Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

1917 de film. nu te zien

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
eagle

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2020 13:23    Onderwerp: 1917 de film. nu te zien Reageer met quote

De twee jonge Britse soldaten Schofield en Blake krijgen een schijnbaar onmogelijke opdracht om binnen acht uur een boodschap ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2020 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga er vrijdag heen, zeer benieuwd.

Kleine topic liep er over de film

http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=35934
eagle

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2020 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

In maart 1917 verrassen de Duitsers vriend en vijand door een stuk bezet gebied in Frankrijk op te geven en zich 25 kilometer terug te plooien op hun nagelnieuwe Siegfriedstellung. Deze operatie is het gevolg van een grondige herziening van het Duitse defensieve systeem, van evenwijdige loopgravenlinies naar een elastische verdediging in de diepte.
In Ieper, ten noorden van dit gebied waar deze film speelt vonden voorbereidingen plaats voor de ondergrondse mijnenoorlog en de hierop volgende slag om Passendale (tot december in dat jaar.
Naar boven
Fulco

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2020 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Morgenavond naar de voorpremiere in Utrecht. Ik ben benieuwd. Ik ben altijd een beetje sceptisch over films die op voorhand door iedereen de hemel worden ingeschreven, inclusief de recente Golden Globe Awards. Hebben al die loftuigingen betrekking op de inhoud van het verhaal of op de filmtechnische aspecten. We gaan het (letterlijk) zien.
Fulco

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2020 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Fulco @ 07 Jan 2020 19:06 schreef:
Morgenavond naar de voorpremiere in Utrecht. Ik ben benieuwd. Ik ben altijd een beetje sceptisch over films die op voorhand door iedereen de hemel worden ingeschreven, inclusief de recente Golden Globe Awards. Hebben al die loftuigingen betrekking op de inhoud van het verhaal of op de filmtechnische aspecten. We gaan het (letterlijk) zien.

En ik heb hem nu gezien. En ik heb er inderdaad een beetje dubbel gevoel over. Filmtechnisch een hele goede film. Door de manier van monteren, waardoor het één lang, doorlopend shot lijkt, wordt je meegezogen in de film. Alsof je er een beetje tussen loopt..

Maar het verhaal vind ik nogal mager en wijkt niet af van de gemiddelde oorlogsfilm: soldaten op bijna onmogelijke missie, heldendaden en uiteindelijk missie volbracht (bewust kort samengevat om niet te veel te verraden). Dat oorlog vooral (letterlijk en figuurlijk) een smerige zaak is, hebben tientallen eerdere films al aangetoond. Deze film had naar mijn mening ook plaats kunnen vinden in Irak, Afghanistan of in welk ander oorlogsgebied dan ook.
Ik had de hele film door vooral associaties met Saving private Ryan.

Voor mij komt deze film zeker niet in het rijtje met WW1-topfilms voor.
Maar mijn mning is er ook maar 1. Ik ben heel benieuwd naar de mening van anderen.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2020 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Fulco, bedankt voor je mening.
Ik ga morgenavond. Dus je hoort/leest nog van me wat ik ervan vind.

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2020 2:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ben er geweest.
Vond het prachtig gefilmd. Enkele scenes vond ik niet echt mooi, te kunstmatig belicht en daardoor kwam het nep over.
Verder toch wel verrassend verhaal. En de plaatsnamen, voor zover ik het wist, zijn bestaande.
Het is niet mijn topfilm, dat vind ik toch altijd nog Beneath Hill 60 en Gallipoli, de film niet de serie.

Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2020 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

The Light Horsemen en de serie van ANZAC vind ik ook wel hele goeie.
ferd.

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2020 20:38    Onderwerp: 1 9 1 7 Reageer met quote

Hallo, door omstandigheden pas deze week donderdag de film gezien.
Klein zaaltje NatLab1 Eindhoven, ik vond hem erg goed, ondanks diverse kritieken hierover. De regie heeft zich goed ingelezen, en decors waren zeker in orde!
Nog sterker zelfs een aanrader, duurde 2 uur die vlogen voorbij.
Goede cast en pakkende scenes.
groet van Ferd.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: