Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Opzoeking plaatsnaam

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arneken

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2020 20:01    Onderwerp: Opzoeking plaatsnaam Reageer met quote

Hoi!

FF nog eens hier proberen.
Ik help een Britse Auteur die ermee zit te spelen om tekst/boek te publiceren omtrent Britse roma-zigeuners aan het front.
We konden zijn oud-oom al lokaliseren die stierf in Augustus 1917.
(Zie onder) Hij ligt begraven op het "Klein Vierstraete Cemetery"

In de opzoekingswerken verder kwamen we ook zijn doodsoorzaak ("Death by Gas Shelling") en "stervensplek" tegen.

Net daar hapert het machientje ... Mij doet het geen belletje rinkelen en na een paar dagen zoeken, kwamen we nog niet veel verder?

Iemand die mij hierbij verder kan helpen?

Alvast bedankt!

https://ibb.co/rtKgzzR
https://ibb.co/j3Gx8zK
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht MSN Messenger
Ratlook

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2020 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

---
Ik kan je er zeker niet mee helpen, maar wel grappig dat hij dat

onderzoek gaat doen vlak na de beroemde serie op Netflix

van Peaky Blinders Rolling Eyes

Een beetje "mee-liften" op het succes van die serie ??

---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2020 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry als ik een open deur instamp... Maar omdat ik niet zeker weet wat je vraagt... Mocht het de ligging zijn van Klein Vierstraat British Cemetery, Kemmel, dan kan je hier wel iets vinden ...
https://www.cwgc.org/find-a-cemetery/cemetery/52500/klein-vierstraat-british-cemetery/
Maar je bedoelt waarschijnlijk iets anders ? Omstandigheden van zijn dood ? Sorry, maar dat kan ik hier niet achterhalen. (Alleen even zeggen dat door het coronagedoe The National Archives online gratis zijn momenteel. Al weet ik niet tot wanneer... En zelf heb ik er geen gebruik van gemaakt...)

Aurel

(Later toegevoegd.) Ook wel niets nieuws (sorry dus):
Op z'n Medal Index Card staat niet iets als Killed in Action, of Died of Wounds, maar Decd [Deceased]. En ook : The xxx [iets wat ik niet kan lezen] Rec[ord]s requests auth[ority] to dispose of medals 2-12-21. Maar misschien niet nuttig als info voor je zoektocht ...

En nog iets later toegevoegd... Je geeft ook een link naar een document waar ik in donkere inkt iets zie dat ik meen te lezen als Strensall. Dat is in Noord-Engeland, denk ik. Is je vraag of dat de plaats is waar hij overleden is ? Maar de vraag is misschien niet wat daar te lezen is? (Hoe dan ook, het zal wel niet de plaats zijn waar hij overleden is ...) Erboven zouden ook de data van inscheping en ontscheping moeten staan. Maar de inkt is wat te verbleekt om die te kunnen lezen... En ze zijn je misschien ook wel bekend?
Succes gewenst, maar hier moet ik loslaten vrees ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: