Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen voorsteltopic Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
barthas

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2005 19:12    Onderwerp: voorstellen Reageer met quote

geachte mede-geinteresseerden,

sinds enkele jaren houd ik mij bezig met de groote oorlog. niet zozeer de strategie, politiek en andere oorlogszaken interesseren mij. het gaat mij om de persoonlijke beleving van de soldaten aan het westelijk front tussen 1914 en 1918, of dat nu duitsers, engelsen of fransen zijn. de boeken van lyn macdonald zijn daarvoor natuurlijk uitermate geschikt, al belicht deze historica (die ik vorig jaar in antwerpen mocht fotograferen na een interview met haar te hebben bijgewoond) uiteraard vooral de britse kant van de zaak. maar ook het werk van richard heyster bevat talrijke interessante bijdragen aan de geschiedschrijving. jawel, ook 'mysterie 14-18' van deze schrijver vind ik een goed boek. voor zoete koek slik ik niets, ik sta wel open voor dit soort zaken.
al enkele avonden heb ik rondgezworven over dit forum en me nu ook geregistreerd.
voor eventueel nieuwsgierige zielen: op mijn site heb ik onder het knopje 'documentair' ook wat foto's uit ieper en omgeving gezet. www.deafbeelding.nl, zo heet mijn site.

groeten, marco magielse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Richard

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2005 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Barthas. Het doet me plezier dat je mijn werk waardeert. Om jou een plezier te doen kan ik je vertellen dat ik net de laatste hand leg aan een boek waarin de persoonlijke belevenissen van militairen de absolute boventoon voeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
barthas

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2005 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

dan heb je al 1 koper. niet dat het daarbij zal blijven. verrassend om te zien dat ook jij rondwaart op dit forum. sowieso verrassend hoe snel er antwoorden komen. mooi medium toch, dat internet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2005 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Barthas, ik hoop dat je een leuke tijd hier zult hebben, er staat al genoeg te lezen in ieder geval Smile

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen voorsteltopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: