Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Raad een vliegtuigje
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 54, 55, 56  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Raad een plaatje Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
psycho_groupie

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2006 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Is het een Albatros C3?
Kitboy

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2006 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ehh nee,..

Verre van. ter informatie met een C-type duidde de Duitse luchtmacht overigens altijd twee zitters aan mét bewapening....

Groet, Nico en volgende keer meer succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2006 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Doet me denken aan een Fokker BII of DII moeilijk te zeggen... Staartstuk is niet te zien, middendrager van bovenvleugel komt niet overeen,...
Kitboy

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2006 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nee,

Geen Fokker BII of DII. Opvallende verschillen t.o.v. dit type. Bij deze Fokker stond de bovenvleugel in een verdere positie naar voren dan de ondervleugel. Landingsgestel was ook anders van opbouw. En de bult achter de motor vindt men ook niet bij deze types. Kleine hint: deze fabrikant is beter bekend van zijn veel grotere toestellen.

Groet, nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2006 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

Gotha LD 5

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kitboy

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2006 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Geheel en al goed!

Groet, Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 02 Jul 2006 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de liefhebbers, om niets. Er zijn geen prijzen.

Ik zet er maar gelijk twee op aangezien ik deze tegen kwam ergens op internet, het eenmotorige tweedekkertje zonder identificatie.

Daar gaat ie dan.

Foto 1:

Foto 2:

Het enige wat ik weggeef is USA, anders is het bijna niet te doen...

Varese
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 05 Jul 2006 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Als hint de volgende zaken :

UNR = Ukrainskoi Narodnoi Respubliki

Een uitvergroting van de staart van Foto 1:

De staart in kleur van het toestel Foto 1:

Varese
Naar boven
Mario

BerichtGeplaatst: 05 Jul 2006 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ukraine... en de hint is USA? hmmm...

Ik ga eens proberen of de Russische burgeroorlog me verder brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Varese2002

BerichtGeplaatst: 05 Jul 2006 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Mario.

Uitsluitend Foto 1 heeft de bovenstaande hints.

Foto 2 heeft als hint USA.

Varese
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 05 Jul 2006 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe er nog een hint bij voor Foto 1

Op de vliegtuig romp staat de naam 'Olena'.

NB.: De verschillende artiesten hebben wel afwijkende ideeën over de kleuren ....

Varese
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2006 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een hint voor Foto 1

Een vooraanzicht van dezelfde machine.

Varese
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2006 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

Phew,

Ondanks deze hints Confused

Heb Jane's Aircraft of WW1 helemaal nageplozen en "theearlyaviator.com" ook al aardig zitten napluizen.....maar ot nu toe geen succes.......

Is dat Amerikaanse vliegtuig ooit in militaire dienst geweest?

Groet, Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2006 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe nog twee mooie foto's als hint voor het toestel op Foto 1:

Het USA toestel laat ik nog even zitten, maar die is erg moeilijk.

Varese
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2006 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als je "Olena" op Google intypt en je zoekt op plaatjes, krijg je een enrom aanbod aan (bepaald niet onaantrekkelijke) Russische dames, die in het Westen een man zoeken.....

Zoek nog verder....

Groet, Nico
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2006 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Wat me wel verbaasd is het feit dat ik "Lozenge" bekleding zie. Is het niet een Friedrichshafen?

Dit stukje wijst me enigszins die kant op:

http://www.theaerodrome.com/forum/showthread.php?t=16093&highlight=ukrainian
Groet, Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2006 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is geen Friedrichshafen. Interessant stukje op Aerodrome.

Varese
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2006 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Mmh,....

Volgens welingelichte bronnen zpu het ook een zeer late versie Gotha kunnen zijn. Een GVII; deze dus:

Hoewel ik wel weer net afwijkende vleugelstijlen zie. Er schijnt ook een GVIII te zijn,....

Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2006 7:32    Onderwerp: Reageer met quote

De welingelichte bronnen zijn er (nog) niet helemaal uit Confused . Wat op de door jou bijgevoegde foto staat is de eerste productie Gotha G.VIII 307/18, welke op 19 oktober 1918 werd verzonden naar het vliegtest centrum te Döberitz. Dat is niet het toestel dat op de foto's voor deze quiz staat.....

Ik voeg een tekening vooraanzicht toe van het toestel op mijn foto's. Zoals je al opmerkte, o.a. de vleugelstijlen kloppen niet. Graag de preciese opgave van het toestel. Het verhaal erachter (Ukraïne) stel ik wel op als het antwoord correct is.

Varese
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2006 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dan één uit de serie supergokjes: GX.....

Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2006 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

De Gotha G.X bestaat wel, maar deze stond niet op de foto's uit de quiz. Om er maar een eind aan te maken.

Dit is de Gotha G.VII / GL.VII. De foto die je plaatste was een verkeerde foto, misschien zoals wel vaker gebeurd op internet foutief aangeduid. Een gepast wantrouwen is zowel op internet als bij papieren publikaties op zijn plaats.

De gebruikte kodering G danwel GL
Het is door de Duitse Idflieg verwarrend toegepast en zeker niet consistent. GL staat voor "erleichtertes G-Flugzeug". De indruk die wel wordt gewekt dat de G.VII en GL.VII verschillende types zijn wordt door Peter M. Grosz bestreden: beide koderingen zijn uitwisselbaar en toepasbaar voor hetzelfde vliegtuig.

De ontwerper van de Gotha G.VII / GL.VII
Het toestel is door de chef ontwerper van Gotha ontworpen: Dipl-Ing Karl Rosner, een Tsjech welke al vanaf 1 september 1913 werkte speciaal aan de watervliegtuigen van de Gothaer Waggonfabrik. Voor 1913 werkte hij bij bij Rumpler en bij Alabatros. Vanaf 1917 technisch directeur bij Gotha.

Het prototype van de Gotha G.VII/GL.VII
In opdracht en volgens specificatie van Idflieg werd een lichte snelle bommenwerper ontworpen en gebouwd in herfst 1917 en geaccepteerd in mei/juni 1918. Het vliegtuig was - met vooruitziende blik multi-purpose - ook geschikt voor lange afstand (foto) verkenning (Bildflugzeug).

Het prototype staat op de foto hieronder. Dit prototype wijkt aanzienlijk af van de uiteindelijke productiemachine, zoals in de vorige foto's te zien.

Het patent Schleiffer
Op de constructie van de romp met de korte neus is patent genomen. Gotha ingenieur Michael Schleiffer heeft het ontwerp van de romp aerodynamisch zodanig dat de luchtweerstand minimaal was. Toestel staat daarom ook bekend als de Schleiffer-patent bommenwerper. Het patent was trouwens geheim en werd pas in 1921 openbaar gepubliceerd.
Tests met het prototype leverden op dat een G.VII sneller was dan een Albatros D.III op 500 m hoogte.

Productie van de Gotha G.VII / GL.VII
In januari 1918 is de licentie productie gestart bij LVG en Aviatik, terwijl het gehele ontwerpbureau volledig bezet was met het maken van de constructue tekeningen. Ongebruikelijk, maar in de oorlog begon het spannen .....

Technisch
De G.VII was aanzienlijk kleiner dan de G.V bommenwerper van Gotha (spanwijdte 19,27 m van de G.VII). Motoren welke werden ingebouwd varieerden: Maybach Mb.VIa, Benz Bz.IV (200 pk). De in licentie gebouwde toestellen bij Aviatik en LVG verschilden op verschillende punten. Zo hadden de door Aviatik gebouwde machines en iets afwijkende staart.

Onderscheid tussen de Gotha G.VII en G.VIII
De G.VIII heeft een grotere vleugel dan de G.VII, wat duidelijk te zien is aan het aantal stijlen (per vleugelhelft). Drie stijlen voor de G.VII en 3 1/2 stijl voor de G.VIII.

Hernieuwde aanvallen op Engeland - Londen
In het voorjaar van 1918 is door de commandant van Bogohl 3 voorgesteld om de G.VII uit te rusten met de speciale hoogte versie van de Maybach Mb.IVa om Londen weer op de dag te kunnen aanvallen. [ De laatste daglicht aanval was op 22 augustus 1917 met Gotha G.IV's]. Het is bij het plan gebleven.

Aantallen
Er zijn grote bestellingen geplaatst (bij Aviatik bijvoorbeeld voor 100 machines), maar er zijn door het einde van de oorlog veel minder gebouwd dan gepland.
Voorzover bekend zijn er 8 G.VII's gebouwd door Gotha, 30 door Aviatik. Door LVG werd - daar lijkt het op - de gehele bestelling van 30 G.VII's afgebouwd voor het einde van de oorlog.
De meeste van deze toestellen werden in December 1918 - Januari 1919 overgeleverd volgens de voorwaarden van de wapenstilstand. Er zijn nog een aantal foto's van toestellen met Engelse roundels.

De unieke G.VII in de Ukraïne
Duitsland steunde de Ukraïne in de ontstane burgeroorlog in Rusland na 1917 en zoals altijd is er voor het voeren van oorloog vel, veel geld nodig. Vanuit Duitsland werden daarom met verschillende vliegtuigen (o.a. de Zeppelin-Staaken R.XIVa, Friedrichshafen G.III en Gotha G.VII) gedrukte Ukraïense bankbiljetten en waarschijnlijk goudstaven.

Door de Ukraïners werden geheime afspraken gemaakt met de Tsjechen via diplomatieke kanalen om over Tsjechië naar de Ukraïne te vliegen. Via Polen was dat niet mogelijk vanwege de toen in gang zijn de Pools - Russische oorlog.
De vlucht over Tsjechisch terrein was uitsluitend toegestaan zonder landingen !

De Ukraïnse G.VII (zie beschilderingen) is begin 1920 genoodland bij Bratislava in Tsjechië. Piloot was de duitse piloot Clausen. Het toestel werd geïnterneerd door de Tsjechen, waarbij verder nooit meer iets gehoord is van de (geheime) lading. De Tsjechen hadden niet veel geluk met hun vangst, want na revisie van de motoren werd (met dezelfde piloot) doorgevlogen naar Praag. Tenminste dat was de bedoeling. Na een volgende noodlanding en reparatie, crashte het toestel uiteindelijk naast een spoorlijn bij Bratislava. Er was een hevige verdenking tegen de piloot, maar verder is de zaak in de mist van de geschiedenis verdwenen. Er zijn geriuchten dat Tsjechie een aantal G.VII toestellen wilde kopen, maar door de Fransen gedwongen is om de ook ruim aanwezige oorlogvoorraad van vliegtuigen in Frankrijk te kopen (wat ook gebeurd is).

Bronnen
1.
Kudlička, Bohumír: Deux Avions Exotiques, Fokker D.VII & Gotha GL.VII en Tchécoslovaquie, in Air Magazine, No. 27, Aout - Septembre 2005.

2.
Dudek, Stanislav: Gotha G.VII in Czechoslovakia, in WW1 Aero No.104 (April 1985)
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2006 13:22    Onderwerp: Deze stong nog open... Reageer met quote

Deze foto stond als nummer 2 nog open. Als hint USA, dat is weer eens wat anders als relatief weinig gebouwde duitse toestellen.

Ik hoor het verder wel onschuld

Varese
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2006 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de modelbouwers. Er is nog een schaalmodel / model kit van de GL.VII van Sierra op 1/72 schaal.

http://sierrascale.home.insightbb.com/72wwi.htm

Varese
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2006 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Phew,

Dat zijn vac-forms. Da's nog eens een uitdaging. Ééntje waar ik al lange tijd niet meer aan begonnen ben.

Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2006 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

IK weet helemaal niets van modelbouwen (twee linkerhanden en geen tijd). Wat zijn vac-forms ?

Varese
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2006 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zien je onderdelen er in eerste instantie zo uit:

Die moet je uitsnijden en dan heb je zoiets:

Vervolgens moeten deze delen worden bijgewerkt en in elkaar worden gezet. Al met al een enorme klus. Dit is een goedkopere productietechniek dan "gewone" spuitgiet modellen en biedt dus de mogelijkheid om minder voor de hand liggende vliegtuigen in model uit te brengen. Vaak moet je bij deze modellen een hoop onderdelen zelf maken, of uit je onderdelendoos halen. Propellors zijn bijvoorbeeld niet te maken van een vac form model.

In mijn vroegere modelbouwjaren heb ik er wel eens wat gemaakt (m.n. meidagen NL vliegtuigen '40) omdat daarvan toen echt geen gewone modellen waren. Inmiddels worden zoveel interessante vliegtuigen als spuitgiemodel gemaakt, dat ik de moeite niet meer neem aan een vac form te beginnen.

Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2006 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hij staat er nog. Dit is echt een uiterst zeldzaam en onbekend type uit de USA (1915), dus pre-WW1 wat betreft de USA. Zelfs de kenners op Aerodrome komen hier echt niet mee weg. Smile Als het niets wordt met dit toestel, doe ik morgen een iets bekender (?) toestel van dezelfde firma van iets later in de tijd (1918 / 1919).

Nog even als aanvulling. Er is naast deze foto nog maar één foto bekend van dit type .....

Varese
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2006 6:19    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de puzzelaars, aangezien het toestel op de foto zo moeilijk is. Dit iets bekendere toestel (2 van gebouwd en onmiddelijk tijdens de eerste vlucht neergestort) is door dezelfde firma (USA) gebouwd als het tweedekkertje op de quiz. Het toestel staat hier trouwens nog in zijn volle glorie voor de eerste vlucht aan de grond.

Dit toestel verschijnt altijd in dat soort boeken met de titel 'The world's worst aircraft'....................

Hier is trouwens de tweede bekende foto van het quiz toestel. Hij staat ergens op de site van http://aerofiles.com/.

Varese
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2006 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Die bovenste heb ik in ieder geval wél ergens in een boek staan, maar weet de naam niet uit mijn hoofd. Vanavond eventjes opzoeken.

Groet, Nico
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2006 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn dus vliegtuigen van de Cantilever Aircraft Company, die kleine is de Christmas Bullet. Over die andere kan ik dus echt niets vinden...

Groet, Nico
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2006 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt, Nico. En dit is de Christmas-1915, genoemd naar de mede-oprichter van Cantilever Aero Company, William Christmas.

Gr P
Varese2002

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2006 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Pegoud is weer terug. Klasse de Christmas-1915, dat is ongeveer alles wat er over bekend is.

Aan Pegoud om eens iets bijzonders er op te zetten Wink

Varese
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2006 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Komt ' ie dan. Iets makkelijker dan de breinkraker van Varese Wink maar toch even goed kijken:

Gr P
Kitboy

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2006 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Franse buurman?

Nico
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2006 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Nico houdt van cryptogrammen Wink Het klopt hoor, maar welke buurman?

Gr P
Varese2002

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2006 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals Kitboy al aangeeft is dit zeker een Voisin. Na wat studeren kom ik op een Voisin 8 (Canon) uit 1916.

Hoewel geen briljante foto is het 'canon' duidelijk te zien. Dit was in de meeste gevallen een 37 mm Hotchkiss, hoewel experimenteel minimaal één machine is uitgerust met een 47 mm (!) versie.

Wat betreft de benamingen maakten de Fransen het altijd wel erg moeilijk. Om te beginnen is er de fabriekscode zoals toegekend door Voisin, in dit geval voor de canon versie LBP. Dan is er ook nog de code zoals deze werd toegekend door de STAé (Section Technique Aeronautique) in dit geval Type 8, waaraan dan een klasse werd toegevoegd in dit geval Ca 2 (Canon 2 personen).

Door de mislukking in 1915 en 1916 om een strategische zware bommenwerper van Frans fabrikaat te produceren (concours puissant) is dit type door Voisin ontwikkeld, als doorontwikkeling van types welke eigenlijk teruggaan tot 1912/1913. Dus al zwaar verouderd toen.

Er werd een extra zware motor ingezet (Peugeot 8Aa 220 pk) waardoor de spanwijdte met 3 meter moest worden verbreed. Als gevolg hiervan moest het landingsgestel verder uit elkaar, wat weer technische problemen gaf met de vering / ophanging etc.

Je raadt het nooit. Van dit Type 8 zijn er ca. 1100 stuks gebouwd. De meeste zonder canon.

Machine werd ook veel gebruikt voor nachtvluchten, volgens mij levensgevaarlijk...... Hierbij een getekende impressie hoe zo'n nachtelijke raid met een Voisin (zonder canon) er wel uit zou kunnen zien.

Varese
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2006 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige aanvulling Varese en volkomen juist. Mooie illustratie ook. Gezien het feit dat Nico reeds de fabriek noemde en om frustrerende urenlange internet-expedities met veel drank en sigareten om de plaatjes van Varese op te sporen te voorkomen (geintje Varese Evil ) mag Nico een nieuwe plaatsen. Smile

Gr P
Varese2002

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2006 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Was ik toch van plan om een nieuwe hersenkraker erin te zetten Crying or Very sad. Sociaal is het natuurlijk wel beter dat ik mijn onverbiddellijke kraker die ik al klaar had staan nog even achterhou. Anders komen daar maar familie problemen van.... Rolling Eyes

Varese
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2006 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Speciaal voor Pegoud omdat hij de afbeelding van de Voisins in de nachtvlucht zo mooi vond, hierbij de ware grootte versie op Imageshack.

Deze tekening van Francois Dartois toont een nachtbombardement door Voisin-Peugeots op Göpingen, november 1916. Deze tekening staat op de voorpagina van het huisblad van het Musée de l'Air te Parijs, Pegase No.60 (december 1990). Onlangs gekocht via het onvolprezen Ebay.

http://img168.imageshack.us/my.php?image=voisinnightraidkleiner5xy.jpg

Varese
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2006 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Schopje ?
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2006 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Niiiiicoooooooo!!!! Wakker worden!

Gr P
Kitboy

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2006 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ja,

Morgen weer de beschikking over een scanner. Komt goed....

Groet, Nico
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2006 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Okay dan,

Dit keer een detailfoto. Onder welk vliegtuig zat dit "gestroomlijnde" geheel?

Groet, Nico
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien iets te moeilijk. Dit bommenrek was ook een optie om bommen op te hangen (maar dan 4 kleinere)...

Nog beter gestroomlijnd Cool

Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006 6:24    Onderwerp: Reageer met quote

Geavanceerd bommenrek Confused Dat kan 'overal' onder zitten. Ik gok een beetje op een Engels type, bijvoorbeeld de Royal Aircraft Factory F.E.2. Kortom gevoel ......................

Varese
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bravo hoera!

Goed gevoeld, op naar de volgende.

Groet, Nico
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Confused Dat kan toch niet echt waar zijn ? Dit is gewoon een "gevoels"- gok Confused Is er nog een complete foto van het hele toestel waar het bommenrek onder zit ?

Ik begrijp dat mijn antwoord in ieder geval goed genoeg is om een nieuwe foto te plaatsen.... komt er zo aan.

Varese
Naar boven
Varese2002

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Op Internet kwam ik ergens deze mooie foto tegen met als onderschrift :

Quote:
English seaplane on the coast of German East Africa

Klopt dit wel. Wat staat er eigenlijk op de foto en waar brengen de Engelsen (of beter gezegd hun koloniale bondgenoten) het toestel aan land. Is diit nu echt Duits Oost Afrika of komen de Engelsen ergens anders aan land?

Varese
Naar boven
Mario

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Phoe hee....

Wilde gok.
Dit was een toestel dat hielp bij de jacht op de Köningsberg. Dan kan het Oost Afrika zijn, maar eventeel ook Madagaskar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Varese2002

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Heel knap ... zie ook http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=4868. Dat klopt wel, maar wat is eigenlijk het toestel ? Een tip, het is in ieder geval geen Curtiss vliegboot zoals in het artikel van het forum aangegeven.

Varese
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Raad een plaatje Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 54, 55, 56  Volgende
Pagina 15 van 56

Ga naar: