Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

The Saxons in Flanders 1914/1918

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boekennieuws - Vers van de pers - Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mudra

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2015 18:56    Onderwerp: The Saxons in Flanders 1914/1918 Reageer met quote

Vandaag kreeg ik het boek "Fighting the Kaiser's War. The Saxons in Flanders 1914-1918" in de bus. Ik moet het nog in detail bekijken, maar de eerste indruk laat alvast veel beloven. Mooi uitgegeven en vorm gegeven (één van de auteurs is Jürgen Schmieschek, die een paar jaar terug ook het WFA Boek "Ten oorlog met schop en houweel" heeft samengesteld), en een pak interessante en onbekende foto's. Zeker een aanwinst voor wie meer interesse heeft in de Duitse zijde van WO1. Meer info op: http://www.royalsaxonarmy.co.uk
die nicht mehr sind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2015 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb sinds vandaag een exemplaar, wist natuurlijk al hoe het eruit zag want ben ook wel wat betrokken geweest.

Wie interesse heeft, kan eventueel bij mij terecht aangezien ik een aantal exemplaren in stock zal hebben (vanaf volgende week).

Verkoopprijs: 35 euro (+ verzendingskosten, kan afgehaald worden in Wevelgem of misschien op de forum-meet volgend weekend).

Ik heb ook een 24 blz. tellende bijlage liggen bij het boek: The Saxons at Zonnebeke: The XXVII. Reserve-Korps in the Second Battle of Ypres 22.4.-28.5.1915. Hierin worden de gevechten van het XXVII. Reservekorps in april-mei 1915 bij Zonnebeke en Bellewaarde beschreven. Net zoals het boek zijn ook hierin heel wat illustraties te vinden.
Deze brochure zal dit weekend in Zonnebeke bij Jürgen Schmieschek zelf te krijgen zijn, maar ik heb deze ook op stock liggen (nu al). De prijs hiervoor is 4 euro.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mudra

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2015 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je voor de extra info, Jan. Die brochure hoort dan voor mij als extra dan erbij... Ik probeer die dit weekend te verkrijgen.
die nicht mehr sind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2015 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Om kort de inhoud te schetsen: het boek beschrijft per jaar de inzet van de verschillende Saksische eenheden in Belgisch en ook Frans Vlaanderen. Op het einde volgen dan nog een aantal persoonlijke verhalen van Saksische militairen aan de hand van foto's, feldpostbrieven enz.

Het boek is rijkelijk geïllustreerd met voor de overgrote meerderheid nooit eerder gepubliceerde afbeeldingen.

Voor wie geïnteresseerd is in de oorlog in Vlaanderen of in het Duitse leger tijdens de Eerste Wereldoorlog een meer dan aanbevolen boek. Ook een voordeel voor velen, die de taal van Goethe minder machtig zijn, is dat het in het Engels is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boekennieuws - Vers van de pers - Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: