|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
golden_apple
|
Geplaatst: 16 Nov 2015 10:16 Onderwerp: Verrekijker WOI |
|
|
Hallo iedereen,
Ik ben nog aan het kijken hoe ik een foto kan posten, maar ik had een vraagje ivm een verrekijker (identiek aan die op bijgevoegde link, maar dan zonder duidleijke merktekens, fabrikant,... die ik weervind) die ik onlangs gekocht had op een rommelmarkt (oorspronkelijk omdat ik hem wel iets hebben vond...)
Nu is mijn vraag of dergelijke verrekijker (inclusief de identieke tas) specieke kenmerken moet hebben (fabrikanten, stempels, etc) om een militaire verrekijker te zijn. Het enige dat ik duidelijk kan zijn (daar er natuurlijk slijtsporen zijn op de verf en het leder, is dat een de verrekijker een loodje is bevestigd (te vgl met een 1 cent muntstuk maar iets kleiner) waarop een Belgische leeuw staat (maar de letter zijn te onduidelijk om nog te kunnen lezen)
http://www.ebay.co.uk/itm/Hunsicker-Alexis-WWI-Military-Binoculars-with-case-Stock-No-u2135-/321838586355
alvast dank! |
|
Naar boven |
|
 |
|
|