Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Complimenten!!

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EvonTraunitz

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2006 19:58    Onderwerp: Complimenten!! Reageer met quote

De laatste tijd ben ik vooral passief aanwezig geweest, omdat ik wat problemen had met inloggen via mijn laptop.
Doch de onmogelijkheid om te reageren was geen belemmering: ik kwam tijd te kort om alles bij te houden. De breedheid van de onderwerpen, de foto's, de vele nieuwe feiten en gezichtspunten hier maken dit forum een enorm boeiend en dynamisch internet-boek.
Alleen wel een boek dat je nooit uitgelezen krijgt, omdat er steeds bladzijden en hoofdstukken bij komen.

Het gebruik van de Wiki op deze manier is uniek. Zeker als je de kern van de meeste topics daar in kwijt kunt, bouw je een geheel eigen online naslagwerk op dat zijn weerga niet kent.

Ik ben er trots op dat in een mannenonderwerp als dit, een vrouw een wel heel duidelijk stempel hierop zet. Op andere fora die over één der wereldoorlogen gaan zie je steevast dat de mannen daar een onderlinge competentie-slag gaan houden. Alsof er te weinig oorlog in de eerste of tweede wereldoorlog zat, en dat nog even aangevuld moet worden.
Alsof de geschiedenis een gebied is dat je je toe kunt eigenen, en anderen er niet op dulden. Een zeldzame en ergerlijke vorm van masculien getinte eigenwaan, dat zelfs de verlaten slagvelden opnieuw tot een oorlogstoneel wil maken. Alsof er op die slagvelden al niet genoeg gebeurd is om je je ogen voor uit de kop te schamen.

Slechts éénmaal heb ik hier iets dergelijks meegemaakt. Dat ging toen over foto's die gemaakt werden, en waar ik een werkelijk goed bedoelde theoretische uitleg bij gaf. Waarschijnlijk had ik moeten zeggen dat ik als vrouw slechts met een wegwerp-camera overweg kan, dan zou die dissonanz er niet geweest zijn.

Yvonne, je hebt mijn diepe respect hiervoor ! Ik dank je 'recht herzlich' voor het plezier wat je mij hiermee verschaft hebt. !
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2006 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

"Yvonne"kan dit absoluut niet zonder "haar"mannen hoor Smile
Feit is gewoon dat we dit met elkaar doen, users en crew samen.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Roma

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2006 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 24 Jan 2006 14:14 schreef:
"Yvonne"kan dit absoluut niet zonder "haar"mannen hoor Smile
Feit is gewoon dat we dit met elkaar doen, users en crew samen.

Yvonne is echt niet zo'n "Dolle Mina".... Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 25 Jan 2006 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

Valt oh zo mee Roma Smile

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
EvonTraunitz

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2006 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Een zaak moet ik nog wel vermelden. Dat gaat over de Wiki. Heel erg de moeite waard, dit kan een uniek naslagwerk worden. Sommige artikeltjes zitten nog wel erg vol met spelfouten en zinnen die niet echt lopen. Dat artikel over die helmen bijvoorbeeld. De interpunctie is goeddeels afwezig, en splitpennen worden er ook wel als 'splitpenen' aangeduid. Het zou het net nog even helemaal af maken, als iemand eens al die puntjes door zou lopen.
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2006 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk dank voor deze reactie, de wiki is inderdaad constant bouwen en aanpassen. In het heetst van de strijd vergeten we dan soms dit soort dingen te controleren. We zullen er een keer helemaal doorheen lopen om dit soort taalfouten aan te passen.
Naar boven
Rifleman T. Cantlon

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2006 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

EvonTraunitz @ 06 Feb 2006 19:19 schreef:
Een zaak moet ik nog wel vermelden. Dat gaat over de Wiki. Heel erg de moeite waard, dit kan een uniek naslagwerk worden. Sommige artikeltjes zitten nog wel erg vol met spelfouten en zinnen die niet echt lopen. Dat artikel over die helmen bijvoorbeeld. De interpunctie is goeddeels afwezig, en splitpennen worden er ook wel als 'splitpenen' aangeduid. Het zou het net nog even helemaal af maken, als iemand eens al die puntjes door zou lopen.

Is het niet juist de grap van het wiki-concept dat je dat zelf kan doen? Embarassed
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: