|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2693 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 04 Jun 2019 8:52 Onderwerp: gezocht onbekende monumenten |
|
|
Beetje vreemde titel, maar ik zoek eigenlijk monumenten van Amerikaans leger (onderdeel maakt niet uit) tussen Ieper en Arras/Vimy Ridge.
De bekende bij Kemmel en Waregem ken ik al we. maar er moet toch ook nog wat onbekendere onderdelen/monumenten/herdenkingsplaatjes zijn?
Waarom specifiek die omgeving, omdat ik later dit jaar namelijk die omgeving intrek.
Alvast harstikke bedankt voor jullie input en medewerking. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
Wilbert
|
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2693 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 04 Jun 2019 12:44 Onderwerp: |
|
|
Die site ken ik, maar daar staat niet alles op. Dit zijn monument die door VS zelf zijn opgericht Ik weet uit een boek dat er nog meer is, maar die heeft het voornamelijk over dorpjes en stadjes die zelf wat hadden opgericht voor de Amerikanen, met name meer in Argonne gebied.
De link verwijst naar het boek
Overigens wel bedankt voor het meedenken.
https://www.amazon.com/America-World-War-Travelers-Guide/dp/1566569753 _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
rady
|
Geplaatst: 04 Jun 2019 17:06 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht dat de Amerikanen in die streek niet actief zijn geweest ? |
|