Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pinhelm
|
Geplaatst: 09 Dec 2017 13:22 Onderwerp: Pas Belgische soldaat Soltau |
|
|
Het is al even geleden dat ik hier nog een aanwinst getoond heb, maar ik vond dit wel moeite om het met jullie te delen.
Ik heb dit gekocht van iemand die zijn ouderlijk huis leeg aan het maken is en hij is al veel militaria tegengekomen. Ik heb van hem al enkele helmen gekocht waaronder een complete m16 camo, een Belgische shako en al redelijk wat papier werk.
Op vraag van de familie van deze persoon heb ik even een papiertje over de naam gezet. Er moeten nog veel meer documenten zijn, zowel 2 zonen als ook de vader (kolonel) dienden in het Belgisch leger ten tijde van de eerste wereldoorlog.
Ik moet nog eens afspreken met degene die dit aan mij verkocht heeft, want ik weet dat hij 3-4 krantjes heeft die door de Belgische soldaten gedrukt werden in het krijgsgevangenenkamp als ook enkele honderden brieven.
Mvg
Pinhelm _________________ Verzamelaar militaria |
|
Naar boven |
|
 |
stuka f

|
|
Naar boven |
|
 |
pinhelm
|
Geplaatst: 09 Dec 2017 18:16 Onderwerp: |
|
|
Dit is de m16 camo welke ook in de schuur gevonden is.
Ik hoop echt om all veldpost en zeker de 4 krantjes te kunnen kopen, want dat zijn echt unieke stukken en ik denk niet dat er zoveel van overgebleven zijn.
Voorlopig wil de man alle papieren (vanaf 1600 tem 1950) te samen verkopen voor best een hoge som, maar de onderhandelingen zijn nog bezig.
Mvg Pinhelm _________________ Verzamelaar militaria |
|
Naar boven |
|
 |
stuka f

|
|
Naar boven |
|
 |
pinhelm
|
Geplaatst: 10 Dec 2017 4:42 Onderwerp: |
|
|
Het gaat over enkele bananendozen vol met allerhande papieren, helaas zijn niet alle papieren militair gerelateerd. De belangrijkste papieren heeft hij opgenoemd, gaande van oproepingsbrieven tot zelfs oude geboorte aktes.
Mvg
Pinhelm _________________ Verzamelaar militaria |
|
Naar boven |
|
 |
coert65

Geregistreerd op: 10-2-2017 Berichten: 90 Woonplaats: Puttershoek, Nederland.
|
Geplaatst: 10 Dec 2017 7:31 Onderwerp: |
|
|
Zeer mooie M16!
Wat een vondst, ben benieuwd wat je nog meer aankoopt.
Groeten, Coert  |
|
Naar boven |
|
 |
abn
|
Geplaatst: 10 Dec 2017 12:07 Onderwerp: |
|
|
Mooie vondst!
Is het mogelijk een paar foto's van de Belgische shako te plaatsen?
groeten,
Bert |
|
Naar boven |
|
 |
|