vlaanderen- België
|
Geplaatst: 08 Okt 2007 16:53 Onderwerp: Dringend foto's Platoon experience gezocht |
|
|
Een krant zoekt voor morgen avond een paar goede foto's van de Platoon Experience zoals ze zaterdag voorgesteld is, liefst verticaal georiënteerd al is dat geen must (en met akkoord dat ze gebruikt worden).
Alvast bedankt
Erwin _________________ Ter herinnering aan Majoor "Willie " Redmond, parlementslid. Iers nationalist, militair en visionair politicus. Gestorven aan zijn verwondingen op 7 juni 1917 bij Wijtschate. Begraven te Loker in een eenzaam graf. |
|
Naar boven |
|
 |
Regulus 1
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
BatterySergeantMajor

Geregistreerd op: 24-11-2005 Berichten: 425 Woonplaats: Roeselare/ Vlaanderen- België
|
Geplaatst: 08 Okt 2007 17:59 Onderwerp: |
|
|
Bedankt hoor. Ik zal mijn e-mailadres doosturen. Kunnen jullie elk twee of drie goede foto's in hoge resolutie kunnen doorsturen met de naam van de fotograaf (ik zal vragen om die bij de gebruikte foto te vermelden)?
Alvast bedankt
Erwin _________________ Ter herinnering aan Majoor "Willie " Redmond, parlementslid. Iers nationalist, militair en visionair politicus. Gestorven aan zijn verwondingen op 7 juni 1917 bij Wijtschate. Begraven te Loker in een eenzaam graf. |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 08 Okt 2007 19:20 Onderwerp: |
|
|
BatterySergeantMajor @ 08 Okt 2007 18:59 schreef: | Bedankt hoor. Ik zal mijn e-mailadres doosturen. Kunnen jullie elk twee of drie goede foto's in hoge resolutie kunnen doorsturen met de naam van de fotograaf (ik zal vragen om die bij de gebruikte foto te vermelden)?
Alvast bedankt
Erwin |
endatdezeschitterendefoto'stezienzijnopforumeerstewereldoorlog
 _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
patten
|
Geplaatst: 08 Okt 2007 20:31 Onderwerp: |
|
|
hallo allen ook voor mij was het een zaterdag een heel toffe dag en onze kleine (maxime) was heel tevreden met zijn vrienden
mijn foto's komen ook nog want onze internet kabel was stuk en we hebben er pas deze avond een gehaald dus.....................
nogmaals aan iedere aanwezige bedankt voor het super onthaal _________________ patrick vancoillie
laat ons de belgische gesneuvelde soldaten nooit vergeten wat er ook moge gebeuren...... diksmuide...merkem....nieuwpoort ..... de ijzer !!! |
|
Naar boven |
|
 |
iuvenis ferox

|
Geplaatst: 08 Okt 2007 21:17 Onderwerp: |
|
|
Quote: | hallo allen ook voor mij was het een zaterdag een heel toffe dag en onze kleine (maxime) was heel tevreden met zijn vrienden
|
Mooi om te horen dat uw zoontje ook van het weekend genoot.
Zo te zien heeft Maxime veel potentie als reisleider  |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 08 Okt 2007 21:36 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk ben ik nog alle indrukken van afgelopen weekend aan het verwerken, het was intens mooi, en we zijn een hele ervaring rijker en wijzer.
Maar ik wilde wel vast iets kwijt en ik denk dat ik namens iedereen kan spreken die er van ons forum bij was.
Een geweldige pluim voor iedereen die meegewerkt heeft aan de organisatie van dit magnifieke weekend!!
Met name Memorial Museum Passendale, Freddy Declerck, Franky Bostyn en al hun medewerkers!
Het programma zat perfect in elkaar,
de medewerkers stonden voor iedereen klaar, niets was teveel, alles heeft een diepe indruk bij ons achter gelaten!
En een speciaal bosje bloemen voor Debbie Manhaeve die ons perfect geholpen heeft en de vriendelijkheid zelve is
 _________________ Met hart en ziel
De enige echte
|
Naar boven |
|
 |
Kleine Vuurkruiser
|
Geplaatst: 09 Okt 2007 8:08 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, ik sluit me aan bij de felicitaties.
Die mensen maken er echt iets van, zo een inzet!
Verschillende van die mensen heb ik ook wat beter leren kennen het voorbije weekend: sympathiek en vriendelijk!!!
Dank u wel en tot binnen een maand, dan zijn we er terug!  |
|
Naar boven |
|
 |
Reiné

|
Geplaatst: 09 Okt 2007 8:15 Onderwerp: |
|
|
Terecht gebaar! Het moet allemaal maar "eventjes" geregeld worden. Petje af, hoor! En inderdaad tot 9 november. Benieuwd naar de film die in premier gaat! _________________ Did you imagine the final sound as a gun
(Porcupine Tree) |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 09 Okt 2007 10:39 Onderwerp: |
|
|
ik kan jammerlijk genoeg maar op 11 november komen en zal de film dus moeten overlaten aan de anderen.
ik moet zeggen dat ik wel die fotoworkshop graag mee wil maken maar zou het wel verstandig zijn met een 'flutcamera' van 5 megapixels? _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
Reiné

|
Geplaatst: 09 Okt 2007 11:35 Onderwerp: |
|
|
Even i.v.m. de overgang naar het Canadees weekend: heeft 1 van jullie het programmafoldertje nog en zo ja: kan het programma "ergens" neergezet worden. Alvast bedankt!  _________________ Did you imagine the final sound as a gun
(Porcupine Tree) |
|
Naar boven |
|
 |
Kleine Vuurkruiser
|
Geplaatst: 09 Okt 2007 11:37 Onderwerp: |
|
|
Vriendelijke Debbie heeft me zondag beloofd dat ze een folder in pdf ging doorsturen naar Yvonne, zodat deze kan geplaatst worden. |
|
Naar boven |
|
 |
Wienne

|
Geplaatst: 09 Okt 2007 11:38 Onderwerp: |
|
|
Arneken,
Het is niet het toestel dat de kwaliteit van de foto's bepaald, maar de persoon er achter. Een beter toestel helpt natuurlijk wel en een reflexcamera geeft je dan maximale mogelijkheden, maar laat je niet vangen door de de megapixel mythe!
Het aantal MP bepaalt niet de kwaliteit maar de grootte van de beelden. En geloof me, 5MP is meer dan genoeg om deftige afdrukken, zelfs redelijke vergrotingen toe te laten. En laten we eerlijk zijn: 95% van de foto's komen enkel op de PC te staan of op een website en dan heb je zelfs aan een 2MP meer dan genoeg!
Het is zelfs zo dat hoe hoger de MP de kans op ruis bij weinig licht hoger is (de individuele sensoren liggen op de CCD veel dichter bij elkaar en zijn ook kleiner, de CCD's zelf blijven meestal even groter, het is enkel de 'dichthheid' die verandert)
En om OT te blijven. Het was inderdaad een fantastisch week-end! Qua sfeer met de Nieuw-Zeelanders voor mij zelfs de absolute top (De NZ zijn wel een beetje een 'tere plekke' voor mij dus ik ben niet geheel onbevooroordeeld...) Ben minder bij de groep kunnen aansluiten dan ik zou willen (eigenlijk enkel zondag), maar die momenten vormden voor mij tevens de hoogtepunten van het WE.
Tot volgende maand!
Wienne
Wienne _________________ 'Better the pride that resides in the Citizen of the World,
Than the pride that divides when a colourful rag is unfurled'
Wienne's site |
|
Naar boven |
|
 |
Reiné

|
Geplaatst: 09 Okt 2007 11:41 Onderwerp: |
|
|
Nou, zoals het er nu naar uitziet komen er weer aardig wat forumleden. Gezelig.. _________________ Did you imagine the final sound as a gun
(Porcupine Tree) |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 09 Okt 2007 11:46 Onderwerp: |
|
|
Wienne @ 09 Okt 2007 12:38 schreef: | Arneken,
Het is niet het toestel dat de kwaliteit van de foto's bepaald, maar de persoon er achter. Een beter toestel helpt natuurlijk wel en een reflexcamera geeft je dan maximale mogelijkheden, maar laat je niet vangen door de de megapixel mythe!
Het aantal MP bepaalt niet de kwaliteit maar de grootte van de beelden. En geloof me, 5MP is meer dan genoeg om deftige afdrukken, zelfs redelijke vergrotingen toe te laten. En laten we eerlijk zijn: 95% van de foto's komen enkel op de PC te staan of op een website en dan heb je zelfs aan een 2MP meer dan genoeg!
Het is zelfs zo dat hoe hoger de MP de kans op ruis bij weinig licht hoger is (de individuele sensoren liggen op de CCD veel dichter bij elkaar en zijn ook kleiner, de CCD's zelf blijven meestal even groter, het is enkel de 'dichthheid' die verandert)
En om OT te blijven. Het was inderdaad een fantastisch week-end! Qua sfeer met de Nieuw-Zeelanders voor mij zelfs de absolute top (De NZ zijn wel een beetje een 'tere plekke' voor mij dus ik ben niet geheel onbevooroordeeld...) Ben minder bij de groep kunnen aansluiten dan ik zou willen (eigenlijk enkel zondag), maar die momenten vormden voor mij tevens de hoogtepunten van het WE.
Tot volgende maand!
Wienne
Wienne |
Dit werdt al eens gezeft geweest tegen me. Kijk welke foto's ik heb?
Ik ben er heel tevreden om en nog vinden dit echt geslaagde foto's. Dit is dan nog maar met een simpele figitale toestel.Positie kiezen, inzomen en andere van die toestanden zijn belangrijk.  _________________ "Kennscht mi noch?" ~~~ Who is the real "Fritz Kempf"?
Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men
FHSW Wikia |
|
Naar boven |
|
 |
ww_soldier
|
|
Naar boven |
|