Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
FJB
|
Geplaatst: 21 Jul 2014 9:54 Onderwerp: Forgotten voices of the Great War |
|
|
Een van de boeken over de Grote Oorlog die ik regelmatig herlees is het immer onvolprezen ‘Forgotten voices of the Great War’ van Max Arthur. Die onderzoekers hebben destijds baanbrekend werk verricht door duizenden uren aan opnames van interviews te maken van hen die daadwerkelijk deelnamen aan de oorlog. Destijds waren er ook CD’s van te koop, maar die vind ik nu niet zo snel ergens terug.
In feite zou het verplichte kost moeten zijn voor een ieder die zich interesseert voor de ware verhalen van hen die er bij waren. Zijn er meer die het gelezen hebben en er een mening over hebben ?
http://www.goodreads.com/book/show/143943.Forgotten_Voices_of_the_Great_War |
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2502 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 21 Jul 2014 10:12 Onderwerp: |
|
|
In het Nederlands is deze ook verkrijgbaar onder de titel "Vergeten stemmen".
Voor mij een tijd terug dat ik deze las. Ik houd er zelf van om verhalen te lezen van mensen die erbij waren (soldaten/piloten etc) of die er mee te maken hadden (verpleegsters/doktoren etc).
Dit is zeker een geschikt boek als je daarvoor intresse hebt.
Maar dat er CD's van waren, dat heb ik nog nooit geweten. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
|
Naar boven |
|
 |
FJB
|
Geplaatst: 21 Jul 2014 10:42 Onderwerp: |
|
|
Eric '14-'18 @ 21 Jul 2014 10:12 schreef: | In het Nederlands is deze ook verkrijgbaar onder de titel "Vergeten stemmen".
Voor mij een tijd terug dat ik deze las. Ik houd er zelf van om verhalen te lezen van mensen die erbij waren (soldaten/piloten etc) of die er mee te maken hadden (verpleegsters/doktoren etc).
Dit is zeker een geschikt boek als je daarvoor intresse hebt.
Maar dat er CD's van waren, dat heb ik nog nooit geweten. |
Op de binnenkaft van mijn Engelse editie uit 2004 wordt de CD collectie aangeboden door het Imperial War Museum. 2500 interviews, waarvan sommigen wel 20 uur duurden. Er staan verschilende edities van de cd collectie op. Ook een cassette met alle cd's voor - toen- 50 GBP. Vindt het echter niet meeer terug. Goede zaak dat er inmiddels ook een Nederlandstalige editie is uitgebracht. |
|
Naar boven |
|
 |
JohanD
|
Geplaatst: 21 Jul 2014 17:16 Onderwerp: |
|
|
Essentieel boek, een uitstekende basis....dewelke ik bij momenten ook eens graag herlees. _________________ ________________________________
And i'm never gonna cease my wandering... |
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2502 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 21 Jul 2014 17:47 Onderwerp: |
|
|
De Nederlandse editie die ik heb, stamt al uit 2004. Jubileum dit jaar. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
FJB
|
Geplaatst: 22 Jul 2014 8:08 Onderwerp: |
|
|
Eric '14-'18 @ 21 Jul 2014 17:47 schreef: | De Nederlandse editie die ik heb, stamt al uit 2004. Jubileum dit jaar. |
Heb nog even in mijn exemplaar gekeken. Zat er dus een jaartje naast. Verscheen in 2002 en de druk die ik heb is van 2003. Desondanks snel vertaalt in het Nederlands. Helemaal terecht natuurlijk..... |
|
Naar boven |
|
 |
|