Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

The last fighting Tommy

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Emiel

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 18:50    Onderwerp: The last fighting Tommy Reageer met quote

LAST FIGHTING TOMMY'S WAR MEMORIES

08:00 - 27 August 2007

The last surviving soldier of the First World War has recorded his horrific memories of the conflict in a book.

Harry Patch, who was born in Combe Down, has just celebrated his 109th birthday.

This makes him the second oldest man in Britain, and the only survivor of the First World War trenches still alive.

His book, The Last Fighting Tommy, documents his life from his childhood in Bath to fighting in the battle of Passchendaele in 1917 and onwards.

For 80 years he was too distressed by everything he had seen to speak about it, but he then began to talk about his experiences and to call for an end to conflict.

And his story is already proving popular with readers in Bath.

Liz Stanley, manager of Waterstone's in Milsom Street, said the store had sold 30 copies since it was released three weeks ago.

"It's our best-selling history title at the moment," she said.

"We've lots of books out regarding India so there's a fair bit of competition in that category."

Co-written by Richard Van Emden, the book recounts Mr Patch's experiences of daily life in the trenches, where he watched his comrades die in the mud.

The Wells resident was forced to abandon his plan to become an apprentice plumber when he was conscripted into the army as a machine gunner in the Duke of Cornwell's Light Infantry.

At just 19 he took part in the battle of Passchendaele, losing three close friends in the fighting, and was injured by an exploding shell.

The battle was one of the bloodiest of the war and claimed more than 70,000 soldiers in three months.

Heavy rain fell during the opening assault on July 31, which resulted in thick, clinging mud that caked uniforms and clogged up rifles.

The mud eventually became so deep that, in places, men, horses and pack mules sunk beneath the surface.

In the Second World War Mr Patch worked as an auxiliary firefighter during the Bath bombings.

He remembers constant bombing, frequent air raids, making friends with American GIs and later attending their graves.

His experiences have led to Mr Patch meeting the Queen, appearing on television and speaking to former Prime Minister Tony Blair.

One highlight was appearing on BBC documentary The Last Tommies and shaking hands with a German war veteran.

Published by Bloomsbury Publishing, the book costs £16.99.

http://www.thisisbath.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=163490&command=displayContent&sourceNode=163316&contentPK=18213579&folderPk=89126&pNodeId=163047
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
patten

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 18:53    Onderwerp: Re: The last fighting Tommy Reageer met quote

Emiel @ 28 Aug 2007 19:50 schreef:
LAST FIGHTING TOMMY'S WAR MEMORIES

08:00 - 27 August 2007

The last surviving soldier of the First World War has recorded his horrific memories of the conflict in a book.

Harry Patch, who was born in Combe Down, has just celebrated his 109th birthday.

This makes him the second oldest man in Britain, and the only survivor of the First World War trenches still alive.

His book, The Last Fighting Tommy, documents his life from his childhood in Bath to fighting in the battle of Passchendaele in 1917 and onwards.

For 80 years he was too distressed by everything he had seen to speak about it, but he then began to talk about his experiences and to call for an end to conflict.

And his story is already proving popular with readers in Bath.

Liz Stanley, manager of Waterstone's in Milsom Street, said the store had sold 30 copies since it was released three weeks ago.

"It's our best-selling history title at the moment," she said.

"We've lots of books out regarding India so there's a fair bit of competition in that category."

Co-written by Richard Van Emden, the book recounts Mr Patch's experiences of daily life in the trenches, where he watched his comrades die in the mud.

The Wells resident was forced to abandon his plan to become an apprentice plumber when he was conscripted into the army as a machine gunner in the Duke of Cornwell's Light Infantry.

At just 19 he took part in the battle of Passchendaele, losing three close friends in the fighting, and was injured by an exploding shell.

The battle was one of the bloodiest of the war and claimed more than 70,000 soldiers in three months.

Heavy rain fell during the opening assault on July 31, which resulted in thick, clinging mud that caked uniforms and clogged up rifles.

The mud eventually became so deep that, in places, men, horses and pack mules sunk beneath the surface.

In the Second World War Mr Patch worked as an auxiliary firefighter during the Bath bombings.

He remembers constant bombing, frequent air raids, making friends with American GIs and later attending their graves.

His experiences have led to Mr Patch meeting the Queen, appearing on television and speaking to former Prime Minister Tony Blair.

One highlight was appearing on BBC documentary The Last Tommies and shaking hands with a German war veteran.

Published by Bloomsbury Publishing, the book costs £16.99.
die boek moeten we proberen te pakken makker lijkt me de moeite

http://www.thisisbath.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=163490&command=d
isplayContent&sourceNode=163316&contentPK=18213579&folderPk=89126&pNodeId=163047

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

En dat boek heb ik dus, gesigneerd door Harry Patch.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
patten

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

heb je er al wat kunnen in bladeren yvonne of...............
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Michel
Gast

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2007 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 28 Aug 2007 20:29 schreef:
En dat boek heb ik dus, gesigneerd door Harry Patch.

Jaja, leg het er maar vingerdik op! Yvonne blik Wink
Naar boven
Cobra4

BerichtGeplaatst: 20 Sep 2010 6:56    Onderwerp: Reageer met quote

Net besteld. Ik ben benieuwd. Smile
Naar boven
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2011 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

"En dat boek heb ik dus, gesigneerd door Harry Patch."

Gefeliciteerd Yvonne! Ik ben nu officieel jaloers want ik heb deze mooie man nooit mogen treffen.

Dit boek is een van de redenen dat mijn sluimerende interesse in WW1 wederom aangewakkerd werd een aantal jaren geleden. Ik had er niet zoveel tijd voor om voor WW1 ook nog eens boeken te lezen en slagvelden te bezoeken.
Druk met allerlei andere zaken.
Deze man, die uit de geboortestreek komt van mijn peetoom, heeft een ongelooflijk veelzijdig leven meegemaakt. Hij heeft gewoonweg veel dingen meegemaakt.
Als je moet de oude mensen praat, zo ook met een opa die over de trams van Bristol uren kon praten terwijl die krengen al jaaaaren weg zijn, gaat toch een andere wereld voor je open.
Die je alleen maar kent van vage zwart-witte beelden. Oude films en TV programma's. Oude prentkaarten boekjes. enz.
Als ik terug denk aan beelden van WW1, moet ik altijd denken aan die 'gek springende' mannetjes, ver weg en erg korrelig.
Dhr. Patch heeft veel meegemaakt. Helaas ook overleden, inmiddels. Ik vond het erg mooi om op zijn bankje te zitten, in de tuin van Toc-H. Maar ook erg indrukwekkend om door het slagveld, Langemarck, te lopen waar hij gewond raakte. En waar al zijn makkers ook geraakt werden.
Ook erg indrukwekkend om langs de grafstenen van de aldaar gesneuvelde soldaten te lopen.
Stilte & Rust.
Ook in WW2 mocht Harry aan de bak. Vol uit en als vrijwillige brandweerman in Bath, een plaats waar ik graag kom. Ook wordt de serene rust van het schitterende platteland rondom Bath en Bristol prachtig omschreven, alsof je er staat!

Nee, dit boek kan ik een ieder voor de volle pond aanraden.
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2011 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat boekje ook, maar dan zonder handtekening. En ik heb helaas Harry ook nooit ontmoet, wel ooit Arthur Halestrap.Ook leuk om te lezen is Britian Last Tommies
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: