|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2592 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 29 Jan 2019 19:55 Onderwerp: Donald Hankey, Student onder de wapenen |
|
|
Dit boek kwam ik gisteren tegen in de boekhandel. Had het even doorgebladerd. Ik dacht dat het over een Australische soldaat ging, op de kaft van het boek afgaande, maar dat was niet zo. Het gaat om een Britse soldaat, die weliswaar als klein kind nog in Australië had gewoond.
Kent iemand dit boek en is het een aanrader?
 _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
Wilbert
|
Geplaatst: 30 Jan 2019 20:24 Onderwerp: |
|
|
Wel een aardig boekje, heb het zelf ook in de kast staan. Het bevat essays die tijdens de oorlog al gepubliceerd werden in kranten, en werden gebundeld in twee boeken. Ook wat brieven. Een deel van die twee boeken is nu vertaald. Het bestrijkt overigens enkel de eerste twee jaar van de oorlog, want hij sneuvelde tijdens de Slag aan de Somme.
Het 'student' is overigens een pseudoniem waaronder hij destijds schreef. Hij was net geen dertig toen hij zich in 1914 als oud militair als vrijwilliger aanmeldde. |
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2592 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 31 Jan 2019 9:57 Onderwerp: |
|
|
Okay bedankt voor je opmerkingen, Wilbert.
Dat hij om kwam bij de Somme had ik al begrepen.
Ik zet het op mijn lijstje "nog aan te schaffen boeken" _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
|
|